Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Krijg niet alle berichten binnen
Geplaatst op 21 oktober 2014 om 11:56 door Trebla

Sinds enkele maanden krijg ik niet alle aan mij gerichte berichten binnen. Oók de eigen testberichten komen niet of met hel grote vertraging binnen. Ik ben hier heel toevalig achter gekomen. Ook ontvangstbevestigingen komen dan wel en dan weer niet binnen.

Omdat mijn provider KPN is en een account heb bij hetnet.nl de helpdesk gebeld. De oplossing voor het probleem is, na een flink aantal malen aan de, gelukkig gratis, telefoon te hebben gehangen, niet opgelost.

Ik ben achtereenvolgens in kontakt gekomen met Paul Smid, Marijke Hulscher, Pauline Bultjes, Wim Vanakkeren, Jan Vlot enz. enz. Ik noteerde de namen om eventueel naar vorige telefoontjes te verwijzen als referentie.

Ook heeft men een aantal malen mijn PC 'overgenomen' en zie je, zonder dat je de muis zelf hanteerd, de sensor over het scherm glijden. Hiervoor vraagt men wél eerst toestemming. Alle instellingen zijn gekontroleerd op deze wijze en werd er geen foute of verkeerde instelling gevonden.

Vreemd is we dat de testberichten, door hen zelf aan mij verzonden, wel heel snel bhinnenkwamen. Alle heklpers vonden het een fout w.v. ze nog nooit hadden gehoord.

Waarom krijg je niet alle mail binnen die voor jou zijn bestemd????? Het eind van het liedje was afgelopen vrijdag dat men de fout gewoon niet kan vinden en ik op hetzelfde moment in kontakt stond met wel drie helpdesk medewerkers.

Omdat er hier in huis gelukkig meerdere PC's zijn, wij wonen in een apartement naast onze dochter en maken gebruik van één router en werken 'wireless', gebruik ik een weinig gebruikt mailadres op een anderer PC.

Ik denk dat ik moet overgaan op gmail of hotmail. De fout is simpelweg niet te vinden. Ik was al overgegaan van WLM naar Thunderbird maar dat maakt geen verschil. Wie het weet of een oplossing heeft, mag het zeggen!!!!

10 reacties
r0n zegt:

Met welk protocol haalt U mail op, Imap, of POP ?

 

21 oktober 2014 om 13:17.
Zippper306 zegt:

KPN ondersteunt niet het Imap protocol

21 oktober 2014 om 14:18.
MaritaA zegt:

KPN ondersteund IMAP al ruim een jaar.

 

E-mail__Wat_zijn_de_serveradressen_voor_e-mail_.png
21 oktober 2014 om 15:28.
Niekie zegt:

KPN staat bekend om de zeer kleine inbox op de server. Als die vol is, krijgen mensen die een mailtje aan je versturen, geen bericht, terwijl het bericht bij de ontvanger niet binnen komt, omdat het postvakje op de server van KPN vol is.

Kijk eens bij de instellingen van je account en dan het tabblad geavanceerd, wat daar staat over het bewaren van email op de server.

Log ook eventueel in via webmail bij KPN op je mailbox en kijk eens hoeveel er in staat en verwijder daar wat weg kan.

Dat is 1 mogelijkheid.

2e mogelijkheid is, dat er in je email programma een aantal adressen of domeinen op blokkeren staan.

Niek

21 oktober 2014 om 17:24.
ququlequ zegt:

Kijk bij instellingen van je account, op het tabblad geavanceerd en haal het vinkje bij kopie bewaren op server weg. Dat veroorzaakt namelijk dat je postbus steeds vol loopt.

21 oktober 2014 om 18:27.
MaritaA zegt:

 

Imap wordt voor alle klanten van KPN ondersteund, zakelijk als privé, ik heb het zelf zo ingesteld op 3 apparaten en als pc hulp aan huis voor Seniorweb, doe ik het regelmatig voor hulp aanvragers. Zie schermafbeelding, alsof kpn die voor de grap op de website plaatst.

Gezien het gegeven dat tegenwoordig mensen meerdere apparaten gebruiken gaan steeds meer providers ook IMAP aanbieden (onlangs Ziggo)omdat dat het enige protocol is om alles gelijk te hebben in je mailbox op elk apparaat.

imap-kpn.png
21 oktober 2014 om 21:53.
Dirk Boom zegt:

De vrager overweegt gmail of hotmail en is overgegaan van WLM naar Thunderbird, maar dat zijn geen oplossingen. Ook Pop/Imap zal er los van staan. Het probleem moet anders liggen, er zijn al suggesties gedaan zoals mailbox op de server schonen en schoonhouden.Ik zie bijv. een melding dat er niet altijd een bevestiging komt en dat kan kloppen, ik heb bijv ingesteld dat ik toestemming moet geven als er een bevestiging uitgaat, en soms geef ik die toestemming niet. Wat ook een mogelijkheid is, is dat de betr PC het wifi signaal niet goed pakt (router staat in een naastgelegen appartement). Ik adviseer hulp aan huis.

22 oktober 2014 om 00:44.
Trebla zegt:

Om aan deze diskussie een einde te maken. Ik heb een 6 tal keren de helpdesk telefonies benaderd -gelukkig is dat kosteloos- en moest men uiteindelijk bekennen dat ze voor het deel niets ontvangen van berichten geen oplossing wisten te vinden.

Volgens de helpdesk is het een unieke klacht, hebben via 'remote control' (bomgars) mijn PC even overgenomen, alle instellingen nagelopen en nog even verder gekeken maar hebben uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid.

Kreeg nog wel een aanbeveling over te gaan naar gmail opf hotmail maat betwijfeden of dat de oplossing zou brengen.

Ik heb wel een tweede maiadrss aangemaakt, nu op kpnmail i.p.v. op hetnet. Ik krijg nu wel zo nu en dan mijn eiegn testmail binnen. Meest rigoreuze oplossing zou zijn opnieuw te formatteren en installeren. Daarmee wacht ik nog even.  Naar sc 

21 november 2014 om 14:01.
Trebla zegt:

In antwoord op Quqelequ: als je bij 'geavanceerd' een vinkje zet in het onderste hokje waarbij je met het leegaken van verwijderde items ook die van de swerver afhaalt.

21 november 2014 om 14:18.
Trebla zegt:

Het probleem met de niet ontvangen mails is opgelost. Ik heb een PC service bedrijf benaderd, ook anderen kwamen er niet uit, en die konstateerde dat men mijn wachtwoord heeft achterhaald en berichten al van de server haalde voordat ik ze op webmail zag en ze dus ook niet kon binnehalen.

Deze jongedame zat naast mij met haar laptop op schoot achter mijn PC en zagen op de webmail berichten binnenkomen die even later, zonder dat wij iets deden, ineens waren verdwenen.

Dat kon, volgens haar, maar een ding betekenen en dat was dat iemand mijn wachtwoord kende en dan,uit pesterij?, de berichten van de server verwijderde.

Oplossing, niweuw wachtwoord aanmaken. Dus krijg je niet alle voor jou bestemde mails binnen is dit waarschijnlijk de oorzaak er van.

17 december 2014 om 12:36.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club