Berichtdetails
Beste kenners,
Lenovo - W10 - Microsoft Outlook 365.
De mailtjes die ik blokkeer komen toch steeds terug. Moet deze steeds opnieuw deze blokkeren.
Zonder resultaat. Wat doe ik verkeerd, of staan de instellingen op mijn pc niet goed. M.vr.gr.
Er is niets aan te doen als ze steeds vanuit andere mailadressen komen.
In welk programma blokkeer je ze?
Het is bij sommige providers mogelijk om bij de provider maatregelen te nemen.
Ongewenste mail wordt soms/vaak door de mailserver/mailprogramma herkent en ofwel in de map ongewenst/spam gezet ofwel voorzien van de opmerking "... denkt dat dit ongewenst is" in je inbox gezet. Je geeft dan aan dat het ofwel inderdaad ongewenst is ofwel toch gewenst en op deze manier "leert" het programma ze beter te herkennen en in de spambox te zetten. Maar ze blijven wel komen alleen waarschijnlijk direct in de map ongewenst .
Het probleem met spam mailers is dat ze vaak van "afzender" wisselen, dan krijg je dezelfde rotzooi maar met een beetje veranderd afzenderadres en soms is dat voldoende om het mailprogramma voor de gek te houden.
Bij sommige mailprogramma's kun je behalve het exacte adres ook het hele domein blokkeren/als spam betitelen (dus alles achter @ en dan heb je kans om wat meer af te vangen maar ze kunnen ook een ander domein faken.
Dank voor jullie antwoord/advies. Een mailtje naar de provider kan geen kwaad.
Ik wacht af wat er gaat gebeuren. M.vr.gr.
Ziggo raadt aan om junkmail naar de map junkmail of spam te verplaatsen, zij hebben zelf geen filter. Het mailprogramma 'leert' van het verplaatsen.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club