Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
550 authentication required
Geplaatst op 19 oktober 2015 om 18:13 door John777

Om onbekende reden worden emailtje die ik wil verzenden plotseling geweigerd.
Ik werk altijd met Microsoft Outlook. Ik heb daar zelfs vier emailadressen in staan en bij drie worden mailtjes wel ontvangen maar ik kan niet verzenden. In de instellingen heb ik niets gewijzigd. In het weigeringsbericht staat: '550 authentication required'. Bij controle op de accountinstellingen zie ik niets vreemds, maar als ik dan een test bericht verstuur via de betrokken adressen, worden deze ontvangen met het onderwerp: [SPAM] Testbericht van Microsoft Office Outlook
Weet iemand wat er an de hand is en hoe ik dit kan herstellen?
Alvast vriendelijk dank

6 reacties
Niekie zegt:

Klik op de eigenschappen van het betreffende account en zet een vinkje bij: Voor deze server is verificatie vereist'.
Klik rechts ernaast op 'Instellingen.
Selecteer 'De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken.
Klik op 'OK' en op 'Toepassen' om de aanpassingen op te slaan.
Kijken of het dan beter gaat.

Zo dit niet lukt: Welke poorten staan er ingesteld voor inkomende en uitgaande mail en wie is de provider?

Niek

19 oktober 2015 om 19:05.
John777 zegt:

Hallo Niek, Het is gelukt!
Bedankt voor je advies. Maar ik vind het wel erg vreemd omdat ik zelf niets heb gewijzigd in de instellingen. Heb jij een idee hoe dat komt?

Vriendelijke groet,
John Schneider

19 oktober 2015 om 19:54.
Niekie zegt:

Ik weet niet wie de provider is en of die iets aangepast hebben, of de beveiliging hebben opgeschroeft
Het zou ook nog kunnen gebeurd zijn door een malware/adware besmetting.

Niek

19 oktober 2015 om 21:36.
John777 zegt:

Het betreffen emailadressen die ik bij een webhosting heb en mijn internetprovider is CAIWestland. Ik heb afgelopen zaterdag wel weer eens Malwarebites AntiMalware gebruikt. Verder zou ik het niet weten, maar in elk geval is het weer in orde. Bedankt

19 oktober 2015 om 21:49.
Niekie zegt:

Dat is mijn provider ook. :-)
Bedankt voor het terug melden.
Niek

19 oktober 2015 om 22:26.
Eenhoorn. zegt:

Eenhoorn, heeft ook te maken gehad, dat mails vanuit facebook niet doorgegeven werden.
Ik heb dit 2 keer gemeld, bij provider Kpn/glasvezel. Voor de 2de keer, werd duidelijk, dat het om spam/mail zou gaan. Het advies, wat ik kreeg om bij de deze mails een vinkje te plaatsen, sinds dien is het geen probleem meer. Het kan lastig zijn, dat men het ook niet altijd bij de provider weet, wat de oorzaak zou kunnen, vooral wanneer de mail instelling goed staat. Gelukkig, ben ik lid van Senior-Web en het is mogelijk om via deze organisatie een vraag te kunnen stellen met een duidelijk antwoordt terug. Dank je wel.

20 oktober 2015 om 08:11.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club