SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
avatar
Afzender in Postvakin niet zichtbaar
Geplaatst op 12 oktober 2015 om 15:41 door Ex-lid

Ik gebruik Outlook als email. Bij inkomende berichten wordt sinds enige tijd mijn naam als asfzender vermeld en daaronder in dun geschreven het onderwerp. Ik kan dus niet zien wie dit bericht stuurt. Wel zijn de afzenders zichtbaar in de rubriek Ongelezen emails.
Wie weet wat hiervan de reden is?
Sjaak

22 reacties
Niekie zegt:

Ik vermoed, dat er dan een paar velden in het account niet juist zijn ingevuld.
Als je nog vragen hebt, zou je dan even het gebruikte e-mailprogramma willen vermelden.

Niek

12 oktober 2015 om 21:46.
avatar
Ex-lid zegt:

ik heb een printscreen gemaakt en ik gebruik microsoft outlook als emailprogramma of bedoel je iets anders?

13 oktober 2015 om 14:01.
Niekie zegt:

Oef haal dat plaatje maar snel weg, want met al die e-mail adressen zijn die spammers zo blij.
Ik zie wel dat er een enkele bij is, die niet van jezelf lijkt te komen.

En nee.
Ik bedoel de instellingen van het account.
Ik weet alleen nog niet welke versie van Office je gebruikt, dan kan ik misschien uitleggen waar je de instellingen van het account kunt bekijken.

Het lijkt overigens wel, of je ergens in de instellingen van Outlook, hebt ingesteld, dat je van elk mailtje wat je verzend een afschrift wilt hebben en dus ook aan je zelf stuurt.
Bekijk dus ook alle instellingen eens zorgvuldig.

Niek

13 oktober 2015 om 14:39.
avatar
Ex-lid zegt:

Hoe verwijder ik dat plaatje?

13 oktober 2015 om 16:35.
avatar
Ex-lid zegt:

Ik gebruik Outlook 2007. Als iemand mij een mail stuurt bv het bericht van sw over deze vraag dan staat er geen seniorweb maar sjaakgroeneweg

13 oktober 2015 om 16:43.
Niekie zegt:

In dat bericht op het potloodje klikken rechts boven en dan kan je de bijlage verwijderen.
Niek

13 oktober 2015 om 16:45.
Niekie zegt:

Pak de lijn eens beet met de linker muisknop, tussen Postvak In en het berichten venster en sleep die eens een stuk naar rechts.
Dan graag nog een printje waarbij je de e-mail adressen (het stukje voor de "@") even zwart maakt.
Ik kan in het nu zichtbare kleine venstertje niet zien hoe de hele kop eruit ziet.

Niek

13 oktober 2015 om 16:53.
avatar
Ex-lid zegt:

Helaas ik zie geen lijn tussen Postvak in en het berichtenvenster.

15 oktober 2015 om 15:35.
Niekie zegt:

Er staan 3 verticale lijnen op je scherm zag ik. De meeste kan je door ze met de linkermuisknop beet te pakken verschuiven.

Niek

15 oktober 2015 om 15:41.
avatar
Ex-lid zegt:

Heb ik gedaan zowel de linker als rechterkant . Het vlak wordt wel vergroot maar dezelfde namen blijven staan

15 oktober 2015 om 16:35.
Niekie zegt:

Oke. Heb je de instellingen van het account al bekeken?

Niek

15 oktober 2015 om 17:58.
avatar
Ex-lid zegt:

Ik was even een weekje weg maar helaas is het probleem niet vanzelf overgegaan :)
Hoe kom ik in het account en wat moet ik daarna doen?

24 oktober 2015 om 14:39.
Niekie zegt:

Gebruik je het programma Outlook uit Microsoft Office om je e-mail te beheren?
Zo ja welke versie van Office gebruik je?
Want bijna elke versie wijzigt de weg naar de accounts zich.

Niek

24 oktober 2015 om 14:56.
Dirk Boom zegt:

Ik kan het even niet nakijken maar zoals Niek aangeeft, kun je in de inbox meer/minder veldjes op het scherm tonen. Het zit dan niet in de account maar in de schermweergave (het beeld) en wel bij de inbox. Is na te kijken hoe je een veldje (hier: afzender) toevoegt?

24 oktober 2015 om 21:52.
avatar
Ex-lid zegt:

IK heb al veel geprobeerd en vinkjes neergezet en weggehaald maar het probleem blijft. Wie weet de oplossing?

26 oktober 2015 om 16:01.
Niekie zegt:

Oke Heb hem even opnieuw doorgelezen. Outlook van MS Office 2007.
Om bij het account te komen klik je bovenin op het menu "Extra"en dan "Accounts".
Van belang is denk ik, dat daar het "antwoordadres" leeg gelaten wordt.
Schijf goed op wat je wijzigt, zodat je dat weer terug kunt zetten als het niet werkt.

Als daar alles goed staat. (zie de brief van je provider) dan zou je nog kunnen proberen om Outlook te herstellen.
Dat doe je door naar het configuratiescherm te gaan > programma's verwijderen. Daar klik je met rechts, op Microsoft Office 2007 en je kiest wijzigen of herstellen. (per Windows en per Office versie ziet dat er weer even anders uit).
Niek

26 oktober 2015 om 16:37.
avatar
Ex-lid zegt:

Iedereen bedankt tot nu toe voor de adviezen maar ik ben bepaald niet handig in het wijzigen en/of toevoegen en ik ga zoeken naar een vriend of bekende die daar handiger in is om mij te helpen. Als het probleem is opgelost (hoop ik) meld ik me met het resultaat.
Hartelijke groet
Sjaak

27 oktober 2015 om 17:33.
Niekie zegt:

Oke. Eigenlijk nog 1 vraag, want het probleem wat je hebt is voor mij ook nieuw.
Heb je ooit ergens ingesteld, dat ontvangen mail (bijv. via @gmail.com of @outlook.com moest worden doorgezonden naar het account van je provider.
Want dat zou een logische oorzaak kunnen zijn van dit probleem.
En als je hulp krijgt. Vraag dan gewoon of ze het account verwijderen en opnieuw aanmaken. Gesteld dat wachtwoord en andere gegevens beschikbaar zijn.

Niek

27 oktober 2015 om 18:49.
avatar
Ex-lid zegt:

Wat je eerste vraag betreft kan ik me dat niet herinneren gedaan te hebben maar ik ga bij mijn gmail-adressen nakijken of dat soms per abuis gebeurd is en wat het tweede betreft zal ik zeker vragen. Ook zal ik je op de hoogte houden van de eventuele vorderingen
Nogmaals bedankt
Hartelijke groet
Sjaak

28 oktober 2015 om 12:32.
Niekie zegt:

Oke thnx. ook ik wil graag weten wat de oorzaak uiteindelijk zou zijn.
Niek

28 oktober 2015 om 14:00.
avatar
Ex-lid zegt:

Hallo Niek
Ik had mijn vraag ook uitstaan bij het Nationaal Computer Forum en zij gaven de oplossing:
Ga naar Outlook>Beeld>vinkje weghalen voor "verzonden aan"en vinkje plaatsen voor "berichten". En het werkt.
Nogmaals bedankt
Groet
Sjaak

28 oktober 2015 om 16:30.
Niekie zegt:

Geweldig, dat ze daar de oplossing van het probleem wisten. Mooi dat het is opgelost.
Ja ik gebruik zelf geen MS Outlook, ( Ik moet er alleen af en toe mensen mee helpen) dus kon ook weinig uittesten.
Bedankt voor het terug melden. Het is er één om te onthouden.

Niek

28 oktober 2015 om 22:32.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club