Berichtdetails
Sinds enkele dagen krijg ik bij het opstarten van mijn laptop (HP) met W10 de melding " geen internet toegang ". Na bij instellingen probleem oplosser toe te passen wordt het opgelost met daarbij de melding " probleem met de draadloze adapter of toegangspunt ".
Na afsluiten en opnieuw opstarten van laptop doe het probleem zich weer voor.
Wie weet raad, bij voorbaat dank.
Joop2
Dat lijkt op een malware besmetting, maar daar kunt u op scannen met de volgende drie programma's
Begin met een scan met ADWcleaner : link. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.
Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.
Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. https://nl.malwarebytes.com/junkwareremovaltool/
Niek
Goedendag Niek
De JRT werkt niet. Als ik op de klik wordt vermeld “Bad Request”.
Dat kan soms, inderdaad bij Windows 10. Kan je de link in een andere browser kopieren en het dan proberen?
Wat leverden de andere scans op?
Ow sorry ik was met Joop2 bezig.
Niek
De links die ik hier plaatste zijn voor een Windows systeem Hans665. Dat werkt niet op een iPad.
Is Joop2 nog opgeschoten met de scans?
Niek
Niek, vandaag weggeweest dus nog geen gelegenheid gehad de scans te installeren.
Daarnaast wist ik niet, door de reactie tussendoor van Han665, dat de JRT niet werkte, of jouw reactie wel voor mij was bedoeld.
Uitgaande van je reactie van 17/10 om 21.35 uur of ik al opgeschoten was met de scans,
ga ik er vanuit dat de eerste reactie (14.21 uur) wel degelijk voor mij was bestemd en ga ik morgen de scans installeren en laat ik je het resultaat weten.
Joop2
Oke duidelijk. Alleen Malwarebytes installeert zich. De rest niet.
Dus wil je er weer vanaf, dan na de scan en verwijdering van Malware, even Malwarebytes verwijderen eventueel.
Niek
@Niek
Je zult even de link van Junkware Removal Tool moeten aanpassen.
Het is namelijk geen werkende link (dat is wat Han bedoelde).
Oke duidelijk. Niet goed gelezen bij Hans. Nu moet tie het wel doen. Thnx Helma.
Niek
Niek,
Vandaag de scans toegepast en inmiddels twee maal de laptop opgestart en voorlopig geen probleem. Blijf mij afvragen hoe het kan dat bij een vraag van mij door meerdere personen een antwoord op een vraag van Hans665 wordt gegeven, waardoor het voor mij niet duidelijk was of het verstrekte advies betrekking had op mijn vraag.
In ieder geval bedankt voor de moeite.
Joop2
Als ik het goed begrijp is uw probleem opgelost, dat is heel mooi.
En ja iederéén die lid is van deze club kan reageren op elk bericht in de club.
Aan de ene kant is dit positief, want dan wordt over het probleem (de vraag) door meerdere mensen nagedacht en mee gelezen en zo mogelijk opgelost.
Aan de andere kant is het niet de bedoeling als anderen een nieuwe vraag gaan stellen in uw vraag. Dat geeft inderdaad verwarring.
De opmerking van Hans665 was echter goed bedoeld en zeer terecht, alleen interpreteerde ik hem verkeerd.
Excuses daarvoor.
Bedankt voor het terug melden.
Niek
Helaas doet het probleem zich opnieuw voor. Zijn er nog andere mogelijkheden om dit op te lossen. Bij voorbaat dank.
Joop2
Joop2 welke internet beveiliging gebruikt U?
Wat geeft de probleem oplosser voor oorzaak van het probleem?.
Heeft u helemaal geen internet, of bijvoorbeeld wel nieuwe e-mail, maar u kunt niet surfen?
Niek
Niek, internetbeveiliging is WPA PSK. Bij het starten van de laptop staat er in het internetsymbool een geel driehoekje met uitroepteken met de melding geen internet.
Als ik op het internetsymbool klikt kan ik naar probleem oplossen.
Daarna de boodschap "" probleem met de draadloze adapter of toegangspunt"" opgelost.
Overigens heb ik wel internet op Iphone en Smartphone.
rOn hoe zie ik of ik een IPadres krijg ?
Joop2. Ik bedoelde eigenlijk het antivirus pakket wat u gebruikt.
Als dat bijvoorbeeld Kaspersky is, die heeft een wifi secure connection tool die dit kan veroorzaken.
Niek
Niek, het antiviruspakket is van Norton. Zojuist de laptop een tijdje aan laten staan zonder hem te gebruiken en wederom was er geen internet. De volgende problemen werden vermeld:
Vastgesteld: de netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd.
Opgelost: de verbindingsmogelijkheden voor draadloze netwerken zijn uitgeschakeld.
(tijdens het typen van deze reactie internetverbinding weggevallen)
Plaatsen van reactie lukte pas na probleem oplossen met melding ""probleem met draadloze adapter of toegangspunt (opgelost)
Joop2
@joop2 zei: Bij het starten van de laptop staat er in het internetsymbool een geel driehoekje met uitroepteken met de melding geen internet.
Dan is mijn vermoeden verkeerd, vergeet mij vraag..........
Met betrekking tot het probleem met internet wil ik nog het volgende melden. Als ik op het wifi symbool (met geel driehoekje met uitroepteken) klikt wordt er vermeld "IDENTIFICEREN" en
" GEEN INTERNET TOEGANG".
Misschien helpt dit bij het oplossen van het probleem. Ik heb inmiddels ook de Experiabox middels de resetknop voor 10 minuten uitgeschakeld, maar het probleem is hier niet mee verholpen. Wie weet raad ?
Joop2
Even van belang is nu of u via een netwerkkabel verbinding hebt, of via Wifi?
Kijk ook even op deze site van kpn over actuele storingen.
Niek
Niek, Ik heb steeds verbinding via Wifi maar wel nadat ik probleem oplossing heb toegepast door te klikken op het wifisymbool. De stappen die vermeld staanop de site van KPN heb ik gistermiddag door genomen, maar hadden toen niet het gewenste resultaat.
Echter nu ik 5 minuten geleden de laptop opstartte was er aanvankelijk het gele driehoekje met de uitroepteken, dus geen internet, maar het verdween direct en nu tikt ik deze reactie zonder van probleemoplossing gebruik te hebben gemaakt. Hopelijk blijft het zo, anders meld ik mij weer. bedankt voor de moeite.
Joop2.
Oke. U zou ook in de firewall van Norton kunnen kijken of daar vreemde meldingen staan. Het is nogal een zwaar pakket.
Ik neem aan dat uw netwerk wel als "particulier" is ingesteld?
Maar bedankt voor het terug melden.
Niek
Niek, firewall van Norton geraadpleegd maar heb geen idee naar welke vreemde meldingen ik moet zoeken. Ik heb het reeds vermeld, ik heb wel internet op de Smartphone en Iphone, dus aan de internetverbinding ligt het niet.
Na probleem oplossing op de laptop te hebben toegepast krijg ik steeds de melding dat er een probleem is met de draadloze adapter of toegangspunt. Gisteren systeemherstel toegepast zonder resultaat. Vandaag bij het opstarten weer de melding ``geen internet toegang`` op mijn internetadres geklikt, daarna op verbinding maken. Zo lukt het ook om internet toegang te krijgen. Maar het is wel een extra handeling.
Joop2
Een hardnekkig probleem. Ik gebruik zelf Norton niet, maar durft u het te verwijderen of uit te schakelen en te kijken of het probleem dan in opgelost? Is het niet opgelost is, dan kunt u het weer installeren, of inschakelen.
Verder zou ik graag het exacte type van de HP laptop willen weten. (vaak op een sticker onderop, of onder het accu)
Niek
Niek,
Als eenvoudige gebruiker van de laptop durf ik het niet aan om Norton te verwijderen.
Ik heb het volgende type laptop; HP Palvion TS 15 Notebook PC.
Misschien is het beter om een thuishulp in te schakelen ?
Joop2
Mijn Pavilion geeft ook wel eens geen verbinding dan ga ik eerst naar ''Netwerk internet toegang ''TVscherm met muis linksboven '' en klik op mijn internet account en verbind opnieuw , werkt dat niet?
Joop2 ik heb aan "" HP Palvion TS 15 Notebook PC "" niet voldoende om de driver te zoeken voor je netwerkkaart.
Ik moet op de website van HP het volgende in kunnen vullen:
Voer de productnaam, het productnummer of het serienummer van uw HP product in
Als ik de door u genoemde gegevens invul kom ik op deze website uit en dat lijkt me niet de juiste.
Dus graag een serienummer van de laptop.
Niek
Niek, het productnummer is FSC12EA#ABH
het serienummer is 5CD40851G2
Fred, het lukt mij inderdaad om op deze wijze verbinding te krijgen, maar het is niet de normale weg.
Groeten,
Joop2
Als ik het serienummer op de site van HP in voer kom op deze laptop uit. Dan zou het een laptop zijn met een touchscreen?
Als u dit herkent, dan zou ik daar alle 4 de netwerk drivers downloaden en daarna installeren.
Kijken of het dan beter gaat.
Er is nl. in 2015 een nieuwe driver voor de wifikaart verschenen en toen bestond volgens mij W10 al.
Niek
Misschien heeft een ccleaner achtig programma het vinkje bij ''automatisch verbinden'' gewist?
Als dat het zou zijn, doe dan het volgende:
Ga via "Instellingen" naar "netwerk en internet", klik dan op "Wifi" .
Kies daar voor "bekende netwerken beheren" en verwijder deze allemaal!!!
Daarna opnieuw opstarten en opnieuw verbinding met het eigen netwerk maken en het vinkje zetten bij "automatisch verbinding maken".
Niek

Hallo Joop2. Heb je toevallig voor je TV een nieuwe Mediabox aangesloten. Ik had namelijk het zelfde euvel nadat ik van Ziggo een Mediabox XL had aangesloten. Deze heeft namelijk een eigen wifi die de boel verstoorde. Wifi op de Mediabox uitgeschakeld en de ellende was direct verdwenen.
Blackjes
Niek, vanmorgen allereerst de 4 drivers gedownload (SP72010) helaas geen effect, daarna uw voorstel naar aanleiding van de opmerking van FRED612 betreffende het vinkje bij automatisch verbinden toegepast, hoewel ik geen CCleaner programma heb gebruikt .Daarna de laptop afgesloten en opnieuw gestart en er was direct toegang tot internet, hetgeen de laatste dagen een enkele keer is voorgekomen. Vanavond laptop aangezet om reactie te plaatsen en wederom geen internettoegang.
Blackjes, ik heb geen nieuwe mediabox aangesloten.
Allen bedankt voor het meedenken.
Joop 2
Ik las op 20 oktober dat de computer meldt:
Vastgesteld: de netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd.
Opgelost: de verbindingsmogelijkheden voor draadloze netwerken zijn uitgeschakeld.
(tijdens het typen van deze reactie internetverbinding weggevallen)
Staat dan toch het verbinden via een netwerkkabel nog aan ook al wordt er geen kabel gebruikt?
Dit moet in de instellingen zijn te vinden.
Anders lijkt er iets te storen op de PC of bij het modem. Bijv. de draadloze adapter werkt niet goed, of er zit/ligt iets tussen de pc en het modem dat de verbinding stoort.
Joop2: Niet alleen de drivers downloaden, maar ook installeren dan.
Het gaat er op lijken, dat het met de temperatuur te maken heeft?
Is er verder niets veranderd in uw netwerk?
En ja die melding over de netwerkkabel: W10 kijkt altijd eerst of het bedraad verbinding kan krijgen en gaat dan pas bij Wifi kijken. (bij W7 was dat helaas nog andersom)
En bij alle laptops staat de utp netwerkkaart gewoon aan en werken ze toch via wifi, dat mag niet zoveel uitmaken.
Kan je uittesten Joop, of het wat warmer zijn van de laptop het verschil uit maakt? Want dan zou het een los contactje kunnen zijn.
Niek
Niek, ik heb de drivers ook geïnstalleerd, sorry voor het niet vermelden. Wat de temperatuur betreft, bij het starten van de laptop krijg ik de melding ``geen internetverbinding`` door op het wifi symbool rechtsonder te klikken, daarna op mijn internetadres op automatisch verbinden te klikken heb ik binnen een paar seconde verbinding met het internet.
Als ik eenmaal (draadloze) verbinding heb kan ik zonder probleem internetten.
Dus naar mijn mening heeft het warmer worden van de laptop geen invloed op het probleem.
Naar mijn weten is er niets veranderd in het netwerk, ik heb wel naast 2 smartphone een Iphone S5 aan het netwerkwerk toegevoegd. Op al deze 3 telefoons geen problemen met internet.
Ik heb vanmorgen de laptop afgesloten door de startknop in te drukken, de accu r even losgekoppeld en daarna gestart en geen probleem bij het starten. Echter vanmiddag en vanavond om dit verslag te tikken deed het probleem zich weer voor.
Dirk, ik heb eenmaal de netwerkkabel gebruikt met de gedachte hiermede het probleem op te lossen, helaas had ook dit geen resultaat. Als ik niet de bovengenoemde methode gebruikt om toegang tot het internet te krijgen maar kies voor " probleem oplossen" dan krijg ik de melding Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt (opgelost)
Hoe kan ik bij instellingen zien of de verbinding met een netwerkkabel aanstaat ?
Joop2
Het is te vinden via de instellingen bij 'netwerken internet'. Kies daar 'ethernet' en klik rechts in het scherm op: 'adapteropties wijzigen'. Dan komt een schermpje met 'Netwerkverbindingen'. Als 'ethernet'wordt geselecteerd, dan is via 'dit netwerkapparaat uitschakelen' de ethernetadapter uit te zetten.
Bij mij staat ethernet trouwens aan maar er zit geen kabel in en ik werk via wifi. Dat gaat altijd goed maar het kan je een foutboodschap schelen als de ethernetadapter wordt uitgezet, en wie weet helpt het.
voor het oplossen ven een verbindingsprobleem zou ik eerst ALLEEN voor de kabel kiezen omdat Wifi veel externe storingen kan ondervinden.
Met kabel kun je dan zoeken of het modem, of de pc hapert, werkt dat goed dan wifi nakijken
Dirk, dit scherm heb ik de laatste week diversen malen gezien, maar niet in de gaten gehad dat ethernet met netwerkkabel te maken had, niet goed gekeken. De netwerkabel stond als ` niet verbonden `` Ik heb het verzet naar `` uitgeschakeld`` maar dat had geen effect.het staat nu weer als `` niet verbonden`` .
Fred612 Ik heb nogmaals de kabel aangesloten en dat geeft geen probleem, overigens wifi werkt wel goed alleen bij het starten van de laptop krijg ik de melding `` geen internettoegang ``. Maar door op het wifisymbool te klikken en daarna bij het internetadres op `` verbinding maken `` klikken heb ik binnen de kortste keren draadloze verbinding met het internet.
Joop2
Joop dat lijkt mij normaal opstarten als kortste keren tenminste 1 a 2 seconden is. je kunt nog proberen ''automatisch verbinden'' vinkje een keer weg te doen en handmatig verbinden en kijken of het dan beter/sneller is, maar wifi moet altijd effe zoeken en verifiëren.
Fred, bedankt voor je reactie, ik heb sinds gisteren, na 2 weken alle adviezen te hebben opgevolgd weer direct internettoegang. Wat nu precies de oplossing is geweest, weet ik niet.
Hopelijk blijft het goed functioneren en zo niet dan maak ik wel handmatig verbinding.
Alle clubleden die mij advies hebben gegeven, bedankt voor jullie meedenken.
Joop2
Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet en cloud-Club?
Internet en cloud-Club