Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Problemen outlook 2019
Geplaatst op 9 januari 2021 om 12:00 door JANfiets12R

Heb vandaag outlook aan de computer toegevoegd. Ik heb het zelfde emailadres gebruikt als bij microsoftaccount ........@outlook,com. Outlookwerkte meteen zowel uitgaande mails als binnen komende mails. Echter de mails van mijn huidige email adres ......@xs4all.nl werken niet. Wachtwoord gecontroleerd bij Webmail en deze zijn werkend. Outlook gestart - bestand openen - account toevoegen - email adres invullen .....@xs4all.nl - afvinken ik wil mijn account handmatig instellen - verbinding maken - Imap - wachtwoord van xs4all.nl ingevuld - verbinding maken - Er is iets misgegaan - niet aangemeld bij inkomende imap server - probeer het opnieuw - Imap account instellingen - inkomende mail - Imap.xs4all.nl poort 993 - versleuteling ssl/tls - spa niet aangevinkt - uitkomende mail -smtp.xs4all.nl - poort 465 - poort 587 ook geprobeerd - versleutelde methode starttls - spa niet aangevinkt - volgende - wachtwoord - verbinding maken - fout melding er is iets fout gegaan enz.

Ik heb het wel 20 keer geprobeerd maar kom niet verder. Wie weet de oplossing voor mij, bij voorbaat dank voor de genomen moeite. vlg anton

4 reacties
HaWee zegt:

heb je de instellingen gedaan volgens deze instructie ?

9 januari 2021 om 12:07.
DirkB zegt:
Er is bij xs4all een instructie speciaal voor Outlook uit Office, namelijk deze. Dit heeft bij mij gewerkt.
ECHTER: ik heb net uitgeprobeerd om een tijdelijk aangemaakt xs4all-mailadres in Outlook toe te voegen en zie dat het niet werkt. Mijn andere xs4all mailadressen in Outlook functioneren probleemloos.
Mijn advies is om contact op te nemen met de helpdesk van xs4all. De contactgegevens vindt je op www.xs4all.nl/contact/
Contact: telefonisch door de week van 8-20 uur, zaterdag van 10-17 uur. Tel nr 020 398 76 66, melden van het relatienummer is handig. Deze helpdesk staat goed bekend.
9 januari 2021 om 12:17.
JANfiets12R zegt:

Hallo, email is werkend nu. Je kunt je email account niet instellen volgens vorige mail, dit heeft te maken dat je niet je gebruikersnaam kunt instellen er wordt automatisch je email adres gebruikt als gebruikersnaam. Oplossing: Bestand - account instellen - profiel beheren - ja - stel email accounts en adreslijst in - emails accounts - nieuw - afvinken handmatige instelling of extra servertypen - volgende - pop of imap - volgende - nu kun je gebruikersnaam wijzigen - volgende - meer instellingen - geavanceerd - juist poort instellen enz enz.

Bedankt voor de genomen moeite en het meedenken aan de oplossing. vlg anton

11 januari 2021 om 13:27.
DirkB zegt:

Bedankt voor de terugkoppeling, wat goed om te horen hoe het kan worden opgelost.

11 januari 2021 om 15:12.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club