SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet en cloud-Club
Authenticiteit van domein
Geplaatst op 1 maart 2019 om 12:06 door louisbunck

Ik gebruik Google Chrome en sinds kort krijg ik telkens een melding van Kaspersky Internet Security dat de authenticiteit van het domein niet is te garanderen. Als ik op verbinding verbreken klik blijft de domeinnaam in https zichtbaar dus dat lijkt mij veilig. Weet iemand hoe ik deze regelmatige melding er uit krijg want dat begint mij aardig te vervelen.

GoogleChrome.JPG
9 reacties
Niekie zegt:

Ik gebruik geen Kaspersky, maar heb je al een keer op "Details" geklikt om te kijken of je ergens een vinkje kunt zetten om de melding te verbergen?

Niek

1 maart 2019 om 13:37.
louisbunck zegt:

Niek, dat heb ik gedaan (zie afbeelding) maar ik kan daar nergens een vinkje zetten of iets dergelijks.

Certificaat.JPG
2 maart 2019 om 16:43.
avatar
Ex-lid zegt:

Is toch kennelijk wat met het certificaat aan de hand. Wellicht kunt U dit melden bij de webmaster van het domein waar U naar toe wilt. Heeft verder niets met de webbrowser te maken (in dit geval Google Chrome).

Misschien kunt U bij de button "Certificaat bekijken" het certificaat 'vertrouwen', maar dit is niet zonder risico.

2 maart 2019 om 17:02.
Dirk Boom zegt:

Gebeurt dit bij elke website of bij 1 bepaalde website?

2 maart 2019 om 17:42.
Niekie zegt:

Staan datum en tijd wel goed op uw pc?

Een zoektocht op internet brengt wel wat duidelijkheid.
Zie oa. specefiek Karspersky.
en hier wat uitleg.

Maar ik zit me toch ook af te vragen waarom u nog Kaspersky gebruikt, terwijl als u Windows 10 gebruikt gewoon voldoende bent beveiligd.?

Niek

2 maart 2019 om 18:59.
kees_sr zegt:

Ik had hetzelfde probleem, kreeg deze reactie van Kaspersky,
Groet,Kees

2 maart 2019 om 19:23.
louisbunck zegt:

Dirk, dit gebeurt gelijk bij het opstarten van Google Chrome met de startpagina Nu.nl
Niek, bedankt voor de info. Ga inderdaad niet meer verlengen bij Kaspersky maar gebruik maken van Defender.
Kees, bedankt voor de info die jij van Kaspersky kreeg. Ik heb de instellingen aangepast zoals omschreven in het bericht. En het werkt want ik heb tot op heden nog geen melding gezien. Zit dus duidelijk in het Kaspersky programma.

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.
Groet,
Louis Bunck

3 maart 2019 om 11:31.
Niekie zegt:

Graag gedaan en bedankt voor het terug melden.

Niek

3 maart 2019 om 12:34.
kees_sr zegt:

Fijn dat het opgelost is,

Kees

3 maart 2019 om 12:54.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet en cloud-Club?
Internet en cloud-Club