Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Authenticatie
Geplaatst op 28 februari 2021 om 14:47 door hansvoeten

Na het installeren van eMClient verschijnt de melding “smtp server ondersteunt geen authenticatie”. Inkomende mails werkt, maar uitgaand dus niet. Het is een POP adres .....@hetnet.nl. Heb van alles geprobeerd. Inkomend pop.kpnmail.nl SSL poort 995, smtp kpnmail.nl TLS (ook SSL) poort 587. Bij authentificatie vinkje weggehaald, daarna wel vinkje, maar wachtwoorden (klant heeft 2 wachtwoorden) werden niet geaccepteerd. Om een nieuw wachtwoord via mijn KPN aan te vragen is een heel gedoe, bovendien werkt zijn WLM nog redelijk goed met het huidige wachtwoord. Of weet iemand een andere mogelijkheid.

6 reacties
HaWee zegt:

Zoals ik het lees wordt zowel WLM als eMCient gebruikt , dat betekend 2 apparaten of minstens 2 mailprogramma's , dan gebruik je toch geen POP mail maar IMAP anders heeft het apparaat/programma wat als 2' kijkt geen nieuwe mail.
Ik neem aan dat je hier kijkt voor de instellingen? Heb je ook helemaal onderaan gekeken bij de Extra Instellingen?

28 februari 2021 om 15:09.
RuudM zegt:

Gewoon bij WLM blijven ! Loop je (net als ik) al die problemen mis !
Microsoft ZELF zegt ( op hun support webside), ondanks dat ondersteuning/verniewing is gestopt het zonder enig probleem in gebruik kan blijven.
Heeft ook niets met onveiligheid van doen, het programma is safe, soms de gebruiker van toetsenbord niet oplettend met spam. Maar dat risico is er bij elk mail programma.
Ruud

28 februari 2021 om 15:11.
DirkB zegt:

Laten we ophouden over WLM, de ondersteuning stopte 4 jaar geleden. Doorgaan kan wel maar is voor eigen risico, ik raad het af. Deze vraag gaat over eM Client.
POP3 werkt niet bij 2 mailclients tegelijk tenzij is ingesteld dat na ophalen alles op de server moet blijven staan. Hetnet is geschikt voor IMAP en dat is momenteel de standaard, omdat velen meerdere mailprogramma's gebruiken op meerdere apparaten. Bovendien is dan de backup geregeld.
Verder zie ik dat 'de klant' 2 wachtwoorden heeft. Dat begrijp ik niet, het wachtwoord is overal gelijk en dat is gelijk aan het webmail wachtwoord (een uitzondering kan het gebruik als Micr.account zijn).
Maar misschien geeft HaWee's antwoord al de oplossing.

28 februari 2021 om 16:11.
hansvoeten zegt:

Dirk Lid wist het wachtwoord niet en kwam met 2 wachtwoorden, die we alle twee hebben geprobeerd. Heb ook al Imap geprobeerd tot nu toe nog zonder succes, maar ik denk toch dat we op die manier verder moeten gaan. Ik ga dinsdag verder knutselen. Tot nu toe bedankt.

28 februari 2021 om 16:26.
HaWee zegt:

meestal is dat wachtwoord wel ergens te vinden op de pc met het juiste tooltje (wel even tegen de virusscanner zeggen dat dit een vertrouwd programma is en evt daarna nogmaals downloaden) Een betrouwbare bron van deze en andere tooltjes is hier

28 februari 2021 om 16:35.
DirkB zegt:

De check van het wachtwoord doe je het beste even via webmail, dat is bij webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

28 februari 2021 om 16:39.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club