Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
e-mail verzenden met i-pad3
Geplaatst op 21 februari 2015 om 21:09 door Anneke946

 

Op het moment zijn we bij onze zoon. Heb wel internet verbinding, maar kan niet versturen.

heb dit wel vaker gehad tijdens vakanties. Ligt dat aan Kpn??

Wie weet een oplossing?

 

 

 

7 reacties
MaritaA zegt:

nee, dat ligt niet aan KPN.

Uw zoon heeft kennelijk een andere provider dan u thuis heeft.
Providers houden niet van spam mail, vandaar dat u daar alleen kan ontvangen, maar niet versturen.
Zodra u thuis bent op uw eigen netwerk(provider = kpn) gaat het weer wel.

Wilt u als u ergens anders bent (b.v. vakantie/bezoek) kunnen mailen, overweeg een mail account van Gmail, Outlook, daarmee kan u wel ontvangen/versturen en heeft u geen problemen met de provider (b.v KPN, Telfort, UPC, Ziggo)


http://www.seniorweb.nl/artikel/58362/buitenshuis-mail-versturen​

 

PS, Ik heb uw bijgevoegde afbeelding weggehaald, er stonden emailadressen en andere persoonlijke zaken op. (beheerder MaritaA)

21 februari 2015 om 22:08.
Anneke946 zegt:

Bedankt Marita. Duidelijk antwoord. Besefte tè laat dat het niet zo handig was om die afbeelding op te sturen (maar je snapte wel gelijk wat ik bedoelde☺️)

21 februari 2015 om 23:04.
Dirk Boom zegt:

De uitleg is OK behalve dat het providerafhankelijk is of verzenden wel/niet lukt op een andere plek dan thuis. Mijn xs4all-account werkt altijd en overal, zo ook gmail en outlook.com (of live.nl of hotmail), maar op ons leercentrum zie ik dat kpn (ook hetnet dus) en ziggo problemen geven.

22 februari 2015 om 08:14.
MaritaA zegt:

@ Dirk Boom
Xs4all is een van de weinige providers die authenticated smtp gebruiken. 

22 februari 2015 om 09:40.
Gerdiek zegt:

Met de juiste (smtp) instellingen kan van zowel KPN, als Ziggo ook als u niet thuis bent, e-mail verzonden worden.
Kijk voor de juiste instellingen op de website van de betreffende provider en ook SeniorWeb heeft onlangs onder de kop "Artikelen en tips" uitleg gegeven over dit onderwerp met gegevens van de diverse providers. Klik hier om naar de uitleg van SeniorWeb te gaan.
Door hier te klikken gaat u naar de uitleg van KPN voor het instellen van de iPad.

22 februari 2015 om 14:14.
MaritaA zegt:

Instellingen van mail in de artikelen, zeggen niets over het verzenden van mail, als je niet op het netwerk van je eigen provider zit en dat is hier het onderwerp.

Het is niet voor niets dat juist daarover Seniorweb het vogende artikel heeft hierover.

http://www.seniorweb.nl/artikel/58362/buitenshuis-mail-versturen​

Ik heb zelf o.a. een KPN account op iPad en iPhone en kan niet versturen als ik ergens anders ben, waar geen kpn netwerk is.

Pas als de iPhone op 4G staat, kan ik versturen want dan wordt de smtp server van de mobiele provider gebruikt. Maar niet met de iPad.

Wil je toch versturen, gebruik dan via de browser, de webmail van je provider. 
Of, even de uitgaande server van je mail instellen van de provider, waar je op dat moment bent. Staat allemaal in het artikel van Seniorweb. 

 

@gerdiek, de aangehaalde artikelen gaan over  het instellen, maar hebben het niet over verzenden van mail, als je niet op het eigen netwerk van je provider zit. Bel kpn maar, ze ondersteunen het niet, zoals meerdere providers, webpagina's vol over dit "probleem"

http://forum.kpn.com/t5/E-mail/email-versturen-via-kpnmail-werkt-niet/td-p/141021/page/2​

 

 

22 februari 2015 om 15:30.
J F K zegt:

Anneke,

Mijn advies, installeer naast je provider E-adres ook een Gmail E-adres.

Met ...@gmail.com is het mogelijk om in het binnen- en buitenland, ongeacht op welk en wat voor net je ook zit, mail te verzenden en te ontvangen.

Groet, Jan

25 februari 2015 om 07:56.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club