Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
E-mail wel verzenden, niet ontvangen.
Geplaatst op 12 september 2015 om 17:27 door Blackjes

Wie helpt mij. Ik heb een nieuwe PC en hierop o.a. WLM 2012 geïnstalleerd met mijn bestaande gebruikersnaam en wachtwoord. Iedere keer als ik e-mail opstart verschijnt er een schermpje waarin steeds maar weer mijn gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd. Ik heb de e-mail via mijn provider Ziggo. Ik kan ook alleen maar mails verzenden, maar niet ontvangen. Wat is hier verkeerd gegaan??

Blackjes

7 reacties
Henca zegt:

Stadgenoot,
ik wil wel screens opsturen als ik je mailadres heb, het mijne is henkus99@ziggo.nl

12 september 2015 om 20:27.
kareltje zegt:

Heb je bij Eigenschappen van je account, op het tabblad Algemeen, een vinkje staan bij Account opnemen bij ..........?

12 september 2015 om 23:17.
Niekie zegt:

Om in WLM een account in te stellen, ga je linksboven naar: Bestand > Opties > Email-accounts.
Je klikt 1 keer op het ziggo account en je kiest rechts "Eigenschappen"
Je krijgt een schermpje met 4 tabbladen die allemaal ingevuld moeten worden.
Klik ook het vinkje bij Wachtwoord onthouden aan.
Hier kan je lezen wat de instellingen bij Ziggo moeten zijn.

Wat was nou de oorzaak de pc niet op wilde starten? (uit je vorige vraag) want daar is nog geen eind aan gebreid. ?

Niek

13 september 2015 om 01:06.
Blackjes zegt:

Oehoehenc@ en Kareltje jullie antwoorden waren al precies zo uitgevoerd. Niek ik doe wat jij zegt, maar na het aanklikken van e-mailaccounts krijg ik een schermpje "Accounts". Van een Ziggo account zie ik niets. Bij het aanklikken van Eigenschappen krijg ik een schermpje dat heet Eigenschappen van Active Directory. Dit heeft 2 tabbladen n.l. Algemeen en Geavanceerd. Ik weet niet wat ik hiermee moet. Maar als ik in plaats van Eigenschappen op Toevoegen klik, dan krijg inderdaad 4 tabbladen, die ik allemaal heb doorlopen. Wat gaat er fout??
Ik heb mijne-mailadres ingevuld en het wachtwoord dat ik bij Ziggo heb.

13 september 2015 om 13:28.
Niekie zegt:
Op elk van die 4 tabbladen zouden gegevens moeten staan, of je moet ze nog invullen.
Maar als er nog helemaal geen Ziggo account zichtbaar is begrijp ik niet hoe je dan via WLM een mailtje kunt verzenden.

Om een account aan te maken ga je weer naar accounts en kiest rechts voor "Toevoegen" .
Je vult alle gegevens in van de link van Ziggo die ik hierboven geef en het moet werken.
Je kunt bij Ziggo kiezen voor een of een Pop account of een Imap account.

Als je een Imap account kiest, kan je, als je elders met vakantie bent ook mail verzenden via je Ziggo account.
Met pop kan dat niet. (denk hierbij aan de vakantie).

En van mij nogmaals de vraag": ""Wat was nou de oorzaak dat de pc niet op wilde starten? (uit je vorige vraag) want daar is nog geen eind aan gebreid. ? ""

Niek
13 september 2015 om 13:52.
Blackjes zegt:

Beste OehoeHenc@ - Kareltje en Niek,

Hartelijk dank voor jullie inbreng en moeite. Ik ben er inmiddels uit. Ruud deed mij destijds een idee aan de hand om mijn account op te slaan op een externe harde schijf. Dat heb ik toen gedaan. Ik herinner me dit nu en importeerde dit account nu in WLM van mijn nieuwe PC. En ja hoor...........alles in orde. Ben natuurlijk heel erg blij.
En Niek, antwoord op jouw vraag. Na heel lang bezig te zijn geweest met een meneer van het computerbedrijf, constateerde hij hetzelfde als jij. Een loose kabel. Ik kon de volgende dag een nieuwe komen halen. Ik bracht de (kapotte) Pc terug. Een reuze aardige jongen zei dat hij toch even van binnen wilde kijken en ontdekte een losse kabel. Dat was het. Geweldig Niek dat jij dat ook al zei. Sorry dat ik dit niet eerder heb geantwoord, maar ik was reuze druk met deze nieuwe computer. Nogmaals allen hartelijk dank.

13 september 2015 om 13:58.
Niekie zegt:

Mooi dat het is opgelost en bedankt voor het terug melden.

Niek

13 september 2015 om 14:14.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club