Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet en cloud-Club
Wifi speaker
Geplaatst op 2 augustus 2019 om 11:23 door HJesterhoudt

Misschien niet de juiste club, maar dan hoor ik het wel.
Heb gisteren een wifi speaker gekocht, uiteraard is daar geen uitgebreide handleiding bij, maar ook via internet kan ik het niet vinden. Gisteren lukte het me om iets van Spotify af te spelen, maar vandaag zegt de Google assistent ( ja die zit er ook op) dat de speaker niet verbonden is met internet.
Wat ik ook probeer, ik krijg die verbinding niet voor elkaar.
Is er iemand die hiermee ervaring heeft?
Het gaat om een JBL Link 20.
Henny

6 reacties
Dirk Boom zegt:

De summiere handleiding staat o.a. hier.
Hij gebruikt bluetooth en wifi, de setup van de speaker doe je m.b.v. een app.
Is de app gebruikt?
Met bt werkt hij kennelijk, met wifi wil het niet als ik het goed begrijp. Wat lukt hier niet? Bijv. staat de smartphone ook op wifi?

PS
Ik heb er geen dus kan slechts raden. De Google Assistant die ik had besteld is teruggestuurd, het werkte niet lekker. Te nieuwe technologie, denk ik.

2 augustus 2019 om 12:08.
HJesterhoudt zegt:

Allereerst bedankt voor je reactie.
De summiere handleiding had ik natuurlijk wel al gevonden, maar daar staan geen antwoorden in voor mij.
Ik denk nu dat het probleem zit in het koppelen van de iPad, op de speaker brandt nl wel een wifi lampje en hij/zij neemt ook opdrachten aan, hoewel ik dan wel eerst steeds de knop moet indrukken. Maar ga ik b.v. naar NPO op mijn ipad, dan kan er geen verbinding gemaakt worden.
Ga ik naar Spotify via een browser, dan is daar een melding dat er 'apparaten beschikbaar ' zijn. Druk ik daar op dan kan ik naar de speaker en speelt hij wat ik wil.
Ik snap het allemaal niet zo goed (meer?).
Helaas laten ook mijn kleinzoons het hierin afweten, die gebruiken alleen blue tooth.
Inmiddels ben ik een klein stapje verder, want als ik de aps an NPO 1, 4 en 5 download, dan heb ik daar wel de optie om naar de speaker te gaan.
Het blijft een uitzoekerij, maar ik kom toch steeds een stapje verder.

2 augustus 2019 om 14:20.
Dirk Boom zegt:

Het lijkt erop dat niet alle software er al op is ingericht dat het apparaat wordt herkend.

2 augustus 2019 om 14:35.
HJesterhoudt zegt:

Daar kan je wel eens gelijk in hebben, in elk geval ben ik weer wat verder.

2 augustus 2019 om 14:58.
LeoW zegt:

Tip: stel uw hulpvraag bij PCHulp aan huis: https://www.seniorweb.nl/pchulp/aan-huis Mogelijk dat uw probleem dan vlot kan worden opgelost.

12 augustus 2019 om 14:29.
HJesterhoudt zegt:

Dag Leo, Intussen ben ik een heel eind verder.
Ik heb wat geexperimenteerd en de wifi werkt nu.
Intussen had ik ook de vraag neergelegd bij JBL, maar toen had ik het zelf al gevonden.
Ik denk eigenlijk dat het probleem meer lag in het feit dat het vrij lang duurt, als de speaker weer opstart, om verbinding te maken met het netwerk.
Ben je te ongeduldig, dan zegt de dame in de speaker, dat ze geen verbinding kan maken. Ze bedoelt eigenlijk dat ze 'nog' geen verbinding kan maken.
Bedankt voor de reacties, maar voor mij mag de vraag hiermee afgesloten worden.

12 augustus 2019 om 14:44.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet en cloud-Club?
Internet en cloud-Club