SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
wachtwoord vereist
Geplaatst op 13 april 2017 om 17:58 door Klaartje

werk met Windows7, IE11 en eMClient (e-mailpr.)

Sinds gisteren krijg ik, als ik ga mailen of het internet op ga, een vreemd klein schermpje waar ik weinig van snap, omdat ik dat nog nooit eerder heb gehad, en het herhaald zich steeds.

In dat schermpje staat een gele driehoek met vraagteken (waarschuwing).
Tekst:
Wachtwoord vereist en "Bad login". Daar staan wel mijn gegevens in van mijn provider.
Ik durf niet op oké te klikken omdat ik dit niet ken en waarom dat is.
Kent iemand dat? En wat kan ik het beste doen.
Ik ben benieuwd of iemand dit kent én of dat betrouwbaar is.
Groet Klaartje


 

13 reacties
Dirk Boom zegt:

Is er een schermafdruk van te maken?
Of staat ergens welke app de boodschap geeft?
Want inderdaad, het is vreemd.

13 april 2017 om 19:14.
Klaartje zegt:

Dag Dirk,
Meestal knip ik een berichtje wat ik wil bewaren, maar hier lukt het niet. Het gaat te snel. Ik had het al geprobeerd om naar jullie te sturen.
Hoe ik een schermafdruk moet maken, weet ik niet. Of is dat het zelfde?
Dus jij vind het ook wel vreemd? Ik ga anders maar contact opnemen met mijn provider.
Groet Klaartje
 

13 april 2017 om 20:46.
Niekie zegt:

Klaartje: Als je op de "Pauze/Break" toets drukt, op het moment dat het schermpje verschijnt, blijft het zichtbaar als het goed is. Misschien kan je er een foto van maken dan.
Ik denk zelf aan Malware

Niek

13 april 2017 om 22:18.
Dirk Boom zegt:

Ik bedoelde inderdaad het knippen.
Of het advies van Niek volgen (foto maken). Eens met het idee dat het waarschijnlijk niets met de provider te maken heeft dus je zou ook meteen de bekende tools kunnen draaien.

13 april 2017 om 23:45.
Klaartje zegt:

Bedankt voor het meedenken. Er is volgens mij toch iets met de beveiliging aan de hand op mijn PC. Heb wel een scan gemaakt, maar er is niets gevonden. Toch krijg ik 2 mails binnen in het Engels afz. genealogie. Nou ben ik wel lid van de genealogiegroep van Seniorweb, maar dit klopt niet. Zal ook de Host van de groep benaderen.

Dirk wat bedoel je met je laatste zin? Ik ben niet zo technisch. Een goede hint van Niek. Zal dat zeker doen.
Welterusten Klaartje
Groet Klaartje

14 april 2017 om 00:00.
Niekie zegt:

Begin met een scan met ADWcleaner : link.. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.
 

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.

Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. link.

Bij die laatste moet je even op de spatiebalk tikken, als je het zwarte schermpje ziet.

Niek
14 april 2017 om 06:51.
Dirk Boom zegt:

Dat bedoelde ik :-)

14 april 2017 om 09:37.
Klaartje zegt:

Malwarebytes gescand en ook Junkware Removal Tool. Niets gevonden.
Als ik ADWcleaner wil installeren om te scannen, dan wordt er aangegeven dat het niet is gevonden. Het Anti-virusprogramma van mijn provider heb ik ook gescand. Ook niets gevonden. Dat vreemde schermpje heb ik vandaag niet meer gezien, kan dus geen afdruk maken.
Nu hoorde ik van iemand dat zij ook bijna de zelfde klachten heeft. Ook zij werkt nog met Windows7. Zou het kunnen zijn dat Windows7 niet meer voldoende ondersteund, en dat het daar aan ligt? Ik zeg maar wat;)). Dan toch maar Windows10 installeren? Daar zijn toch ook problemen mee? Het lijkt mij dan het beste om maar thuishulp aan te vragen.
Niek en Dirk, bedankt voor jullie hulp.

14 april 2017 om 15:47.
Dirk Boom zegt:

Ik denk niet dat het aan Windows 7 ligt, er zal een andere oorzaak zijn. Maar als het schermpje niet meer komt, dan zou ik zeggen: laat maar.
Overigens: overgaan naar Windows 10 is wel een goed idee mits de PC geschikt is (Windows meldt dat wel). Normaliter gaat de upgrade goed en dat sommigen nu een probleem hebben, wil niet zeggen dat iedereen een probleem heeft. Zelf wacht ik nog een weekje met de Creators update, tenzij hij zich vanzelf aandient.
Overgaan heeft zin omdat W7 weliswaar nog wordt ondersteund, maar voor Microsoft niet meer interessant is. Aan W10 wordt meer aandacht gegeven.

14 april 2017 om 16:24.
asteri zegt:

Hoi KLaartje,
Ik werk ook nog met vole tevredenheid met Windows 7, en ik heb deze melding niet gezien! Knock on wood :D
Ik denk niet dat het aan Windows 7 zal liggen.

14 april 2017 om 17:07.
Klaartje zegt:

Nou, eerlijk gezegd dacht ik ook dat het niet aan Windows7 zou liggen. Ik ga dus ook niet meer opzoek naar dat bewuste schermpje. Word er tureluurs van;)). Ik neem aan dat mijn PC wel geschikt is voor Windows10. Hij is pas 2 jaar oud.
Ik heb enige tijd geleden bericht gehad dat ik Windows10 gratis kon installeren. Nu moet je Windows10 toch kopen? Enfin, ik schakel de thuishulp wel in. Veel te bang om fouten te maken.
Fijn Paasweekend
Groet Klaartje

14 april 2017 om 17:22.
Niekie zegt:

Via deze site kan je nog steeds gratis upgraden naar Windows 10.
Volkomen legaal op onze leeftijd.
Formeel moet je dan een hulpmiddel gebruiken, om met de pc te werken, maar een bril is n.m.m. al voldoende.
De versie verschilt in niets van de versie die eerder gratis werd aangeboden.

Niek

14 april 2017 om 19:12.
Klaartje zegt:

Bedankt Niek. En ik zie al zo slecht:)) Zal vanavond nog thuishulp aanvragen.
Groetjes

14 april 2017 om 21:12.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club