Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Gmail synchroniseert niet op alle apparaten
Geplaatst op 20 maart 2022 om 10:46 door Jose52

Goedemorgen,

Ik heb een vraag over Gmail. Ik zit in het bestuur van een vereniging en al meerdere keren merk ik dat Gmail niet goed synchroniseert op alle drie de appararen die ik gebruik. Dit is erg lastig want nu zoek ik een bericht terug maar kan het nergens terug vinden. Ik vind het niet terug op mijn laptop, Ipad en Samsung telefoon. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Normaal gesproken moet je toch alle berichten terug kunnen vinden.
Ook heb ik diegene waar ik dat bericht van zoek geantwoord maar bij Verzonden staat ook niets meer.
Zo heb ik ook mappen in Gmail waar ik dan bepaalde emails in opsla, maar ook dat synchroniseert niet op de drie apparaten . Bij de een staat het er wel in en bij de andere weer niet. Hoe kan ik dit zo krijgen dat het bij alle drie hetzelfde staat, ongeacht op welk apparaat ik die handeling heb gedaan. Waarschijnlijk heeft het met de instellingen te maken, maar ik weet niet wat ik moet aanpassen.
mvgr. José

17 reacties
DirkB zegt:

Alle inhoud (ook mappen) hoort op elk apparaat gelijk te zijn. Wel is het mogelijk dat er vertraging zit in de synchronisatie. Ook is het mogelijk dat een app de mail over een beperkte periode laat zien (dat is voor die app een instelling).
Als je bij kijken via de browser, dus rechtstreeks in internet, ziet dat alles in orde is, en vervolgens in een app bepaalde zaken ziet ontbreken, dan weet je dat het aan die app ligt.
Maar als je op elk apparaat verschillen ziet, dan is er iets anders aan de hand.
Het begint bij een check via de browser. Dan bepalen of het op 1 apparaat misgaat of bij meerdere.
Gmail is wel als IMAP ingesteld? (in gmail zelf).
Is het mailadres met correcte voorkeuze in de betr. app ingebracht? Welke apps?

20 maart 2022 om 11:23.
Jose52 zegt:

Goedenavond Dirk
Op de laptop staat het inderdaad op Imap. Ik gebruik gmail rechtstreeks in de browser in Edge.
Op mijn tel gebruik ik voor mijn eigen accounts de Gmail app en voor de vereniging de Mail app van Samsung, omdat ik het te lastig vind om deze bij mijn andere accounts in de gmail app binnen te laten komen. Nu staat de vereniging dus apart in die mail app.
Op mijn Ipad gebruik ik de mailapp van Apple
Ik zoek nu een mail van een opzegging, waar ik ook op geantwoord heb. Deze is dus nergens terug te vinden, niet bij alle berichten, niet in de prullenbak, en ook niet bij verzonden berichten. Begrijpen doe ik dit niet, want je zou toch alles terug moeten kunnen vinden.
Bij verzonden en bij postvak in mis ik van Januari 2022 alle mails. Ik heb er maar 3 staan in die maand. En precies in die maand heb ik die opzeggingen gehad. Van december 2021 staan wel weer alle berichten in de map.

Ook zijn niet alle mappen gelijk. Zo heb ik bijv een map AVG en die zie ik wel op de laptop en Ipad, maar op de tel. blijft die map leeg . Er staat veeg naar beneden om meer berichten te zien, maar er komt echt niets tevoorschijn.

20 maart 2022 om 19:47.
r0n zegt:

Heb je op ale drie de apparaten het mail ophalen via IMAP ingesteld, of zit er één tussen die POP gebruikt?
Die modes kan je (beter) niet mixen.

20 maart 2022 om 20:17.
DirkB zegt:

Poging 1 is:
Zowel op de Samsung als op de Ipad het gmailadres uit de app verwijderen en dan opnieuw toevoegen (met de juiste voorkeuze = Google). Je raakt niets kwijt.

20 maart 2022 om 20:45.
Jose52 zegt:

Ik heb nu op de IPad en telefoon het account verwijderd en weer opnieuw het Google account erop gezet.
Echter in de Samsung Mailapp zie ik niet bij alle mappen de inhoud staan.
ik heb toen op de telefoon in mijn Gmail app het desbetreffende e-mail account toegevoegd en dan zie je wel de inhoud in die mappen staan. Het heeft dus waarschijnlijk met de Samsung mail app te maken.
Zou je dit ergens aan kunnen passen in die Samsung mail app, want nu moet ik in de Gmail app elke keer het desbetreffende account aan klikken om te kijken of er berichten zijn, dit vind ik erg lastig.

Blijf ik ook nog zitten met de e-mails van januari, want die zie ik nergens terug. Die zullen dan waarschijnlijk wel niet meer boven water komen.

20 maart 2022 om 21:48.
Willem-B zegt:

Als je in de webmail van Gmail kijkt, dat is de bron van de maildatabase, daar zul je alle berichten terug moeten kunnen vinden.
Helaas kunnen er bugs of synchronisatieproblemen zitten in cliënt mail apps, dat heb je nu aan de lijve ondervonden.
Gebruik daarom steeds dezelfde app, die van Gmail, of nog liever de Gmail webmail als je twijfelt over vermeende verloren geraakte berichten.

20 maart 2022 om 22:00.
DirkB zegt:

Betr de oudere mail: dat zal een instelling in de app betreffen.
Het niet goed laden zal idd met de Samsung app te maken hebben.
De gmailapp vind ik onhandig bij meerdere mailadressen. Daarom ben ik terechtgekomen bij de betrouwbare app Aquamail (ik gebruik de betaalde Pro versie). Dit geeft een goed overzicht als je meerdere mailadressen gebruikt en is naar eigen smaak instelbaar. Ik heb er een reeks particuliere en zakelijke mailadressen inzitten bij verschillende providers, gaat altijd goed.

20 maart 2022 om 22:11.
Jose52 zegt:

Willem B hoe log ik in bij Gmail webmail. Als ik op internet kijk dan kom ik weer in de gewone mail terecht. Zie niet echt een optie voor webmail.
Dirk ik zag dat die app € 21.99 kost. Dat is nog een behoorlijk bedrag voor een app.

20 maart 2022 om 22:43.
DirkB zegt:

Tja, ik hou niet van tobben. Het is een goeie en hij gaat meerdere smartphones en tablets mee. Ik gebruik hem nu 4 jaar, dus € 5,50/jaar. Volgens mij is er ook een gratis versie met, dus, advertenties.
Je kunt ook eens Bluemail proberen, of verder zoeken.

20 maart 2022 om 22:52.
Willem-B zegt:

Om in de Webmail te komen ga je naar de browser, liefst de chrome browser, die is geoptimaliseerd voor alle google producten.
Als url gebruik je dan https://mail.google.com.
vervolgens inloggen met Gmail account en wachtwoord.

20 maart 2022 om 23:25.
Jose52 zegt:

Dirk ik ga proberenom die gratis versie van Aqua mail, daar staat dat er één account op kan. Dat zou voor mij goed zijn omdat ik die van de verenging dan apart kan houden en anders die Bluemail.

Willem B ik wist niet dat je dit bedoelde, maar ik ga op de laptop altijd rechtstreeks hierheen.
Je kan dan inderdaad veel terug zien, maar de mail die is zoek zijn toch echt niet te vinden. Ik heb op naam gezocht en op onderwerp. Het blijft vreemd dat die er niet meer zijn. Waarschijnlijk heeft het dan toch met die samsung mail app te maken.
In ieder gevel allebei bedankt voor jullie hulp.
groet, José

21 maart 2022 om 08:36.
DirkB zegt:

Chrome is daar niet speciaal voor nodig hoor, elke browser is geschikt. En het mag ook google.nl zijn ipv google.com. Maar inloggen via de browser is ongebruikelijk op een smartphone en hij zal in jouw geval willen openen met de Samsung app dus dit moet je eerst in de Instellingen via 'Standaard apps' uitzetten. Ik heb trouwens ook wel eens op de smartphone via de browser willen inloggen, dat werkt niet lekker.
De betr. mail is toch wel via de laptop te vinden (ik dacht even te lezen dat het daar via een browser ook niet lukt, in dat geval is hij echt weg).

21 maart 2022 om 09:00.
Jose52 zegt:

Dirk ik open inderdaad alleen op de laptop rechtstreeks in de browser. En ik ga er nu ook vanuit dat het weg is. Ik stop ook maar met zoeken. Hopelijk als ik op de Samsung telefoon die andere app ga gebruiken dat het dan niet meer gebeurt.

21 maart 2022 om 12:25.
DirkB zegt:

De Samsungapp is niet de oorzaak dat mails zijn verdwenen, zo'n app laat hooguit niet alles zien. Mails verdwijnen doordat ze verwijderd worden, dat kan per abuis zijn gebeurd, bijv. door schoning in 'alle berichten'. Wat wordt verwijderd, staat nog een maand in de prullenbak, is het daar nog?

21 maart 2022 om 12:53.
Jose52 zegt:

Dirk het zijn berichten van januari. Dus mocht ik ze verwijderd hebben, zijn ze ook te oud.
Het is goed zo. Alles is geprobeerd, dus pech.

21 maart 2022 om 13:10.
HelmaB zegt:

Kan ik dit afsluiten Jose52?

21 maart 2022 om 15:04.
Jose52 zegt:

Helma dat is prima.

21 maart 2022 om 17:40.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club