Berichtdetails
naast het postvak voor mijn email had ik tot voor kort ook voor het 2e mailadres een mailbox. ivm storing heb ik een nieuw tweede mailadres aangemaakt en is het andere vervallen. nu probeer ik voor het 2e adres weer een postvak aan te maken maar dat lukt niet, de post van het tweede mailadres komt gewoon op het eerste binnen. hoe kan ik dat aanpassen ? ik gebruik outlook. allerlei googeltips werken niet.
p.s. het betekent ook dat als ik post wil versturen ook niet kan zien met welk adres, het eerste of het tweede, eerder kon ik kiezen. of beter gezegd mijn echtgenote gebruikt het 2e adres.
Gaat het om Outlook.com (op de website) of om Outlook via Office?
En hoe is dat 2e adres aangemaakt? Want het lijkt nu een alias van de eerste te zijn, en niet een geheel eigen account
dan zal het ongetwijfeld een alias zijn. moet ik dat dan veranderen ?
Even toelichten: een alias is een mailadres dat aan een ander mailadres is gekoppeld. Je kunt vanuit een alias wel mail wegsturen maar binnenkomende mail wordt naar het hoofd mailadres gestuurd.
Nu resteert de vraag hoe je het 2e mailadres hebt gemaakt. En wat voor soort mailadres is het? (het gedeelte achter de @)
het 2e adres heb ik aangemaakt in het programma van mijn kpn dat zal dan wel een alias zijn ik heb telefonisch instructies gekregen van kpn medewerker. het is een @kpnmail.nl adres.
Ik dacht dat je bij je kpn abonnement 5 mailaccounts kunt maken, elk met 5 aliassen. Maar dat kan ik mis hebben. Was het die kpn medewerker wel duidelijk wat de bedoeling was?
ik denk dat het het makkelijkste is om met PCHulp van SeniorWeb te bellen, dan kan die met u op afstand meekijken.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club