Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
E-mail adressen
Geplaatst op 10 december 2015 om 17:04 door Geer80

Hoe kan het bestaan dat bij het afsluiten gisteravond van mijn pc alle e-mailadressen nog aanwezig waren en dat bij het opstarten vanmorgen er plotseling hele oude e-mail adressen in het adressenboek stonden. Hoe krijg ik de nieuwste weer terug? Ik gebruik Windows 10 en werk met Windows Live Mail

7 reacties
Niekie zegt:

Gebruik je in Windows Live Mail een account bij @google.com? @outlook.com of een andere online mail dienst?
Heb je iets gedaan met synchroniseren van accounts, via laptop, pc, telefoon of tablet?

Niek

10 december 2015 om 22:21.
Geer80 zegt:

die gebruik ik niet maar ben er wel aangemeld. Niek je moet niet te technisch worden want dat ben ik niet. Ik kan behoorlijk wat dingen oplossen, maar ik ben niet voor niets lid geworden van deze club. Ik heb wel een uitdraai van de adressen en, indien nodig, kan ik dat eenmalig handmatig inbrengen. Maar hoe krijg ik die bedoelde adressen weer terug? Dat is mijn probleem.

11 december 2015 om 10:30.
Niekie zegt:

Oke. Om je kunnen helpen zal ik even moeten weten welke programma's je gebruikt enzo.
Ik bedoel: Als je een spijker in een plank wilt slaan, ben je niet geholpen, als ik je een schroevendraaier geef toch? :-)

Welk programma start je op om je email te bekijken. Hoe heet dat?

Wat is het laatste stukje van je e-mail adres (dat stukje achter de @) Dus NIET hier je hele e-mail adres plaatsen.

Kijk je ook je e-mail op een telefoon of een tablet?

Niek

11 december 2015 om 12:43.
Geer80 zegt:

Niek,om mijn mail te bekijken gebruik ik Windows Live Mail. Het laatste stukje van mijn e-mailadres is.........@chello.nl. Ik kijk ook mijn mail na op de tablet (Android).
Kun je hier iets mee? Je hoeft er geen halszaak van te maken, want de meeste adressen heb ik weer handmatig teruggezet voor zover niet aanwezig. Maar voor een volgende keer zou het een uitkomst zijn te weten hoe je adressen weer terug moet zetten.
Alvast dank voor je moeite.

11 december 2015 om 16:04.
Niekie zegt:

Dank je wel voor de informatie. @chello.nl is tegenwoordig Ziggo dacht ik.
Ik zal niet moeilijk doen over een pop account of een Imap account, want dan gaan we verdwalen.

Als nu de adressen weer in WLM (Windows Live Mail) staan zal ik proberen uit te leggen hoe je ze digitaal kunt exporteren, naar een bestandje, wat je bij een volgende keer alleen maar hoeft te importeren.

Je maakt een nieuw mapje aan ergens in Documenten bijvoorbeeld en dat noem je ContactpersonenWLM.

Je opent daarna WLM en klikt links onder in het scherm op "contactpersonen"
Daarna klik je bovenin (iets rechts van het midden) op "Exporteren".
Je kiest voor . CSV bestand (door komma's gescheiden bestand)
Je bladert naar het aangemaakte mapje in Documenten en opent dat.
Dan geef je een naam in voor het bestand (bijv. contacten) en je exporteert ze.

Dan zijn je contactpersonen ook onafhankelijk van WLM opgeslagen.

Als je ze weer kwijt bent (waarvan ik dan toch de oorzaak zou willen weten maar goed) kan je ze via bijna dezelfde weg die beschreven is weer "Importeren". (Dan kies je inplaats van Exporeteren > Importeren.
Ik hoop dat je er zo uitkomt.

Niek

11 december 2015 om 16:52.
Geer80 zegt:

Niek, zo gezegd zo gedaan en de "operatie" is goed verlopen. Ben blij met de aangedragen oplossing. Ik zal me verder niet meer verdiepen in de vraag waardoor ik de adressen kwijt was. Ik denk toch dat het iets te maken heeft gehad met synchroniseren van accounts. Ik ben daar mee bezig geweest. Zal dat dus niet meer doen. Ik krijg steeds meer plezier in het Seniorweb. De oplossingen zijn steeds helder en duidelijk.
Fijne avond en fijn weekend

11 december 2015 om 19:20.
Niekie zegt:

Heel mooi dat er weer een tevreden lid bij is. Bedankt voor het terug melden en goed weekend.
Niek

11 december 2015 om 20:55.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club