Berichtdetails
Hallo allemaal,
Werk met Windows7, IE11 en WLM
Twee dagen geleden ben ik overgestapt van Provider Ziggo.nl naar XS4ALL.
In WLM heb ik in "opslagmappen" meerdere persoonlijke mappen aangemaakt. Vind ik handig want dan zie je direct wie je een mail stuurt, en hoef je niet eerst te zoeken in Postvak in. Het werkte altijd perfect, maar nu ik ben overgestapt, niet meer. Ik heb al het nodige uitgeprobeerd om het e.e.a. te herstellen, zonder succes.
Mijn vraag is, moet ik die persoonlijke mappen nu weer allemaal opnieuw installeren? Of kan dat makkelijker?
Wie heeft een oplossing? Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Vr.gr. Klaartje

Staat je archiefmap (Opties- Mail- tabblad Geavanceerd) nog op dezelfde plaats als eerst?
Jammer Kareltje, maar ik begrijp niet zo goed wat je hier mee bedoeld. Ik heb op de knop (links boven) geklikt. Is dat de archief map. Daar vind ik Opties-Mail-tabblad geavanceerd. Wat moet ik daar mee doen?
Als je wilt bereiken dat elke toezender een eigen mapje heeft, zou je die mapjes moeten aanmaken en daarna berichtregels moeten maken, die er voor zorgen dat bij binnenkomst de mailtjes gelijk verdeeld worden over de mappen.
Maar hoe deed je dat voor die tijd dan? Die mapjes zal je toch moeten hebben aangemaakt. Waarom zijn die nu weg? Want bij het veranderen van provider, krijg je in principe een een nieuw email adres, met account en dat hoef je alleen maar te wijzigen in je account gegevens van WLM.
Niek
Als de mappen bij het oude e-mailadres hoorden, bijv. onder de inbox, zullen ze bij het nieuwe e-mailadres opnieuw aangemaakt moeten worden.
Ik had voorheen alle personen keurig in een eigen mapje staan via berichtregel. Was geen punt, en alles ging prima. Tot dat ik veranderd ben van Provider.
Ik had de zelfde idee als Dirk Boom, dat ik deze persoonlijke mapjes opnieuw moet aanmaken.
Dank voor het meedenken. Ik ga aan de gang, en dan zal het probleem wel zijn opgelost. Zo niet, dan laat ik het weten.
Vr.gr. Klaartje
Berichtregels in WLM werken alleen op zogenaamde POP3-mailaccounts. Bij XS4ALL wordt IMAP aanbevolen als je ook je mail wilt lezen/versturen op een tablet of smartphone.
Bij IMAP- en HTTP-mailaccounts werken de berichtregels niet!
Imap en WLM:
Wanneer je een IMAP-account hebt ingesteld binnen Windows Live Mail, synchroniseert laatstgenoemde jouw e-mails vanaf de exacte serverlocatie. Via de webmail ingestelde berichtregels worden direct naar de juiste map gefilterd, waarna Windows Live Mail tijdens de synchronisatie alle e-mails (en diens locaties) op exact dezelfde manier in het eigen programma verwerkt. Met andere woorden; creëer de berichtregels via de webmail in tegenstelling tot Windows Live Mail, en de berichten zullen op de juiste manier in je e-mailprogramma verschijnen.
Niek
Dag Klaartje,
alvorens je verder te kunnen helpen controleer eens of alle voormalige ZIGGO mappen met mails nog in
C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\WindowsLiveMail
staan.
Groet, Jan.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club