Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
@Home moet over naar Ziggo. LET OP!!
Geplaatst op 14 januari 2015 om 13:00 door Jan.Koll

Gisterenavond werd ik door een goede bekende gebeld dat hij een “raadselachtige” e-mail van Ziggo had ontvangen. In die e-mail werd gesteld dat hij zijn instellingen direct moest aanpassen om e-mails op zijn @home.nl-accounts te kunnen blijven ontvangen.
Hij gebruikt Windows Live Mail en e.e.a hield in dat ik zijn twee @home-accounts opnieuw instelde en na controle van de werking heb ik de oude verwijderd. Omdat IMAP voorlopig de toekomst is heb ik IMAP-accounts voor hem ingesteld en geen POP-accounts.

De instructies van Ziggo zijn beneden peil en mijn bekende zou er zelf niet in zijn geslaagd de omzetting uit te voeren. Dus, wie een @home-account heeft is gewaarschuwd. Regel bijtijds hulp als je denkt er niet zelf uit te komen of... ontvang geen e-mails meer via @home en verzenden is dan ook niet meer mogelijk.

Als ik bekeek wat er gebeurde – en dat nam best flink wat tijd in beslag – werd na de omzetting van pop.home.nl naar imap.ziggo.nl de hele zaak van de @home-server overgezet naar een ziggo-server.

En ja, als ze die @home-servers uitschakelen en je hebt de boel nog niet overgezet ben je echt alles kwijt....

Jan

3 reacties
Gerdiek zegt:

Die goede bekende zal een tijd geleden ook al een e-mail van Ziggo hebben ontvangen, maar toen geen stappen ondernomen hebben.

Zo'n raadselachtige e-mail was het in mijn ogen niet en als je de goede stappen volgt en is het voor de meeste mailprogramma's in een paar tellen gepiept.

ik vind de uitleg van Ziggo zeer duidelijk en is handiger dan een filmpje, wat een andere provider gebruikt, maar smaken verschillen.

14 januari 2015 om 22:21.
Jan.Koll zegt:

Beste Gerdiek, voor mij was het inderdaad "een fluitje van een cent".  Alleen voor met computers instellen onervaren ouderen)* is de Ziggo uitleg erg moeilijk te volgen.  En ja, hij had in december ook al zo'n mededeling ontvangen maar dacht dat het vanzelf wel goed zou komen.
)*betrokkene is 78 en heeft weinig meer computerkennis dan e-mail lezen en opstellen, wat internetten en soms een briefje maken.

Kortom, commentaar is mooi maar moet wel terzake zijn.  Ik vermoed namelijk, op grond van vele jaren ervaring met computerhulp aan huis en via internet (Teamviewer), dat meer SeniorWeb-leden problemen kunnen krijgen met dit fenomeen.  Voor die Club-leden is dit bedoeld.

Jan

15 januari 2015 om 12:05.
Cees-1946 zegt:

Beste Jan ik ken het probleem niet.

Ik ben aangesloten bij kpn en ben uiteindelijk er heel tevreden mee.

Gelukkig heeft die goede kennis van je, steun van je gehad.

Voor velen en velen mensen is het een lastig iets, dat er wat veranderd bij Ziggo.

Betekend wel, dat ze (onnodig ?) kosten moeten gaan maken om de computer en tv weer op orde te krijgen.

Daar spreekt Ziggo niet over. Ik heb met al deze ziggo klanten te doen. UIt ondervinding weet ik hoe frustrend dit is.!!!!

Eenhoorn

16 januari 2015 om 08:42.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club