Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Verbinding
Geplaatst op 5 maart 2017 om 12:24 door RuudM

Af en toe is er ( kortdurend) geen internetverbinding,
Via Netwerkcontrole werd dit dan verholpen.
Zie bericht in plaatje.
Is dit te voorkomen of maar mee leren leven.....?
Ruud

Internetverbindingsprobleem.JPG
9 reacties
Niekie zegt:

Gaat dit over een bedrade verbinding of over wifi?
Eigenlijk geeft de melding aan, dat de provider niet bereikbaar is. (Althans de gateway waar je router/modem naar wijst.)

Niek

5 maart 2017 om 15:22.
RuudM zegt:

Niek:
Het is een bedrade verbinding (provider is Tele2 all-in-one)
Modem is Davolink.
De storing duurt maar kort en ongeregeld, soms enkele keren per dag en lost zich meestal na
enkele minuten weer op. Andere dagen dan weer geen uitval.
Ruud

5 maart 2017 om 16:14.
Niekie zegt:

Ik weet niet of je ook wifi hebt in huis, maar controleer op het moment dat er geen bedrade verbinding is, gelijk even of je nog wel wifi hebt. Als je ook geen wifi hebt op die momenten zou het aan het modem, of de verbinding naar buiten moeten liggen.

Maakt de kabel scherpe bochten of wordt er overheen gelopen (onder een kleed).
Overigens moet de provider bij een controle ook kunnen zien of het modem af en toe de verbinding verliest, dus bel die ook even.

Ik neem aan, dat je router en modem al een keer van de 220 af hebt gehad en opnieuw hebt opgestart.

Niek

5 maart 2017 om 16:41.
RuudM zegt:
Niek:
Heb de p.c. aan de draad en laptop draadloos.
Ga ze allebei aanzetten om te zien of de storing ( die dan natuurlijk niet komt.....!) bij allebei optreedt.. Stroomloos zetten al eens gedaan, helpt dan soms
Kom er op terug (later vandaag)
Ruud
5 maart 2017 om 16:52.
Dirk Boom zegt:

Is het modem bij de tijd?
Het modem zou een softwareupdate nodig kunnen hebben.
Verder kan een oud modem problemen geven vanwege technologische ontwikkelingen.

5 maart 2017 om 17:20.
RuudM zegt:
Op dit moment valt er niets te melden.
Twee apparaten aan en die werken allebei met verbinding.
Het is net zoiets als kiespijn die over is bij de tandarts op de stoep....
Het modem is van juni 2010 toen wij overstapten van Ziggo naar Tele2.
Van updates heb ik niets gemerkt, hadden die er moeten zijn ?
Ik meld me wel als er wat te vertellen is.
Voor zover bedankt.
Ruud
5 maart 2017 om 20:22.
Dirk Boom zegt:

Ruud, 7 jaar is niet bepaald nieuw maar het gaat waarschijnlijk nog wel.
Je zou eens kunnen proberen om in te loggen op het modem.
In deze discussie vind je het internetadres, dat je via je webbrowser kunt bereiken.
Op een modem kun je inloggen als je het wachtwoord kent.
Als je ingelogd bent, zie je een menu.
Daarin kun je wel ergens kiezen voor controleren van de software.
Check ook even de gebruikte (radio) kanalen. Je ziet dan (omgevings) storingen.

5 maart 2017 om 20:45.
RuudM zegt:
Vandaag pc en laptop aan, bedraad en draadloos.
Geen probleem.
Als het zich voordoet is het meestal maar kort dus niet echt ernstig.
Op de website van Tele2. vond ik dit bericht nog over updates.
Ik laat het er nu maar bij, Niek en Dirk bedankt voor het meedenken!
Ruud
modem.JPG
6 maart 2017 om 13:16.
fred612 zegt:

Hebben, nu geen verbinding, en eerder een langzame verbinding met Sw met elkaar te maken?
Is de pc druk met continue ook andere dingen te synchroniseren, zie taakbeheer
Is er misschien een fout ontstaan door de vele tijdelijke bestanden en fragmenten door niet opschonen? Zijn er veel gebruikers op het kanaal? Mijn verbinding is prima.

6 maart 2017 om 13:53.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club