SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
IN-bericht komt niet in IN-box terecht
Geplaatst op 11 maart 2015 om 12:57 door jon047

Windows 7, WLM

Het gebeurt dagelijks dat er een paar e-mailberichten in een flits voorbij komen, waarna ze verdwijnen en nergens meer te vinden zijn. Andere berichten komen wèl in de In-box terecht. Het gaat om regulaire afzenders, dus geen spam o.i.d.

Met mijn server (Telfort) overleg gehad. Het enige wat mij aanbevolen werd is om het e-mailprogramma (WLM) opnieuw te installeren.

Voordat ik daartoe overga, wil ik zo mogelijk van u horen of er een andere oplossing is.

Mocht  ik onverhoopt tenslotte toch opnieuw moeten installeren (met hulp van het betr. artikel van Seniorweb), kunt u mij dan nu al zeggen of ik de bestaande versie dan eerst moet verwijderen?

 

27 reacties
Niekie zegt:

Weet u zeker, dat er geen berichtregels zijn aangemaakt die voor verplaatsing, of verwijdering zorgen?

Ziet u in de linkerkolom wel alle mappen?  Als je met de muispijl boven een map gaat hangen, verschijnt er en slecht zichtbaar driehoekje, wat je open kunt klikken. Staan de berichten dan ook niet in een spam map?

Gebruikt u Spamfighter? Of een ander programma om spam tegen te gaan?

En nee. De bestaande versie van WLM hoeft niet verwijderd te worden.

Als u in het configuratiescherm naar programma's verwijderen gaat, klikt u met rechts op "Windows Live Essentials" (daar is WLM een onderdeel van)  U kunt dan kiezen voor "verwijderen/wijzigen" klik dara op en daarna kunt u kiezen voor "alle onderdelen herstellen".  Dat duurt wel even, maar dan hoeft u niet opnieuw te installeren. (als dat al iets zo oplossen).

Niek

11 maart 2015 om 13:37.
Marixius zegt:

Heb je wellicht berichtregels ingesteld, of bepaalde afzenders/domeinen als ongewenst aangemerkt?

Maak je naast WLM nog gebruik van een ander e-mail programma, of lees je je mail ook nog op andere apparaten (smartphone, tablet)?

11 maart 2015 om 13:42.
kareltje zegt:

Kijk ook eens of de betreffende afzenders bij Opties- Beveiligingsopties niet bij de geblokkeerde afzenders staan.

11 maart 2015 om 16:23.
jon047 zegt:

Dank voor jullie suggesties. Ik reageer een beetje laat, sorry, maar ik ben nog bezig met mijn server en moest een paar dagen afwachten om te kijken hoe het resultaat is. Ik ben er nog niet uit, maar zal jullie in ieder geval de uitkomst berichten.

18 maart 2015 om 14:44.
jon047 zegt:

Nog steeds  hetzelfde. Alle berichten komen in de Webmail terecht en maar een enkele in de IN-box. Kan het zijn dat de instellingen van het account niet in orde zijn? Ik overweeg om WLM opnieuw te installeren, maar als er iets aan de instelling mankeert, zal bij een nieuwe versie hetzelfde euvel toch optreden?

26 maart 2015 om 10:56.
Niekie zegt:

jon047:

1) Lees je de e-mail berichten ook op een ander toestel?

Kijk dan daar eens in de instellingen hoe het account is ingesteld.

2) Heb je een filter aanstaan, dat alleen de ongelezen berichten laat zien?

3) Worden de mailtjes niet onmiddellijk verplaatst naar een andere map, of kan je ze nog ergens terug vinden?

Niek

26 maart 2015 om 11:56.
Marixius zegt:

Kijk eens in WLM onder het tabblad beeld of je soms "gelezen berichten verbergen" hebt aan staan. Als je via webmail de berichten al hebt gelezen, worden ze in WLM niet meer getoond als je verbergen aan hebt staan.

26 maart 2015 om 12:21.
jon047 zegt:

Marixius, Kareltje en Niekie, ik ben er uit! Ik heb tenslotte samen met de server de instellingen van het WLM-account secuur doorgenomen en zonodig gecorrigeerd. Bedankt voor jullie inspanningen. Alles  werkt weer naar behoren!

31 maart 2015 om 16:26.
Niekie zegt:

Dat is heel mooi.  Nu zouden we denk ik graag weten wat er mis was, want dat kan anderen die dit lezen ook weer verder helpen.

Niek

31 maart 2015 om 16:52.
jon047 zegt:

Ja, de accountinstellingen waren blijkbaar niet goed. How can?

Ik heb er wel iets aan overgehouden. Ik krijg voordat ik de startpagina van WLM krijg altijd een schermpje met: Gebruikersaccountbeheer. Wijzigingen toestaan aan Microsoft?

(Door mij ingekort)

Hoewel geen ramp, toch irriterend. Hoe kom ik er vanaf?

1 april 2015 om 16:22.
RuudM zegt:

Probeer dit eens.

Het  bijgevoegde plaatje is het onderste deel van tablad Servers van het account WLM.

Als het zo ingesteld staat komt ert geen popup venster.

Ruud

Tabbladservers.jpg
1 april 2015 om 21:18.
jon047 zegt:

Dank Ruud, maar mijn instelling was al zo. Schermpje blijft.

2 april 2015 om 11:03.
jon047 zegt:

Nog iets: Het blijkt nu dat het oude euvel zich ondanks de hernieuwde instellingen (gedaan samen met de server) zich nog steeds voordoet. Ik ga wel terug naar de server en houd je op de hoogte van het resultaat.

Ik heb ook nog eens gekeken onder Beeld. Daar heb je een keuze- menu van 5 opties. De eerste optie: "alle berichten doorgeven" staat daar aangevinkt. 

2 april 2015 om 11:09.
RuudM zegt:

Nog eens teruglezend blijkt Gebruikers Accountbeheer melding de boosdoener te zijn?
Heeft dan niets met WLM account instellingen te doen denk ik zo.
Probeer dat  Gebruikers Accounbeheer eens wat "ruimer" in te stellen.
Het plaatje is zoals het bij mij staat (W 8.1)
Ruud

ScreenShot001.jpg
2 april 2015 om 12:21.
jon047 zegt:

Mijn instelling van Gebruikers Accountbeheer is dezelfde als die van jou. Ik heb geprobeerd hem iets lager (derde van boven) te zetten, maar dat geeft geen goed resultaat.

Ik ben nog met de server bezig over het probleem dat ik aanmeldde. Helaas nog geen oplossing gevonden.

6 april 2015 om 12:58.
Niekie zegt:

Hoeveel accounts heb je in WLM aanwezig?: Kijk daarvoor via "Bestand"(links bovenaan) dan "Opties" en dan Email accounts.

Heb je met hulp van de helpdesk van je Telfort al eens geprobeerd om daar alle accounts te verwijderen en een nieuw account van Telfort aan te maken?

Niek

6 april 2015 om 13:35.
jon047 zegt:

Dank Nieke. In mijn accountschermpje staan 2 accounts, t.w. Gmail en WLM (Standaardaccount)

Na jouw reactie zal ik zo nodig jouw voorstel aan Telfort voorleggen.

7 april 2015 om 12:15.
Niekie zegt:

Via welk account komen de verdwijnende mails dan binnen?  Heb je in één van de accounts soms een "doorstuur" functie ingevuld.?

Niek

7 april 2015 om 12:21.
jon047 zegt:

Ik werk uitsluitend met WLM en heb geen doorstuurfunctie ingevuld.

Ik heb nog gekeken waar dat zou moeten staan, maar kan niets vinden.

7 april 2015 om 15:20.
Marixius zegt:

Kijk in Windows Live Mail of er voor je Postvak In van het betreffende mailaccount een klein pijltje staat. Zo ja, klik dan eens op dat pijltje om onderliggende mappen te  openen en kijk dan eens of de betreffende mailtjes soms naar een van de submappen zijn verhuisd.

7 april 2015 om 16:08.
kareltje zegt:

Als die mail gewoon binnen komt, kan het toch niet aan 't account liggen?
Ik denk meer aan beveiligingsopties, dat daar "verdachte" inkomende mail permanent verwijderd wordt. WLM kan anders denken over wat verdacht is.

Het ging al niet meer over de oorspronkelijke vraag, maar over wijzigingen aan Microsoft toestaan?

7 april 2015 om 16:41.
Marixius zegt:

Als de mailtjes via webmail wel te zien zijn, maar via de mailclient WindowsLiveMail niet, dan kan het haast niet anders zijn dat bepaalde afzenders of zelfs een heel domein als ongewenst is gedefinieerd. Dit heb ik al in het begin van deze discussie gesuggereerd.

7 april 2015 om 16:48.
Niekie zegt:

Kareltje.  Als je op het 4e tabblad van WLM bij het account van het ene emailadres aangeeft dat mail niet bewaard hoeft te worden op de server, terwijl je het andere account op synchroniseren hebt staan, zou dit volgens mij dit verschijnsel kunnen geven.

Niek

7 april 2015 om 17:07.
kareltje zegt:

Klinkt aanvaardbaar, maar die accounts zie je staan in WLM en dan is het toch op het standaardaccount binnen?
Ik ken dat flitsen in Windows Mail, héél even in Postvak IN en daarna in de spammap.
 

7 april 2015 om 17:26.
jon047 zegt:

Niekie, Kareltje, Marixius en RuudM.

Lange tijd niets van mij gehoord. Al die tijd met Telfort bezig geweest het probleem op te lossen; o.a 2x een Team vieuw. Geen resultaat.

Tenslotte heeft een vriend van mij, die lang afwezig was, het probleem opgelost.

Oorzaak: Door de overgang van XMS naar Telfort zijn de gebruikersnamen en wachtwoorden door elkaar gaan lopen. Kostte veel tijd die puzzel te ontwarren.

In ieder geval jullie alle vier bedankt voor de moeite en de adviezen.

24 april 2015 om 16:42.
Niekie zegt:

Bedankt voor het terug melden en mooi dat het is opgelost.

Niek

24 april 2015 om 17:08.
jon047 zegt:

Marixius, Kareltje en Niekie, lange tijd niets van mij gehoord. Steeds bezig geweest (o.a. met Telfort) de oplossing te vinden. Tenslotte is er een Telfortmonteur bij mij langs geweest. In de instellingen van het e-mailaccount hier en daar een vinkje gezet en/of verwijderd. Alles nu O.K. Heeft 3 maanden geduurd!!!

Over en sluiten dan maar. 

Jullie alle drie alsnog h. dank

5 juni 2015 om 14:54.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club