Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Probleem bij openen van de e-mail
Geplaatst op 13 augustus 2015 om 22:19 door He-mie.

Er zijn fouten opgetreden bij het verwerken van de gevraagde taken etc etc.
Dit krijg ik telkens op mijn computer bij het aanzetten van de e-mail.
Hoe krijg ik die mededeling verwijderd a.u.b.

Met vriendelijke groet,
Hendrik van Houtum

14 reacties
Niekie zegt:

Welk e-mail programma gebruikt U?

Lukt ontvangen en verzenden van mail wel?
Heb je meerdere accounts?
Niek

13 augustus 2015 om 22:32.
Eenhoorn. zegt:

Eenhoorn, heeft ook dit probleem. Het is vervelend. Vooral wanneer de desktop net aangezet is. Of na een langere stilstand. Ik moet Wlm nog al eens een paar keer op nieuw opstarten. Dan is de foutmelding weg. Om een foto te verzenden dat gaat ook heel vervelend . Dit is heel wisselvallig. Soms 3 keer of meer op verzenden klikken en Ja hoor het is gelukt. Komt ook voor om de desktop opnieuw op te starten en daarna , alsof er niks vervelends heeft plaats gevonden. Voorlopig is mijn computer hulp niet beschikbaar. Anders had hij voor mij outlook er in gezet. Werkt blijkbaar beter dan Windows Live Mail. In mijn omgeving heb ik al meer gehoord over deze vervelende storing. (Overigens ik werk met Windows-7)

14 augustus 2015 om 08:08.
Niekie zegt:

Ontvangen en verzenden van E-mail werkt wel of het werkt niet.
Het kan niet af en toe werken, tenzij er een storing bij de provider is.
De fout die He-mie noemt kan voorkomen, als er nog een (niet te verzenden) mailtje staat in de outbox, of er staat nog een (tweede) oud account in het programma van een vorige provider.
Het trage of niet snel willen verzenden kan liggen aan de upload snelheid van het internet abonnement.

Niek

14 augustus 2015 om 11:20.
Eenhoorn. zegt:

Wanneer ik het bericht van Niekie kan begrijpen , is de storing een probleem voor de provider. Ik heb al genoeg moeilijkheden gehad en keer op keer werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Iedereen heeft hier over zijn of haar uitleg. Voorlopig laat ik het zoals het nu functioneert In het jaar 2016 zal het hopelijk met Windows 10 verbeterd zijn. Toch dank voor je reactie.

14 augustus 2015 om 13:36.
Niekie zegt:

En kan He-Mie nog reageren op de door hem gestelde vraag eigenlijk?
Niek

14 augustus 2015 om 14:23.
He-mie. zegt:

Beste Niekie,

Heb op n avond wat e-mailtjes als test verstuurd vanaf mijn mobiel naar de laptop.
Bij het openen en sluiten van WINDOWS LIVE verschijnt telkens n kader met tekst(heb gekopieerd en geplakt maar ging niet)
Het versturen van die e-mailtjes is mislukt en dit komt telkens terug en kan ik niet verwijderen,het is heel storend.Ik heb alles geprobeerd,maar er is een handeling die dit kan verwijderen maar ik weet het niet.

In omleidend kader staat:

Er zijn fouten opgetreden bij het verwerken van de gevraagde taken.
Raadpleeg onderstaande lijst met fouten voor meer informatie
Het bericht kan niet worden verzonden.De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail moeten mogelijk worden geconfigueerd.Neem contact op met de e-mailprovider voor de serverinstellingen voor hemie.ho@gmail.com
onderwerp test
Bij taken staat
4 berichten verzenden met chello.nl(h.houtum2)mislukt.

17 augustus 2015 om 19:23.
He-mie. zegt:

Beste Niekie,
Vergeet hier bij te vermelden dat ik gewoon prima kan e-mailen.

Alleen bij het aanzetten of uitzetten verschijnt dit kader.
Ook verschijnt het kader" Moeten de volgende e-mail nog worden verzonden".Dit gaat dan niet na aanklikken.

Alvast bedankt voor de aandacht van mijn probleem.

Vriendelijke groet van

Hendrik

17 augustus 2015 om 19:32.
Niekie zegt:

Er gaan nu 2 dingen door elkaar lopen geloof ik. U verzendt vanaf uw mobiel mail naar uzelf en krijgt daar al een foutmelding op de mobiel??
Citaat:
""Heb op n avond wat e-mailtjes als test verstuurd vanaf mijn mobiel naar de laptop.
Bij het openen en sluiten van WINDOWS LIVE verschijnt telkens n kader met tekst(heb gekopieerd en geplakt maar ging niet)
Het versturen van die e-mailtjes is mislukt en dit komt telkens terug en kan ik niet verwijderen,het is heel storend.Ik heb alles geprobeerd,maar er is een handeling die dit kan verwijderen maar ik weet het niet. ""


Over het verzenden probleem:

Dit kan verschillende oorzaken hebben, maar is van afstand lastig op te lossen.
Kijk eens in de eigenschappen van de netwerkkaart (wifi of lan) bij de energie instellingen en haal het vinkje weg bij : "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" (o.i.d.)
Verder zou ik alle instellingen van WLM nalopen, of er ergens iets staat over "verbinding verbreken na verzenden mail".
Mocht dat niet helpen:

Het is een beetje lastig om de juiste instellingen van Chello te achterhalen, want dat ging van UPC naar Ziggo etc.
Dit vond ik erover:

UPC & Chello – Pop3
Pop3 server:pop3.upcmail.nl
Beveiligingstype:SSL
Poort: van je provider
SMTP-server:smtp.upcmail.nl
Beveiligingstype: SSL
Poort:25
UPC & Chello – IMAP
Dit is niet mogelijk bij UPC

ZIGGO
Ziggo – Pop3
Pop3 server: pop.ziggo.nl
Beveiligingstype: ‘aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie’ niet aanzetten (geen SSL)
Poort: van je provider
SMTP-server: smtp.ziggo.nl
Beveiligingstype:‘aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie’ niet aanzetten (geen SSL)
Poort: 587

En kijk dan vooral naar de instellingen voor de SMTP server. (die is verantwoorderlijk voor het verzenden van de e-mail.

Niek

17 augustus 2015 om 21:02.
He-mie. zegt:

Beste Niek,

Ik verzond een testmailtje van mobiel naar laptop en nou heb ik foutmeldingen op de laptop( en NIET opde mobiel)in dat kader wat ik niet wegkrijg.
Meer niet.
Ik zal morgen wel Ziggo bellen,anders kom ik er niet uit.

Groetjes en heel hartelijk dank

Hendrik

17 augustus 2015 om 22:14.
Niekie zegt:

Graag gedaan en bedankt voor het terug melden.
Het is soms maar 1 vinkje bij ssl ja/nee of een verkeerd poort nummer.
Niek

17 augustus 2015 om 22:23.
He-mie. zegt:

Beste Niekie,

Hoe "moeilijk"kan het zijn.

Klik Postvak UIT aan en verwijder de klaar staande e-mails (die niet verzonden konden worden en het"probleem"veroorzaakte)en het is opgelost!!!!


Met vriendelijke groet,

Hendrik

Hendrik

18 augustus 2015 om 20:05.
Niekie zegt:

Mooi dat het is opgelost en bedankt voor het terug melden.
Overigens een citaat uit m'n tweede post op deze vraag:
"" De fout die He-mie noemt kan voorkomen, als er nog een (niet te verzenden) mailtje staat in de outbox,""
Maar geeft niks, als het nu maar werkt. :-)

Niek

18 augustus 2015 om 22:23.
He-mie. zegt:

Beste Niekie,

Ongelofelijk je hebt helemaal gelijk.Ik heb dat niet goed begrepen en er verder over heen gelezen.Meestal is jouw eerste ingeving de beste.
Maar ik ben t.o.v. van jou nog een leek en moet nog heel veel van je leren!!!
Heel hartelijk dank Niekie!!!!

Hendrik

19 augustus 2015 om 21:02.
Niekie zegt:

Ach Hendrik dat doe ik ook vaak (ergens over heen lezen) en dat is helemaal niet zo erg, als je probleem maar is opgelost.
Niek

19 augustus 2015 om 22:01.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club