SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet en cloud-Club
Inloggen op Seniorweb.
Geplaatst op 17 maart 2019 om 14:17 door Dongo

Goedemiddag. Een vervelend probleempje. Tijdens inloggen op Seniorweb wordt als inlognaam het lidnummer gevraagd. En als wachtwoord de postcode. Ik ben verhuisd. De postcode van mijn oude adres krijg ik er niet uit. Ik moet handmatig steeds de nieuwe invoeren. Ik had ingelogd blijven aangekruist. Ledenservice gebeld. Wisten niet zou hoe dat moest. Ze zeiden wel dat het mogelijk moet zijn. Maar dan moest ik de specialisten van PC-hulp maar inschakelen. Wie weet een oplossing?

22 reacties
Niekie zegt:

De postcode als wachtwoord geldt volgens mij alleen bij de eerste inlog, als u lid wordt.
Maar waarom klikt u na het invullen van uw lidnummer niet op "Wachtwoord vergeten". ?
U krijgt dan een mailtje van Seniorweb met instructies en een link.

Niek

17 maart 2019 om 14:50.
RoyBosman zegt:

Niet helemaal Niek, het is zo dat bij het maken van een account op Seniorweb, standaard het lidnummer en de dan geldende postcode wordt gebruikt. Daarna kun je je wachtwoord wijzigen, maar het wordt niet afgedwongen. Veel mensen laten dat staan.

Dus Dongo: het is de postcode van toen u lid bent geworden, als u twijfelt is inderdaad de link 'wachtwoord vergeten'' het handigst. Maar ik lees dat u wel over de gegevens beschikt, maar uw wachtwoord wilt wijzigen (in uw nieuwe postcode)? Dat kunt u wijzigen bij Mijn Seniorweb (rechtsbovenin) en dan bij mijn-inloggegevens. Lukt dat zo?

17 maart 2019 om 14:58.
kareltje zegt:

Als je ingelogd bent, kun je bovenin het scherm naar Mijn SeniorWeb gaan.
Daar kun je je persoonsgegevens wijzigen (Adres).
In dat scherm links ga je naar Mijn inloggegevens en vul in wat je wilt. Dan Opslaan.

17 maart 2019 om 15:02.
r0n zegt:

Kan het zijn, dat de vraag iets anders is, b.v. dat de browser de eerste postcode automatisch invult, en de nieuwe postcode niet bewaart?

17 maart 2019 om 15:32.
Dirk Boom zegt:

Ik log altijd in met mijn mailadres + wachtwoord.
Werkt die methode niet?

17 maart 2019 om 17:54.
Dongo zegt:

Ik heb mijn ww gewijzigd. Oude wordt niet geaccepteerd. Mijn nieuwe ingegeven. Inloggen lukt.
Uitgelogd en opnieuw ingelogd zelfde oude postcode staat er nog steeds. Niek zijn advies opgevolgd. Na ontvangst mail nieuw ww aangemaakt. Inloggen gelukt. Daarna uitgelogd en weer opnieuw ingelogd. Oude ww (postcode) staat er nog steeds. Zie screenshots.

ScreenShot03-17-19at03.14PM.PNG
18 maart 2019 om 16:37.
Dongo zegt:

volgende

ScreenShot03-17-19at03.16PM.PNG
18 maart 2019 om 16:38.
Dongo zegt:

gegevens gewijzigd

ScreenShot03-17-19at03.17PM.PNG
18 maart 2019 om 16:39.
Dongo zegt:

Blijft oude postcode geven

ScreenShot03-17-19at03.18PM.PNG
18 maart 2019 om 16:40.
Dongo zegt:

weer terug bij af. nieuwe code wordt niet vermeld ondanks gewijzigde gegevens.

ScreenShot03-17-19at03.28PM.PNG
18 maart 2019 om 16:41.
kareltje zegt:

Wijzig nu eens éérst je adres.

18 maart 2019 om 16:53.
Dongo zegt:

Heb ik gedaan. In de ledenadministratie is alles goed opgenomen, zelfs mijn nieuwe postcode. Toch komt bij de opnieuw inloggen steeds de oude postcode als wachtwoord tevoorschijn.

18 maart 2019 om 17:07.
nnsa zegt:

Internet geschiedenis en cookies wissen ?

18 maart 2019 om 17:39.
BenW zegt:

Welke browser wordt gebruikt? Het kan zijn dat het bij de opgeslagen wachtwoorden in de browser zit. Zo ja, dan dienen deze gekoppelde inloggegevens te worden verwijderd. Om te kunnen aangeven hoe u dat doet, moeten we even weten welke browser het betreft.

18 maart 2019 om 17:51.
RoyBosman zegt:
18 maart 2019 om 19:51.
Dongo zegt:

#nnsa: Ik heb internet geschiedenis en cookies gewist.
#BenW: Ik heb voor alle zekerheid nogmaals in de Chrome en Internet Explorer browsers alles aangevinkt en gewist.
#RoyBosman: Ook uw advies heb ik opgevolgd en uitgevoerd.
Alle 3 adviezen hebben helaas niet geholpen. Oude postcode blijft terugkomen en moet handmatig verwijderd worden en de nieuwe postcode invoeren. Als ik ook nog Ingelogd blijven
aanvink heeft na opnieuw inloggen geen resultaat dat de oude postcode verwijderd is. Hardnekkig maar alleen vervelend.

18 maart 2019 om 22:15.
BenW zegt:

Ik krijg toch de indruk dat u iets niet helemaal goed hebt gedaan bij het wijzigen van het wachtwoord. Ik heb het zelf net nog even gedaan en dat gaat probleemloos.

Als ik uw schermafbeeldingen bekijk, dan lijkt het dat er hier en daar iets niet helemaal goed gaat. Daarom heb ik uw afbeelding maar even 'geleend' en de juiste methode er in verwerkt. Zo zou het moeten lukken. Zie afbeelding. Dus bij 'Huidig wachtwoord' het oude wachtwoord (4321AS) en bij de 2 velden daaronder het nieuwe wachtwoord (4301VD ... of iets anders)

ScreenShot03-17-19at03.16PM.PNG
18 maart 2019 om 22:58.
Dongo zegt:

#BenW. Dank voor uw reactie.Ik heb gedaan zoals u heeft geadviseerd. Helaas blijft de oude situatie terugkomen.

19 maart 2019 om 12:24.
BenW zegt:

Volgende stap:
A: Ga in Chrome via de 3 puntjes rechtsboven naar Instellingen en scroll naar het onderwerp 'Automatisch aanvullen: Wachtwoorden'. Klik op het pijltje (zie afbeelding).

ChromeWachtwoorden1.jpg
19 maart 2019 om 12:39.
BenW zegt:

B: Vul hierna in het zoekveld 'Seniorweb' in. Klik ook nu weer op de 3 puntjes naast dit gegeven en kies 'Verwijderen' (zie afbeelding).

ChromeWachtwoorden2.jpg
19 maart 2019 om 12:40.
Dongo zegt:

Ik krijg de melding dat seniorweb nooit is opgeslagen en het wachtwoordbeheer in mijn Googleaccount geeft aan dat ik geen wachtwoorden heb opgeslagen.

19 maart 2019 om 14:03.
BenW zegt:

En als u dat nou eens wel doet voor deze site, wat gebeurt er dan.

19 maart 2019 om 14:16.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet en cloud-Club?
Internet en cloud-Club