SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
installatie grote update mislukt
Geplaatst op 14 juni 2017 om 20:50 door appelspoel

Ik kreeg gisteren het bericht dat de grote update voorbereid werd en binnenkort geinstalleerd.
Nu kwam het bericht dat de installatie mislukt was en dat ze het over een tijdje weer zouden proberen. Als het dan weer zou mislukken kon ik zoeken op google onder : "onderdelenupdate naar windows 10 versie 1703- fout 0x8007001f"
Nu wil ik wel wachten tot ze het weer proberen, maar ik heb alvast gegoogeld . Daar snapte ik echter niets van. Nu mijn vraag: is die fout 0x8007001f bij jullie bekend?
groet,
Mien

35 reacties
JohanS zegt:

Ik heb in het verleden met een vorige grote update ook de fout 0x8007001f gekregen..
Na wat opzoekingswerk op internet kwam ik er achter dat deze fout bij meerdere gebruikers werd gegeven maar niemand leek een oplossing te hebben.
Dus heb ik mijn computer terug opgestart en de update opnieuw uitgevoerd ... met hetzelfde resultaat, fout 0x8007001f.
Verder opzoekingswerk leverde weinig op, soms kwam de fout voor door een audio probleem, andere keren dan weer door een video probleem.

Ik besloot toen om alle drivers (stuurprogramma's) na te zien.
Win X menu - configuratiescherm - systeem - apparaatbeheer
Alles wat met audio en video te maken heb ik gecontroleerd op nieuwe drivers. Alleen voor de beeldschermadapter was er een nieuw stuurprogramma, wat ik dan ook installeerde.

Computer opnieuw opgestart en de update weer uitgevoerd. Na twee uur kreeg ik de melding dat de update geslaagd was.

Succes,

Johan

14 juni 2017 om 21:09.
Niekie zegt:

Probeer eens te updaten via de media creation Tool van Microsoft.
Dat adviseert MS in dit geval.

Niek

14 juni 2017 om 22:17.
appelspoel zegt:

Johan: Als de update die Niek adviseert niet lukt, kom ik met meer vragen aan jou..
Niek: ik krijg de mededeling dat ze niet kunnen bepalen of ik genoeg ruimte heb en ik moet de setup opnieuw doen. Toen was het beeld weg. Ik ben weer naar de Tool gegaan en heb hem weer in gang gezet. Maar ik zie dat de Cschijf aardig vol is gelopen. 38 GB maar meer over. (er was nog 49 of 54 de laatste keer. Ik doe er een bijlage bij, van wat er vandaag is bijgekomen. (de adw cleaner stond er al op) Kan ik van de rest wat verwijderen? Hoe doe ik dat? Want ik denk dat het niet via het configuratiescherm kan.
Mien

Knipsel.JPG
14 juni 2017 om 23:03.
Niekie zegt:

De enige veilige manier is via schijf opruiming. Je moet goed lezen, maar op een gegeven moment kan je aanvinken dat oude update bestanden en vorige Windows versies verwijderd moeten worden.
Maar 38 GB zegt me niet zoveel (ja dat het krap is) Maar hoe groot is de harde schijf zelf?

Niek

14 juni 2017 om 23:07.
appelspoel zegt:

109 GB

14 juni 2017 om 23:13.
appelspoel zegt:

momenteel is het op de C schijf 40.7 van de 109 GB en op de D schijf 898 van de 931 GB.
Ik krijg weer de melding dat ze niet kunnen bepalen of er genoeg ruimte is. ( zie bijlage..)
Wat kan ik allemaal verwijderen. Alles van de downloads?
Ik heb pasgeleden een schijfopruiming gedaan, maar er werd niet veel ruimte gewonnen. Nu weet ik niet meer hoe ik bij de schijfopruiming kom...waar zoek ik die??
Ik stop er trouwens mee voor vandaag, want mijn hoofd gaat tollen. Morgen ga ik weer verder.

Knipsel2.JPG
14 juni 2017 om 23:30.
Niekie zegt:

Rechts klik op de C: kies "Eigenschappen" dan zie je hem staan op het tabblad "Algemeen".

Niek

15 juni 2017 om 00:56.
RuudM zegt:
Schijfopruiming is hier te vinden (plaatje)
Ruud
Schijfopruiming.JPG
15 juni 2017 om 10:11.
appelspoel zegt:

Ruud en Niek, allebei bedankt. Nog een vraagje. Wat aangevinkt was heb ik verwijderd. De c schijf heeft nu 42.5 GB. Nu staat er nog: Delivery Optimization bestanden 3.46 GB; Tijdelijke bestanden 35.1 MB en installatie logboekbestanden 305 bytes.
Kan dat allemaal ook zonder problemen verwijderd worden? Ik weet nl. niet waarvoor die bestanden nodig kunnen zijn.
Mien

15 juni 2017 om 17:25.
appelspoel zegt:

nog een vraagje aan Johan S. Vooral uit nieuwsgierigheid en om te leren. Ik doe aardig wat op de pc. maar ben totaal niet technisch !! Hoe controleer je op nieuwe drivers? Ik kwam tot apparaat beheer..en dan ???
groet, Mien

15 juni 2017 om 17:34.
Niekie zegt:

Er is bij het installeren van Windows voor gekozen, om updates vanaf de pc ook te verspreiden naar andere pc's in het netwerk.
Hier kan je lezen hoe je die functie uit kunt schakelen (WUDO heet het) en daarna gaan ze verdwijnen denk ik. (ik heb het over die 3.46 GB). Anders zou ik ze na een nieuw herstelpunt te maken even verwijderen.

Niek

15 juni 2017 om 17:38.
JohanS zegt:

Mien,
Als je rechts klikt op één van de apparaten (zie eerste bijlage) dan krijg je een optie om het stuurprogramma bij te werken. Je krijgt dan het scherm in de tweede bijlage. Kies voor het automatisch zoeken naar updates voor de drivers. Als er geen nieuwe beschikbaar is wordt dit ook gegeven.
Neem voor alle zekerheid eerst een herstelpunt.

Johan

drivers1.png
15 juni 2017 om 19:11.
JohanS zegt:

hmmm, maar 1 bijlage mogelijk, dus hier is de tweede bijlage.

drivers2.png
15 juni 2017 om 19:12.
RuudM zegt:
@JohanS:
2 bijlagen combineren, is even fröbelen maar het kan wel !
Heb het even gedaan, zie resultaat.
Gebruik deze manier relmatig. ( soms wel 4 op een blad)
Ruud
Driverscombi.JPG
15 juni 2017 om 20:09.
JohanS zegt:

Bedankt Ruud, eigenlijk een schande voor mij dat ik daar niet zelf op kwam ... ik werk veel grafisch en had dit dus moeten weten :-)

Johan

15 juni 2017 om 21:06.
appelspoel zegt:

Niek: ik heb de functie uitgeschakeld en heb nu 47.8 GB ruimte op de C schijf. Ik ben echter bang dat dat niet het probleem was, want ze konden niet zien of ik ruimte genoeg had, dan kunnen ze nu toch ook niet zien dat er ruimte bij gekomen is? Maar we wachten af.
Je had het ook over een nieuw herstelpunt maken en Johan heeft het daar ook over. Maar : hoe doe ik dat? Systeemherstel lukte bij mij steeds niet bij het probleem van 2 keer opstarten. Dat waren wel herstelpunten van de paar laatste updates, maar - als ik al een herstelpunt kan maken- kan ik er dan zeker van zijn dat het herstel wel lukt , mocht het nodig zijn??

15 juni 2017 om 21:51.
appelspoel zegt:

Johan bedankt, ik wacht nog even op een uitleg hoe ik zelf een herstelpunt moet maken- want dat weet ik niet.....en dan ga ik kijken of ik nieuwe drivers nodig heb.
Mien

15 juni 2017 om 21:53.
Niekie zegt:

Herstelpunt maken:
Klik met rechts op "Deze Pc" en kies "Eigenschappen".
Kies dan "Systeembeveiliging"
Kijk dan even bij "Configureren" hoeveel % of er is ingesteld. (Tussen de 3 en 5 % is denk ik genoeg)
Daarna kan je via 'maken" in het daarvoor zichtbare scherm een herstelpunt maken.

Ik kan echter onmogelijk beloven dat het terug zetten van het systeem nu wel werkt.
Heb je zoals Fred elders aangaf de harde schijf al eens gecontroleerd op fouten?

Niek
 

15 juni 2017 om 22:52.
JohanS zegt:

Mien,

Ik heb het in een kleine procedure gegoten, zie bijlage

Johan

16 juni 2017 om 06:48.
RuudM zegt:
Voor sommige handelingen ben ik wat gemakzuchtig.
Daar hoort het maken van een herstelpunt ook bij.
Dat los ik op door even JRT te draaien, een controle en ( op dat moment een hoofddoel) het maakt een herstelpunt aan !
Ruud
16 juni 2017 om 08:22.
appelspoel zegt:

Hallo,
Ik heb een herstelpunt gemaakt, gekeken hoe de stuurprogramma's na te kijken zijn en alle raadgevingen opgeslagen, zodat ik ze later nog kan bekijken en er verder mee kan gaan. Nu stop ik er een tijdje mee en hoop dat in de tussentijd windows netjes de update op mijn pc zet.
o ja en Niek ik heb de C-schijf ook gecontroleerd op fouten. Ik kreeg al meteen de melding dat er geen fouten waren, maar, als ik dat wilde ik de schijf wel kon scannen. Dat heb ik gedaan en de schijf is helemaal in orde..
Geniet allemaal van het komende mooie weer en als de problemen zijn opgelost, of ik weer voor raadsels sta, horen jullie mij wel weer.
Groet,
Mien

16 juni 2017 om 22:06.
appelspoel zegt:

En daar ben ik weer....
Toen ik weer thuis kwam, was er helaas geen update op mijn computer gezet. Alleen zowat alle dagen de mededeling dat de update mislukt was !
Toen heb ik eerst een chatsessie via Facebook met 'n medewerker van Microsoft gehad, die verwees me naar de helpdesk. Vandaag zijn ze ruim een uur bezig geweest. Ze namen het handelen op de pc. over. Ze hebben van alles gecontroleerd en geen enkele fout gevonden.
Ze konden op verschillende sites zien wat er allemaal gedaan was aan updates etc. Dat hebben ze gekopieerd en zullen ze naar de ingenieurs van Microsoft sturen. Die moeten dan uitzoeken wat er fout zou kunnen zijn !
Volgens hen zal er na een week of 6 zo maar opeens een update lukken. En kan het geen kwaad als ik hem tot die tijd niet heb !
Dus ik wacht maar rustig af en sluit dit onderwerp hier ook maar af!
Groet, Mien

17 juli 2017 om 21:08.
Niekie zegt:

Oke. Bedankt voor het terugmelden Mien.
Ja als zelfs Microsoft er niet snel uitkomt, schaam ik me niet, dat we er hier bij SW niet uitkwamen.

Niek

17 juli 2017 om 22:42.
Niekie zegt:

Kijk overigens eens hier en controleer eens welke cpu je hebt.

Niek

17 juli 2017 om 23:51.
appelspoel zegt:

Oké. Kun je me zeggen waar ik kan zien welke cpu ik heb?
Ik denk niet dat dat het probleem is. Als met CPU bedoeld wordt 2 in 1 dus als het scherm eraf gehaald wordt , dat het dan een tablet is.
Zo'n ding heb ik ook, maar daar is de update nog niet langs gekomen. En ik heb hem ook niet zelf geprobeerd. Bij deze , die dus steeds mislukt, kwam eerst te staan zoiets als : gefeliciteerd. Je toestel/apparaat is compatibel met en dan volgde er een rijtje dingen, waar hij allemaal geschikt voor was.
Ik laat het nu dus rusten....over een maand of zo moet hij er wel opstaan zeiden ze en we zullen zien. Als het ooit lukt meld ik het wel.
Groet Mien

18 juli 2017 om 16:23.
Niekie zegt:

Als je met rechts likt op Deze Pc en je kiest "Eigenschappen" zie je staat welke CPU/processoer erin zit.
En we gaan je lezen hoop ik.

Niek

18 juli 2017 om 17:46.
appelspoel zegt:

in de bijlage zie je welke processor er in mijn laptop zit...volgens mij niet de verkeerde. En mijn contact met microsoft wordt een vervolgverhaal. Vandaag vond een medewerker dat er verder gekeken moest worden. Hij ontdekte dat het gedeelte van de C schijf, waar microsoft de updates opzet, te weinig ruimte heeft. Hij heeft een (niet windows) programma gedownload om de ruimte te kunnen uitbreiden. Maar het was intussen 18.00 uur en we zaten al weer 1 uur en een kwartier aan de telefoon. Dus nu word ik morgen weer gebeld en dan gaat hij de ruimte proberen uit te breiden. Als het niet lukt zou alles opnieuw geinstalleerd moeten worden en daar heb ik nog geen zin in. Maar zoals ik al zei: wordt vervolgd.
Nog een gezellige avond.
Mien.

KnipselCPUprocessor.JPG
18 juli 2017 om 20:56.
Niekie zegt:

Die CPU is helemaal niets mis mee!!

Niek

18 juli 2017 om 21:56.
appelspoel zegt:

Het is wel heel lang geleden, dus ik weet niet of ik hier nog kan reageren. Ik merk het wel.
Die update is een gebed zonder einde geworden. Maandenlang mail contact met Microsoft, met telkens nieuwe suggesties, maar steeds zonder resultaat.
De buurman erbij gehaald, die heeft een zelfde laptop. Hij heeft alles vergeleken en ontdekte dat er een mapje ontbrak in het register.
Dat konden ze bij Microsoft natuurlijk ook niet zien.
Dus eindresultaat:
weggebracht naar de winkel, nieuwe Windows erop. (nadat ze ook nog een hardware vervangen hebben en ze hebben iets aan het register gedaan.)
Nu staat 1709 erop en kan ik aan het werk om alles er weer op te krijgen.
Het lag dus aan mijn laptop.
Ik dacht : ik meld het even dan kan dit onderwerp afgesloten worden.
Mien

14 november 2017 om 21:29.
Niekie zegt:

Bedankt voor de terug melding. Maar dat het register niet gelijk is aan dat van de laptop van de buurman dat is zeer goed mogelijk. Elk geinstalleerd programma past het register denk ik wel aan. Het zou me meevallen als er 2 laptops op de hele wereld zijn die een gelijkwaardig register hebben.
Ik ben wel benieuwd wat er aan hardware is vervangen? En zo dat de ssd was, heb je oude ssd schijf dan terug gekregen?

Niek

14 november 2017 om 22:19.
appelspoel zegt:

Hallo Niek,
Op de rekening staat o.a.:
1 11461 Crucial-8GB-DDR3L-1600-PC3-12800-CL11-SO-DIMM-garantie 24 maanden
Volgens mij was het een deel van de ssd. Want er staat bij de werkzaamheden ook dat SSD ingebouwd is. Ze hadden het over het werkgeheugen, waarvan een deel defect was.
Ze hebben het allemaal uitgelegd. Dat nieuwe onderdeel hoefde ik niet te nemen, de laptop zou dan alleen wat langzamer werken ( dan toen hij nieuw was.!)
De oude SSD schijf (was eigenlijk maar een schijfje...) was er weer bij, maar we hebben het daar gelaten om weg te gooien.
Nu hoop ik een tijdje zonder problemen verder te kunnen. Eerst maar eens de installaties, daarvoor zal ik binnenkort ook wel weer eens aan de bel trekken, denk ik.
Gezellige avond nog.
Mien

14 november 2017 om 22:39.
Niekie zegt:

Crucial-8GB-DDR3L-1600-PC3-12800-CL11-SO-DIMM is werk geheugen en geen ssd.
Een reepje geheugen voor een laptop ziet er ongeveer zo uit als op de bijlage.
Maar inderdaad dan zal het ding wat sneller gaan.
Thnx

Niek

ddr2-so-dimm-4gb-800mhz-1.jpg
14 november 2017 om 22:59.
BenWuring zegt:

Mag ik nog even opmerken dat het ogenschijnlijk een beetje vreemde reparatieservice is geweest? Geheugenkaartje vervangen, oké. SSD vervangen? Of überhaupt de SSD herplaatsen om een geheugenkaartje te vervangen? Mwoh ... Langzamer? Langzamere SSD? Zou kunnen, maar daar merk je nagenoeg niets van.
Eind van het liedje is dat de laptop het weer doet, daar gaat het natuurlijk om. Maar ik heb, zoals het wordt beschreven, wel mijn vraagtekens bij de reparatie.

14 november 2017 om 23:16.
appelspoel zegt:

Dan zal de ssd niet vervangen zijn.....het ding dat vervangen is zag er inderdaad uit zoals het plaatje bij Niek.
We zijn trouwens zeer tevreden over de medewerkers in de winkel, Ze hebben alles goed uitgelegd, ( ik onthoud niet alles...) We waren sinds juni met die update bezig, alle dagen 1 of 2 keer bericht: update mislukt !! En nu staat alles erop !!

Wat mij betreft, einde dit onderwerp
Dank voor het meedenken.
Mien

14 november 2017 om 23:27.
BenWuring zegt:
Geen probleem hoor. Ik wil ook niemand beschuldigen. Fijn dat u tevreden bent, dat is het belangrijkste. Ik noemde het omdat ik weleens situaties tegenkom waarbij 'men' uitgaat van de onwetendheid van klanten al dan niet met het oogmerk zoveel mogelijk te verdienen.
Hoe dan ook, het is gewoon verstandig om niet op voorhand uit te gaan van de deskundigheid van winkelpersoneel, maar nogmaals, als u daar goede ervaringen mee heeft, alleen maar fijn.
Groet, Ben
14 november 2017 om 23:52.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club