Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Mededeling - donderdag 9 augustus 2018
Als club-gebruiker/bezoeker horen we graag uw mening over de SeniorWeb Clubs en vragen u daarom om mee te doen aan ons onderzoek. Aan de hand van de resultaten kunnen we de clubs optimaliseren zodat deze nog beter aansluiten bij de wensen van de gebruikers/bezoekers.
Alvast bedankt voor uw medewerking!
Geen internetverbinding
Geplaatst op 16 november 2016 om 14:46 door frederiknicolaas

Laptop packerd bell - W10
Voorwerk: Ziggo gebeld. Geen internetverbinding. Volgens helpdesk aldaar komt het door de instelling op de laptop. Dat blijkt inderdaad het geval.
Wat zie/zag ik op het beeldscherm.
Kleine pictogram -rechtsonder- geeft geen verbinding aan. Klik erop en geen netwerkverbindingen in de omgeving te zien. Wel Breedbandverbinding. Wifi uitgeschakeld. Klik ik daarop, geen verandering in groene achtergrond.
Klik ik op Netwerkinstellingen dan zie ik het scherm: Dan staat de Wifi met de melding Wifi uit. Ik schuif het naar rechts en nu wel Wifi aan. Althans op dit scherm. Ga ik terug naar het kleine pictogram dan is de wifiverbinding weer uit. Mijn vraag: Wat doe ik verkeerd? En waar kan ik deze instelling definitief op mijn laptop op Wifi Aan zetten zodat ik weer verbinding heb.
Heb al een eerder herstelpunt gedaan, zonder resultaat.

4 reacties
Dirk Boom zegt:

Vraagje: wifi staat dus aan in de instellingen, en het tekentje rechts onderin meldt 'geen verbinding'?
In dat geval: op het tekentje klikken, als het goed is zijn dan de wifi stations zichtbaar. Dan klikken op verbinding maken (en vinkje aanzetten).
Hopelijk is het zo simpel.

16 november 2016 om 18:11.
Niekie zegt:

Mocht de tip van Dirk niet werken:

Ik ga er even vanuit dat het eerder wel heeft gewerkt.
Dan komt dit probleem vaker voor. Het netwerk is dan bekend, maar iets in de instellingen of apparatuur is dan gewijzigd.

Doe het volgende:

Ga eens naar "instellingen" > Netwerk en Internet > Wifi > Bekende Netwerken beheren en dan zie je onder andere je eigen netwerk daar staan.
Klik daar met links op en kies "Niet Onthouden".

Daarna start je laptop opnieuw op en maakt met het juiste wachtwoord (hoofdletter gevoelig) weer verbinding met je eigen netwerk.

Niek

16 november 2016 om 19:00.
frederiknicolaas zegt:

Het probleem is heel eenvoudig opgelost wifi staat weer aan en het internet werkt weer prima,
dat heb ik gedaan gekregen door een F toets in te drukken Ik Weet niet precies welke maar het werkte. bedankt voor de moeite en tot horens of anders. F.N.de Graaf

17 november 2016 om 16:04.
Dirk Boom zegt:

Dank voor het terugmelden.

17 november 2016 om 17:14.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club