Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
email account is vervangen
Geplaatst op 29 juni 2021 om 22:38 door Ellen M.

Goedenavond
Ik heb een bestaand Gmail account toegevoegd.
Bij het hersteladres is het fout gegaan.
Het toegevoegde account heeft de plaats in genomen van het hersteladres en ben ik alle mails kwijt.
Heb getracht om dat te weer te veranderen maar dat lukte niet.
Systeemherstel ging ook niet omdat ik geen herstelpunten heb.
Weet iemand misschien een oplossing hiervoor.
vriendelijke groet Ellen

7 reacties
DirkB zegt:

Waar en hoe heb je het toegevoegd? En er is kennelijk een ander gmailadres, dat je nu niet meer ziet. Heb je al geprobeerd om ermee via de webbrowser in Google in te loggen? Of via een mailprogramma/-app.
Ik verwacht niet dat er mails weg zijn, maar je kunt er nu even niet bijkomen.

29 juni 2021 om 22:59.
Ellen M. zegt:

Ik heb eerst op een email account geklikt om bij account acties te komen.
Toen heb ik het toegevoegd.
Bij google kan ik het kennelijk niet veranderen.
Mailprogramma/app niet geprobeerd, weet n.l. niet hoe ik daar moet komen.
Bedankt vast
Groet Ellen

29 juni 2021 om 23:21.
DirkB zegt:

Ik begrijp het nog niet.
Misschien bedoel je dat je gmail bekijkt via de webbrowser. Welke is het? Op een computer/laptop?
Je kunt dan in de webbrowser, rechts, een bestaand mailadres toevoegen. Er kunnen meerdere mailadressen staan waarbij 1 het standaard mailadres is waarmee in 1ste instantie wordt ingelogd.
Maar dan mis ik het verband met een hersteladres dus misschien begrijp ik het verkeerd.

29 juni 2021 om 23:44.
Ellen M. zegt:

Nogmaals proberen.
Ik moest bij de ANWB een nieuw account aanmaken om in te loggen.
Ik had nog een account die ik niet gebruikte en dat wilde ik voor dit doel weer activeren.
Opende Thunderbird klikte op een bestaand account en kwam zo bij accountacties terecht waar ik het kon toevoegen.
Toen Google web geopend om het ook daar toe te voegen.
Ik moest een herstel adres opgeven en ik denk dat het daar mis was gegaan.
Gevolg is dat ik dat belangrijke account verdwenen is.
Veranderen lukte niet.
Ik werk op een computer
Groet Ellen

30 juni 2021 om 00:04.
DirkB zegt:

Ja dat is duidelijker, dank je. Ik denk dat het betr. account nu niet meer zichtbaar is in Thunderbird. Kun je er nog wel op inloggen via de webbrowser?
Hopelijk kan een Thunderbirdgebruiker even kijken hoe dat werkt met accountacties.

30 juni 2021 om 09:27.
Ellen M. zegt:

Goedemorgen DirkB,
Ik ben meteen naar de webbrowser gegaan en heb geprobeerd in te loggen
Heb het email adres wat weg was ingetikt maar het wachtwoord en hersteladres lukte niet .
Door verder te zoeken kon ik een code ontvangen die ik moest invoeren.
Het hersteladres was nog hetzelfde.
Uiteindelijk is het gelukt en kan er ook weer mails mee ontvangen.
De laatste 80 mails zaten nog in de prullenbak die ik weer heb terug gezet.
Ik ben hartstikke blij dat je de moeite hebt genomen om me te helpen.
Een dankbare Ellen

30 juni 2021 om 11:04.
DirkB zegt:

Mooi dat het goed afloopt, succes!

30 juni 2021 om 14:09.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club