Berichtdetails
In de rechterbeneden hoek staat een driehoekje
met het woord ''fout''
Ra ra wat moet ik doen??
Ziggo is over gegaan op imap
Ik had van de week hetzelfde probleem.
Kijk hier eens daar staan de nieuwe instellingen
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen
Hier staat ook nog een instructie video
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap
Tipa hartstikke bedankt voor je reactie.
Ik ben er achter gekomen dat in de brief van Ziggo
een grove fout staat.Er staat pop.ziggo.nl dat moet zijn imap.ziggo.nl
Dan blijf je zoeken
Yep ik had hetzelfde probleem, werkt het nu?
Het is overigens altijd pop.ziggo geweest hoor.
Op mijn PC staat hij zelfs nog gewoon op POP.casema
Maar als je het opnieuw moet invoeren moet het ineens IMAP.ziggo zijn.
Inderdaad heel erg verwarrend.:(
Ziggo is dus eindelijk ook met IMAP begonnen! Echter kun je, als je dat wilt gewoon met POP3 blijven werken. Op deze Ziggo pagina kun je de juiste instellingen voor zowel IMAPals POP3 vinden.
Let op, de instellingen zijn nu anders dan je gewend was. Maak, als je met POP3 wilt blijven werken de instellingen als aangegeven op de pagina waar bovenstaande link naar verwijst!! Was b.v. poortnr 110 en is nu 995 en versleuteling was er niet en dat is nu STARTTLS of evt. TLS of SSL.
Voor de goede orde: IMAP is moderener dan POP3 en ook veiliger. Bovendien kun je dan e-mail op meer dan één computer ontvangen en verzenden en is b.v., in tegenstelling tot bij PO3, de verzonden e-mail ook zichtbaar (wordt gedownload) op de andere computer(s) waarop je je Ziggo-account instelt Zelf gebruik ik IMAP al heel lang omdat ik in principe regelmattig op verschillende plaatsen ben en dan wel graag een, vanaf een andere computer verzonden e-mail, op de computer waar ik dan op werk wil kunnen zien; met POP3 kan dat niet. Verzenden doe ik via een Gmail-account omdat verzenden vanuit een Ziggo-account alleen kan als je via een Ziggo-aansluiting op internet bent.
Jan

Als je IMAP wilt gebruiken bij Ziggo, zul je je eerst op de nieuwe omgeving van Ziggo Webmail moeten aanmelden, anders lukt het echt niet. Je zou daar een mail van Ziggo over gehad moeten hebben. Altijd inloggen met je gehele e-adres is in elk geval een must.
Kijk ook eens rond op https://community.ziggo.nl/ en op
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php
Tipa alles werkt weer prefect!!!
Nu maar afwachten wat hij na 18 november doet!!
Ziggo heeft vaak bij veranderingen strubbelingen net
als de ING bank
Heb een mail van Ziggo ontvangen en daar staat niets over imap in. Zie beneden:
Beste Ziggo klant,
Uit onze administratie is gebleken dat de e-mailinstellingen op uw pc, laptop, smartphone en/of tablet niet meer up-to-date zijn. U gebruikt namelijk nog de e-mailinstellingen van de oude @home server. Als u mail wilt blijven ontvangen en/of verzenden, pas dan vandaag nog uw e-mailinstellingen aan.
Aanpassen vóór 18 november
Op dinsdag 18 November 2014 wordt de oude @home-server vervangen door een nieuwe Ziggo-server. Om te zorgen dat uw e-mailverkeer gewoon doorloopt, vragen we u enkele kleine aanpassingen te maken in de e-mailinstellingen. Gelukkig is het een snelle en eenvoudige aanpassing. Verder verandert er niets en gaan er geen e-mails verloren.
Hoe past u uw instellingen aan? Stap voor stap uitleg
De instellingen zijn snel en simpel aan te passen. U kunt daarvoor onze stappenplannen gebruiken. Heeft u meerdere e-mailadressen van Ziggo? Gebruikt u meerdere apparaten waarop u uw e-mail ontvangt? Controleer dan daar ook de instellingen. Hiervoor kunt u per e-mailadres het stappenplan doorlopen. Zorg dat u deze aanpassingen uiterlijk 17 november heeft gedaan. Na deze datum kunt u geen gebruik meer maken van Ziggo Mail met de e-mailinstellingen van de oude @home-server.
De instellingen
Heeft u geen stappenplan nodig om uw e-mailinstellingen te wijzigen? Gebruik dan deze instellingen:
Inkomende mailserver vervangen door: pop.ziggo.nl
Uitgaande mailserver vervangen door: smtp.ziggo.nl
Bij gebruikersnaam vult u uw volledige e-mailadres in.
Een goed alternatief voor het e-mailprogramma op uw pc of laptop, is de browserversie van Ziggo Mail. Met de browserversie heeft u overal ter wereld uw e-mail bij de hand, onafhankelijk van uw eigen PC of laptop.
TheoJ zegt:
– – – – – – -citaat – – – – – – –
Heb een mail van Ziggo ontvangen en daar staat niets over imap in
– – – – – – -citaat – – – – – – –
Dat zal bewust zijn gedaan omdat velen nog met POP3 werken en dan is de omzetting het makkelijkst binnen POP3. Voor IMAP moet je meer instellen en Ziggo zal problemen willen voorkomen.
Maar ja, ik ben blij dat ook zij nu eindelijk met IPAMp gaan werken omdat ik nu mijn ontvangen èn verzonden e-mails overal in mijn e-mail clientprogramma (Thunderbird, Windows Mail) kan zien.
Jan
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club