Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Verzenden van mails vanuit ****@tracesofwar.com lukt niet.
Geplaatst op 13 september 2022 om 17:39 door wingco320

De instellingen voor inkomende mail zijn: imap.vevida.com, poort 143, versleuteling STARTTLS.
Wanneer ik de gegevens voor uitgaande mail heb ingevoerd: smtp.vevida.com, poort 587 (of465), versleuteling STARTTLS en op Volgende klik verschijnt de melding: Alles wordt voorbereid en daar blijft het verder bij, het account wordt dus niet bijgewerkt.
Probleem is dat uitgaande mail in het Postvak Uit terecht komt en daar soms dagen blijft staan. Het maakt niet uit of ik 587 of 465 invoer, in beide gevallen gebeurt er niets.

4 reacties
BenW zegt:

Probeer eens met de versleutelingsmethode SSL/TLS

13 september 2022 om 21:42.
wingco320 zegt:

Met SSL/TLS kan er zowel via poort 587 als poort 465 geen verbinding worden gemaakt met de server. Melding van Outlook: afb. Zoeken met Google levert een heel verhaal op hoe deze fout te herstellen maar daar in gaat het over POP3 accounts, over IMAP geen woord.

14 september 2022 om 00:13.
DirkB zegt:

In een soortgelijk geval werkt het bij mij in Outlook goed met (zie plaatje)
Dus poort 587 en START/TLS.

14 september 2022 om 10:00.
wingco320 zegt:

#Dirk: bij mij nu ook, dank voor de tip. Probleem opgelost

14 september 2022 om 10:40.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club