Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
ePrintservice van HP
Geplaatst op 6 augustus 2014 om 12:50 door teu668

Sinds 'n aantal dgn. heb ik problemen met de ePrintservice van HP. Door mij verstuurde opdrachten kwamen voorheen direct uit de printer. Nu duurt het uren of zelfs 'n dag voordat ze geprint worden.

Ik ontvang wel direct na 'n printopdracht  'n mail van HP waarin staat dat de afdruktaak is ontvangen en wordt voorbereid. Als ik naar de status kijk op hpeprintcenter.com dan staat daar mijn opdracht met de vermelding "in afwachting". Vervolgens duurt het uren  of nog langer voordat de opodracht is geprint.

 

Hebben meer mensen die gebruik maken van deze eprintservice hier last van?

 

Frits

8 reacties
Niekie zegt:

Op deze site staan mogelijke oorzaken. Vanaf welk apparaat verstuur je de opdracht?

 

Niek

6 augustus 2014 om 15:48.
teu668 zegt:

Niek, bedankt voor je info. Alles gechecked en alles lijkt ok te zijn. Ik verstuur de opdrachten vanaf mijn ipad. Printer is een HP 5520.

kortom, het werkt wel, alleen zeer vertraagd, terwijl ik voorheen onmiddellijk de prints ontving.

Frits

6 augustus 2014 om 16:22.
Niekie zegt:

Rare vraag maar de ipad is wel verbonden met je eigen netwerkje?

 

Niek

6 augustus 2014 om 16:50.
teu668 zegt:

Jazeker, anders kunnen de mails toch niet worden geprint. Ook al duurt het uren voordat er geprint wordt.

Frits

6 augustus 2014 om 17:06.
Niekie zegt:

Nou ja er zijn ook Ipads met G3 en dan zou het langer kunnen duren. Ik kan ook geen duidelijk oorzaak vinden.

Inprincipe mail je naar je printer (die heeft een emailadres) dus ergens in de samenwerking gaat iets enorm traag.

 

Niek

6 augustus 2014 om 17:10.
Truus zegt:

Is het niet mogelijk de printer vanuit een app op de iPad aan te sturen?  Zelfde netwerk? Via email: zit er een Max bestandsgrootte aan dat het daarom zo lang duurt? 

6 augustus 2014 om 21:25.
teu668 zegt:

Begin er toch aan te denken dat er iets niet in orde is bij het hpeprintcenter.

Zojuist een aantal prints ontvangen zonder te hoeven wachten. Nu stagneert het weer. Heeft niet te maken met bestandsgrootte van de mail. Mijn verbinding werkt prima. Status op hpecenter is opnieuw "in afwachting".

Ga het hpecenter om raad vragen. Zodra ik van hen de oplossing heb laat ik dit weten.

Frits

6 augustus 2014 om 22:08.
teu668 zegt:

Van HP geen afdoende oplossing gehad.

Probleem heeft zich uiteindelijk zelf opgelost. Waar dit aan gelegen heeft is me onbekend. Ik heb niets veranderd, alleen gechecked. Waarschijnlijk is het toch een tijdelijke blackout van de HP server geweest.

Frits

13 augustus 2014 om 18:52.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club