Berichtdetails
Mijn ziggo modem is weg en mijn KPN modem werkt prima voor email , met ziggo adres, en tv.
Bij opzeggen zegt ziggo dat het account voor email na ca 1/2 jaar stopt, maar wat is dat?
Kan ik dan mijn ziggo hoofd adres niet meer gebruiken, wat ik juist graag wel wil?
Moet ik mijn server instellingen smtp , nu ziggo standaard of imap.ziggo veranderen , ik heb ziggo, gmail en outlook adressen?
Moet ik toch nog een kpnmail adres/acccount aanmaken binnen een 1/2 jaar?
Het Ziggo email account stopt na ongeveer een half jaar, het kan wat langer duren maar er komt een eind aan.
Als het account stopt kun jij niet meer bij je mails die op de server staan, je kunt het email adres dan niet meer gebruiken en bent alle oude mails kwijt. Je kunt dat adres dan niet meer gebruiken en zult een ander hoofdadres moeten kiezen (het beste gmail of outlook omdat dat altijd werkt ook als je straks misschien van KPN naar een andere provider gaat)
Het beste wat je kunt doen is in de komende maanden kijken wat je binnen krijgt op Ziggo mail en elke afzender waarvan je mail wilt blijven ontvangen een mailadreswijziging sturen cq daar je mailadres aanpassen. Ik zou daarvoor je gmail of outlook adres gebruiken omdat die provider onafhankelijk zijn .
Je hoeft geen kpn email aan te maken (mag wel maar als je over een paar jaar naar een andere provider gaat stopt je KPN email en heb je hetzelfde probleem weer) een kpn account is om makkelijk zaken als rekeningen etc te bekijken en evt aanpassingen aan je abonnement te doen zoals bv extra zenders oid dat kun je desgewenst wel maken dat staat los van email.
De komende maanden zou ik ook je Ziggo mailboxen nalopen en alle mail die je wilt bewaren ergens opslaan buiten je Ziggo account.
Daarna zou ik Ziggo mail leegmaken, dus alle ontvangen/verzonden/opgeslagen mail wissen en alle kontaktpersonen verwijderen en dan de mailbox nog een paar maanden elke week een keer openen om te zien of er nog iets komt dan kun je weer nieuwe adres doorgeven.
Als er niks meer staat en niks meer komt is het geen probleem als je er niet meer bij kunt.
Het is namelijk niet zo simpel dat jij er over een half jaar of zo niet meer bij kunt maar als Ziggo een nieuwe klant heeft met een naam die lijkt op die van jouw heb je kans dat die jouw mailaccount krijgt en als je dan nog allerlei mail er in hebt staan ....... (ja, is echt gebeurd)
Het klopt wat HaWee zegt. Het is beter om geen provider mail te gebruiken, maar een onafhankelijke en betrouwbare mail service zoals Microsoft Outlook of Google Gmail.
Een aanvulling bij HaWee:
Aangezien er al @outlook.com en @gmail.com mailadressen zijn, zou ik 1 van die 2 gaan gebruiken. Ze dienen waarschijnlijk als Microsoft account, resp. Android account en dat kan zo blijven, maar je kunt er dan ook mee gaan mailen.
Tip 1: als je zo snel mogelijk vanuit een ander mailadres gaat mailen, dan zullen anderen vanzelf naar dat mailadres gaan terugmailen.
Tip 2: let op inschrijvingen bij bijv. SeniorWeb, de Overheid, webwinkels, ANWB, nieuwsbrieven, enz. Als daarvoor nu het Ziggo mailadres wordt gebruikt, dan moet dat worden veranderd in het outlook.com of het gmail.com mailadres. Dat is een klusje.
Inhoudelijk heb ik niets toe te voegen.
Wat ik wel kwijt wil dat het ergerlijk is dat providers hier zo mee omgaan c.q. de lat heel hoog leggen om over te stappen!!
Wat doet de provider fout?????
Is netjes dat ze je mail nog een aantal maanden laten doorlopen terwijl jij al weg bent en niet meer betaald.
Hij doet niets fout maar waarom niet doorlaten gaan?
Het zal niet duur zijn en ook niet veel werk ; outlook en gmail doen het gratis. Het is ook een betere reclame als die vele reclame mails en advertenties op sites e.d. lijkt mij .
Je zou het ook kunnen zien als service van het jaren lange contract dat ik had .
outlook en gmail doen het niet gratis. Je krijgt reclame op je scherm. Als je dat niet wilt moet je betalen.
Het werkt helaas niet zoals bij een telefoonnummer, waarbij de wet providers verplicht tot het faciliteren van nummerbehoud. Bij mail geldt alleen de verplichting dat een mailadres 6 maanden blijft functioneren. Wel kun je bij sommige providers het e-mailadres tegen betaling behouden (zie bijv. deze website). Ziggo heeft dat niet.
PS bij @Outlook.com ontvang ik geen reclame (misschien omdat ik Microsoft 365 heb?). In mail van @Gmail.com ontvang ik evenmin reclame (wel op andere wijze).
Ook bij mij geen reclame van derden met gmail en outlook.com.
Microsoft komt wel steeds na openen van outlook.com met klein venstertje om Office 365 aan te praten... (wat niet lukt want ik heb Office Pro)
Heb reclame ook nooit gehad, hoogstens (bij gmail zeer zelden) spam maar dat komt van anderen.
Wat mij betreft is outlook.com en gmail dus gratis.
Ruud
geen reclame van derden.
IK zie het ook niet zo vaak omdat ik normaal mijn mail lees in Thunderbird maar soms in de browser en dan heb/had je vaak dat een deel van het scherm niet gewoon beschikbaar is , als je dat wel wilt dan moet je betalen krijg ik de indruk.
Nee hoor, geen reclame, ik gebruik voor outlook.com en gmail Chrome als browser.
Ruud
Nog als aanvulling.
Bij Chrome gebruik ik UBlockOrigin, dat zal de reclame tegenhouden ?
Ruud
We hebben ergens een afspraak om overal per maand te kunnen opzeggen.
Dit niet overnemen van een email adres is handicap daarvoor.
Bij ziggo kun je ook NOG wel alleen internet kopen voor €40 per maand, bij kpn niet omdat Tv signaal ook via internet komt.
Interessant onderwerp, ik vroeg me namelijk ook af hoe je op eenvoudige wijze oude e-mails die je bewaren wilt kunt veilig stellen. Om minder afhankelijk te zijn van een provider heb ik nu ook een e-mail adres aangemaakt in @outlook.com
Ik heb Office365, of hoe dat tegenwoordig heet, en werk met outlook uit Office voor mijn emailverkeer. In heb een aantal mailmappen vanuit mijn providermail gekopieerd naarmijn nieuwe @outlook.com mail en dat werkt.
Als ik mijn providers webmail een emailbericht verwijder, blijft het wel gewoon staan in de nieuwe @outlook.com omgeving.
Kan iemand me raad verschaffen of dit een goede manier zou kunnen om mails te kunnen bewaren voor het geval ik inderdaad van mijn provider email account afwil?
Peter
De mails selecteren en als geheel verplaatsen naar een nieuwe w10 map heb ik gedaan.
In de proef periode ben ik van KPN terug naar Ziggo. Ik had het modem nog en kijk nu via mijn pc en dupliceren TV. Ik hoop dat ons primaire probleem met ondertitels missen bij ziggo opnames nu ook weg is?
De beste methode voor het bewaren van mails is middels het programma Mailstore. Sowieso een uitstekende manier om mailberichten te back-uppen.
Fred, je bent dus teruggegaan naar Ziggo, is hiermee de vraag opgelost?
Ziggo en kpn nemen elkaars email adresssen en archieven e.d. .ziggo of .kpnmail NIET over.
Daarom ben ik teruggegaan.
Onze primaire reden om overtegaan was slechte ondertitels bij ziggo opnames en goede bij kpn , dat is misschien voorbij omdat ziggo ook naar internet TV gaat zoals kpn.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club