Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
phishingmail-adressen
Geplaatst op 11 januari 2021 om 13:03 door Mariska

Ik gebruik meestal mijn Ziggo@home account.
Ik krijg de laatste tijd veel ,naar ik aanneem, phishingmail,zogenaamd van Ziggo..
Achter Ziggo staan de meest uiteenlopende namen, zoals o.a. @binaomi@org.uk,@admtimriherd.com,@screened.com en ga zo maar door.
Ik klik er meteen rechts op en dan op 'Ongewenste mail".
Ik wilde deze naar de "echte"Ziggo doorsturen en kennelijk staan al deze adressen ergens opgeslagen want als ik begin met typen Ziggo......krijg ik een lijst met intussen al zeker 9 van bovengenoemde fake-adressen.
Als ik bij mijn Personen kijk staan ze daár niet.
1e vraag: waar staan ze wel en hoe kan ik ze verwijderen?.
2e vraag: waarom blokkeert/houdt Ziggo deze zélf niet meteen tegen?.
Dank voor uw info.
Mariska

1 reactie
DirkB zegt:

Mailadressen van binnenkomende e-mails worden door de computer automatisch opgeslagen. Afhankelijk van het gebruikte mailprogramma is daar nog wel iets in te regelen. Welke is het?
Het zou moeten helpen als je de ongewenste mails in 'ongewenste mail' zet, Ziggo 'leert' daarvan. Maar dit soort mail wordt van steeds andere mailadressen verstuurd, het is moeilijk tegen te houden en Ziggo kan dat zelf beperkt, zij leggen het uit op www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam.
Ziggo biedt wel F-secure aan ('Ziggo Safe Online') maar dat is m.i. geen noodzakelijk programma, het kan hooguit waarschuwen maar de bron die de spam verstuurt hou je niet tegen.

11 januari 2021 om 13:11.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club