Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Spam/malcious
Geplaatst op 6 juli 2022 om 21:08 door wingco320

Toen ik via een website in Frankrijk een reactie stuurde via het desbetreffende formulier, kreeg ik deze melding: Your IP has been flagged as spam/malicious.
Complete onzin natuurlijk maar hoe krijg ik dat weg zodat ik wel weer mails kan sturen?

3 reacties
DirkB zegt:

Een zoektochtje op internet levert op dat de situatie verschillende oorzaken kan hebben, zoals open wifi of een virus.
Ik lees dat er z.g. blacklists zijn waarop je dan genoteerd wordt en dat de eerste stap is om aan de eigen provider te vragen om je van de lijst(en) te laten halen.
Er zijn ook sites waar je kunt controleren of je op blacklists staat en er worden hulpmiddelen genoemd maar ik durf daar geen advies over te geven.
Ik zou de provider raadplegen.

6 juli 2022 om 23:25.
Truus zegt:

‘Via een website in Frankrijk een formulier’ lijkt me dat dus het mailadres van de website als spam wordt gezien, en niet je eigen mail.dan ligt het probleem dus bij die website, concreter bij het mailadres wat ze gebruiken voor het formulier.

7 juli 2022 om 10:07.
Niekie zegt:

Ik zou sowieso een scan op malware doen:

Begin met een scan met ADWcleaner : https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/ .Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en u op "Verwijderen" kunt klikken en start daarna opnieuw op.

Daarna doet u een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/ en verwijder alles wat gevonden wordt, of plaats het in quarantaine.

Bij deze laatste even het eerste schermpje weg klikken, met het aanbod op over te schakelen naar de betaalde versie.

Niek

8 juli 2022 om 00:11.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club