Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Link werkt niet.
Geplaatst op 14 oktober 2014 om 10:54 door Knuffel

Hoi beste mede email gebruikers,

Als ik een link in een email aanklik on zo naar een website te gaan dan doet hij (mijn laptop) dat niet. Wat kan er mis zijn?

Als email gebruik ik Mozilla Thunderbird en voor internet gebruik ik Mozilla Firefox.

In afwachting,

Met vriendelijke groet,

Leon Gerards (Knuffel)

7 reacties
Niekie zegt:

Vaak vindt dit probleem plaats als Chrome is verwijdert als browser.

Hier een hulp pagina van Mozilla Thunderbird over dat onderwerp.

Niek

14 oktober 2014 om 14:18.
Knuffel zegt:

Hoi Niekie,

Bedankt voor je reactie.

Deze pagina heb ik al bezocht maar kan daar de oplossing niet vinden.

14 oktober 2014 om 15:14.
Niekie zegt:

Heb je ooit Chrome verwijderd, van de laptop?

Niek

14 oktober 2014 om 15:23.
Knuffel zegt:

ja.

14 oktober 2014 om 20:02.
Niekie zegt:

Oke. Dan blijven er resten in het register achter, waardoor de link nog steeds naar Chrome zoekt, als je op een link in een email klikt.

Ik vond deze oplossing om het register aan te passen:

Je gaat naar start en kiest daar voor Run / Uitvoeren. Typ vervolgens regedit in het invulvakje en klik op ok. 
Het register opent zich. Via de mappen structuur ga je eerst naar de map HKEY_CURRENT_USER en vervolgens naar de map Software en dan Classes en .html
Open het bestand en klik vervolgens op exporteren. 
In het volgende venster voer je vervolgens in HKCU_Classes_HTML_Backup.reg en klik op opslaan. Hiermee maak je een backup van je register. 
Klik met de rechtermuisknop vervolgens op .html en kies voor bewerken / modify. Wijzig de waarde ChromeHTML naar htmlfile. Herhaal deze stappen ook voor .htm / .shtml als deze bestaan. Wijzig wel elke keer de naam van de Backup bestanden zodat je deze niet overschrijft. 


Tot zover de register oplossing.

Er zijn ook andere soms werkende oplossingen mogelijk:


Kijk anders hier even voor een fix van Microsoft die het in MS Office herstelt. Dat zou ook moeten werken voor Thunderbird.

Niek

 

14 oktober 2014 om 22:09.
TheoJ zegt:

Is dit niet op te lossen door CCleaner door het register te scannen?

 

16 oktober 2014 om 13:09.
Niekie zegt:

Ik denk het niet Theo. Maar proberen kan altijd natuurlijk.

Niek

16 oktober 2014 om 15:36.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club