Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Grote problemen (voor mij) met de email
Geplaatst op 14 oktober 2015 om 14:24 door Georgio

Sinds kort heb ik een nieuwe laptop met daarop Windows 10. Ik heb windows live mail erop laten installeren. Deze heeft 4-5 dagen min of meer gewerkt (geen mail van mijn provider ziggo kwam door) en vervolgens krijg ik steeds een code 0x80041161 en voor de rest niets. Het blijkt dat Windows live essential niet geinstalleerd is (onderdeel van live mail). Dmv de pc hulp heb ik de stappen gevolgd om het email programma te installeren. Het enige wat ik zie is: Downloaden van wlsetup-web is voltooid (dit is nu inmiddels 10x gedownload). Dus ik word een beetje wanhopig. De meegeleverde app Mail vind ik geen fijn programma daarom dat ik weer naar live mail wil.

19 reacties
Niekie zegt:

Nou eeeeh Windwos Live Mail is een onderdeel van Windows Live Essentials en niet andersom.
Verwijder via het configuratiescherm/software Windows Live Essentials en start opnieuw op.
Download dan hier wlm en maak de accounts opnieuw aan, volgens de richtlijnen van Ziggo die je hier vindt.

Niek

14 oktober 2015 om 15:45.
tipa1 zegt:

Niek het lukt niet in de mailapp in Windows 10 om een casemaaccount aan te maken. als je een pop account aanmaakt krijg je de melding uw instellingen zijn verouderd.
Maak je een imapaccount aan dan werkt dat ook niet want Ziggo ondersteund blijkbaar geen Windows 10 app

In livemail werkt het gewoon wel maar daar krijg ik niet de optie imap, daar kan ik alleen een pop account aanmaken

14 oktober 2015 om 16:40.
Niekie zegt:

Ziggo heeft imap en in Windows Live Mail vul je dat gewoon in. Dat je de keuze niet krijgt is een ander verhaal. Deze week nog een laptop met een Ziggo imap account in WLM klaar gemaakt.
Alleen goed letten op de poorten en de vinkjes daar.

Niek

14 oktober 2015 om 17:15.
tipa1 zegt:

Ja dat doe ik maar de optie imap staat grijs ik vermoed dat het met een casemaaccount te maken heeft. Bij iemand met een ziggoaccount heb ik er pas nog een aangemaakt.

14 oktober 2015 om 18:13.
Gerdiek zegt:

Tipa,
Ziggo heeft voor de mail app in Windows 10 een zeer duidelijke stap voor stap uitleg op de website staan. Klikhier maar eens.

14 oktober 2015 om 18:31.
tipa1 zegt:

Ja klopt die had ik al gezien en opgevolgd, maar het werkt dus niet hij blijft hangen bij syncroniseren. Of dat nou te maken heeft dat het een casema account is? Toen geprobeerd om een outlook account aan te maken, zelfde vehaal blijft ook hangen bij syncroniseren. Op de klachtenpagina bij microsoft staat het vol met deze problemen alleen ze antwoorden er niet op.

14 oktober 2015 om 18:55.
Georgio zegt:

Beste Tipa, Gerdienk en Niek,
Inmiddels heb ik windows essential verwijderd en weer 'geprobeerd' te downloaden. Het resultaat is nu dat de app al 2 uur aan het voorbereiden is om te installeren. Is dat gebruikelijk?
Wat betreft Ziggo en mail ... daar heb ik ook problemen mee en daarmee ga ik aan de slag als ik eerst maar LIfe Mail erop heb.

14 oktober 2015 om 19:12.
Niekie zegt:

Nee dat is niet normaal. Dat moet in korte tijd (zeg 15 minuten, afhankelijk van de internet verbinding) gebeurt zijn.

Ik vond dit verhaal als oplossing voor iemand die dezelfde foutcode kreeg als u.

Om dit probleem te verhelpen verwijder je het Windows Live Essentials programma waarna je het opnieuw installeert. Maar voor je opnieuw installeert het volgende:

Navigeer naar C:\Program Files en verwijder de Windows Live map.
Navigeer ook naar C:\program Files\Common Files en verwijder de Windows Live map.
Herstel Internet Explorer naar de oorspronkelijke instellingen en voer een Windows update uit.

Herstart je computer nadat je de Windows update hebt uitgevoerd. (dit is noodzakelijk)
Schakel je firewall tijdelijk uit.
Opmerking: Het uitschakelen van de firewall kan je computer of je netwerk kwetsbaar maken voor aanvallen van kwaadwillende gebruikers of schadelijke software zoals virussen. Zorg er alsjeblieft voor dat je geen Internet Explorer venster of andere programma’s open hebt terwijl je probeert de Windows Live producten te installeren. Schakel zodra je er in slaagt onze services te installeren je firewall weer in.
Stappen voor het uitschakelen van een firewall zijn verschillend per type firewall, maar in de meeste gevallen kun je de firewall uitschakelen door met de rechter muisknop op het firewall icoon in het systeemvak (rechts van de taakbalk) te klikken, en dan te kiezen voor "Uitzetten" of "Inactief".
Download het programma nu weer via de eerder in een bericht hierboven gegeven link
Verzeker je ervan dat de juiste taal geselecteerd is.


Het is het proberen waard lijkt me.

Niek

14 oktober 2015 om 22:33.
Georgio zegt:

Ik zal het proberen en mijn bevindingen delen. Bedankt Niek voor de uitleg.
Georgette

15 oktober 2015 om 08:22.
Georgio zegt:

Het heeft even geduurd voordat ik met mijn reactie kom. W10 heeft een update gemaakt en vanaf dat moment werkt, zover ik weet, W10 naar mijn tevredenheid. Ook windows essentials gedownload want ik vind de mail van W10 niets. Maar eigenlijk komt mijn oude probleem weer om de hoek kijken. De mail van de provider krijg ik er niet op. De foutcode 0x800ccc19 krijg ik steeds als melding. Kan het te maken hebben dat Ziggo (voorheen upcmail, chello.nl) alleen met IMAP werkt en niet met POP 3?

8 november 2015 om 22:01.
Niekie zegt:

Ziggo werkt zowel met pop3 als met Imap, dus dat mag het probleem niet zijn.
Zie deze link.

Kan je dit eens proberen:
Het advies van ziggo is voor Pop3:

Ingaande poort 110 veranderen in 995
uitgaande poort 25 veranderen in 587
ook aanvinken:voor deze server is een beveiligde verbinding nodig.

Zie anders ook even de link die in geef van Ziggo over de juiste vinkjes.

Niek

8 november 2015 om 22:19.
Georgio zegt:

Dag Niek, Wat een snelle hul. Ik ga het proberen en je hoort het resultaat.

Georgio

8 november 2015 om 22:23.
Georgio zegt:

Ik bedoelde dus: wat een snelle hulp

8 november 2015 om 22:23.
Niekie zegt:

Ik begrijp het. Je kunt overigens een bericht altijd aanpassen, door op het potloodje te klikken, rechtsboven het bericht.
Ik hoop dat het gaat lukken.

Niek

8 november 2015 om 22:43.
Georgio zegt:

weer wat geleerd. bedankt. Maar het werkt nog niet. De volharder zal winnen.

Georgio

9 november 2015 om 14:22.
Niekie zegt:

print die pagina van Ziggo even uit, met alle instellingen.
Maak een keuze tussen pop of imap (imap is gemakkelijker als je met vakantie bent) en loop vooral de vinkjes in de eigenschappen van je account langs.
Welke foutmelding krijg je nu? "Het werkt nog niet" kan ik niet zoveel mee. :-)

Niek

9 november 2015 om 14:29.
Georgio zegt:

Inmiddels werkt Live Mail redelijk maar heb ik weer wat anders. Als ik een email verzend wordt ook het emailprogramma afgesloten en kom ik op het bureaublad terecht. Uiteraard kan ik weer snel naar de mail maar toch...Is voor dit probleem ook een tip?

 

12 november 2015 om 22:14.
Niekie zegt:

Werkt "redelijk" tik je?
Maar het moet foutloos werken.
Wordt de mail wel verzonden, voor het afsluiten?
In oudere versies (zoals het outlook van Windows XP) kon je instellen dat de verbinding werd verbroken, na het verzenden. Zoiets lijkt er aan de hand te zijn, maar ik kan die instelling in WLM niet meer terug vinden.

Komt nu wel van alle accounts de e-mail binnen en heb je "onjuiste accounts ook verwijderd?

Niek

12 november 2015 om 22:33.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club