Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Outlook geblokkeerd inkomende mail
Geplaatst op 15 oktober 2021 om 15:24 door elsa76645

Goedemiddag,
Sinds enkele dagen krijg ik geen mail meer in mijn in-box van Outlook. Bij foutmelding 0x800CCC0F lees ik dat Microsoft zo maar aus heiterem Himmel de server kan blokkeren. Gelukkig kan ik mijn post wel verzenden en komen ze goed aan. Een beetje vreemd vind ik dan ook, dat ik soms wel mailtjes doorkrijg, maar in totaal staan er nu 45 in rij wachtenden. De diverse geboden oplossingen op Google heb ik - steeds zonder resultaat - geprobeerd. Het lijkt eenvoudig (CODE via sms en/of e-mail) , te deblokkeren, maar nee dus. Ik ben een bescheiden amateur op leeftijd :-).
Hartelijk dank voor uw aandacht.


naam weggehaald geen privégegevens achterlaten op internet….(beheerder)

9 reacties
HaWee zegt:

Ik lees iets anders als ik op deze foutmelding zoek.
Ofwel een internetverbinding die uitvalt (werk je met WiFi of met een utp kabel naar je computer?) of een antivirus programma dat inkomende mail scant en daar te traag mee is. Gebruik je een ander antivirusprogramma dan Defender?

15 oktober 2021 om 15:55.
elsa76645 zegt:

Als antivirusprogramma gebruik ik (legaal gekocht en nog steeds geldig) Norton, al vele jaren zonder problemen. De laatste maanden werd ik overspoeld door reclame voor MacAfee met dreigingen dat ik gevaar liep en dat de termijn van bescherming vorige week was verstreken. Ik heb nooit gereageerd op MacAfee. Ik werk met WIFI.

16 oktober 2021 om 11:47.
HaWee zegt:

Het kan zijn dat er een nieuwe of strengere mailcheck is bijgekomen in Norton.
Je zou even kunnen testen, zet Norton uit via de instellingen in Beveiliging (Defender gaat dan meestal automatisch aan) en klik in Outlook op zoeken naar nieuwe mail. Als het dan wel binnenkomt dan moet je in Norton zoeken naar controle van inkomende mail en die minder streng zetten.

16 oktober 2021 om 11:56.
elsa76645 zegt:

Ga ik proberen, Defender was inderdaad uitgeschakeld, omdat Norton werkte. Ben benieuwd. Dank intussen voor de snelle reacties.

16 oktober 2021 om 12:06.
elsa76645 zegt:

Goed zeg, ik denk inderdaad dat ik de 'gewijzigde (strengere) toegangsregels' van Norton eens beter moet lezen. Wellicht ook een anti-Coronavirusbewijs nodig, zou wel logisch zijn. En van antivaxxers krijg ik dan niets meer te horen. Hartelijk dank HaWee.

16 oktober 2021 om 15:07.
HaWee zegt:

Fijn dat het is opgelost en bedankt voor de terugmelding.

16 oktober 2021 om 15:11.
DirkB zegt:

Het is nog niet opgelost, ik ben benieuwd naar het resultaat.
Dreigende mails over McAfee heb ik ook gehad. Niets mee doen, wel kun je ze in junkmail plaatsen, het houdt op den duur op.

16 oktober 2021 om 18:22.
elsa76645 zegt:

Nee DirkB, het is inderdaad nog niet opgelost, maar ik heb nu wel alvast een goede richtingaanwijzer. Ik heb heel veel zitten lezen over de 'slimme firewall' van Norton. Onder het hoofdstuk 'verkeersregels' is veel geblokkeerd. Daar ga ik niet zelf aan prutsen, ik word morgen geholpen door de samensteller van deze PC. Je hoort er nog van.
 

17 oktober 2021 om 11:40.
elsa76645 zegt:

Gelukkig heb ik het oplossen van het blokkadeprobleem aan de professional overgelaten. Er is een heleboel gecontroleerd en opgehelderd wat betreft mijn account bij zonnet/versatel/Tele2, Norton bleek niets te verwijten, zelf vergiste ik me: geen Wifi, maar kabel. De PC heeft een super 'schoonmaakbeurt' gehad en loopt weer als een zonnetje. Zelf moet ik ook eens stevig de bezem halen door mappenen bestanden. Ik ben nu zelfs in het bezit van een complete backup stick! Ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoet :) al zal Windows 11 niet voor mij zijn weggelegd. Nou ja...

19 oktober 2021 om 11:01.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club