SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Windows 10 Aniversary update.
Geplaatst op 20 augustus 2017 om 15:30 door Dongo

Gister de beruchte Windows 10 Aniversary update door Microsoft automatisch uitgevoerd. Edge werkt niet meer. Zoeken in de browser naar b.v. Seniorweb of Rabobank lukt niet. Zie bijgevoegde schermafbeelding. Ik heb naar een handleiding gezocht maar kan niets. vinden.

ScreenShot08-20-17at03.11PM.PNG
26 reacties
Dirk Boom zegt:

Werkt hij ook niet na een herstart van de computer, en een check op updates?
De instellingen van Edge trouwens, komen tevoorschijn bij klikken op de 3 puntjes rechts bovenin.

PS de anniversary update is niet zeer berucht, meestal gaat het goed.

20 augustus 2017 om 16:13.
Niekie zegt:

Kijk eens of Trusteer van ING nog op de pc staat. Ook ING heeft geadviseerd dat programma te verwijderen, omdat het ernstige problemen geeft met Edge.

Overigens kan je al je apps herstellen/installeren via de Windows PowerShell (Admin) (uit het Win-X menu), commando
Get-AppxPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml" -DisableDevelopmentMode}

Niek

20 augustus 2017 om 17:37.
Dongo zegt:

Hallo Dirk/Niek.
Herstarten helpt niet. Updates ok. Geen Trusteer op PC. Resultaat Windows Power Shell. zijn negatief.
Zie schermafdruk.

ScreenShot08-20-17at07.00PM.PNG
20 augustus 2017 om 19:04.
Niekie zegt:

En probeer het nu eens via Windows Powershell (ADMIN) .
U opent nu de gewone Powershell en het systeem zegt nu dat u onvoldoende rechten heeft.

Niek

20 augustus 2017 om 22:05.
Dongo zegt:

Heb ik gedaan Niek met bijlage als resultaat.

ScreenShot08-20-17at11.33PM.PNG
20 augustus 2017 om 23:35.
Niekie zegt:

Nou zie ik niet welk commando je gegeven hebt, maar heb je dat met copy en paste gedaan? Want overtikken geeft heel gemakkelijk fouten.

Niek

20 augustus 2017 om 23:49.
Jedan zegt:

Gisteren bij een kennis die hetzelfde probleem had. Is het mogelijk om eventueel systeemherstel uit te voeren naar een eerdere datum en daarna opnieuw de updates te installeren ?
Jedan

21 augustus 2017 om 10:00.
Dongo zegt:

Niek ik heb het commando gekopieerd zoals je eerder had aangegeven van Schoone PC.

22 augustus 2017 om 22:59.
Niekie zegt:

Ja maar hij geeft toch een invalid argument aan, dat kan al als je een haakje of een spatie, of een punt vergeet.

Niek

23 augustus 2017 om 00:16.
Dongo zegt:

ga opnieuw proberen

24 augustus 2017 om 15:42.
Dongo zegt:

ga opnieuw proberen. Klopt het dat het aan zoeken is: Met groene balken onder Deployment Operation Process

24 augustus 2017 om 16:24.
Niekie zegt:

Dat zou kunnen kloppen. Het kan wel een poosje duren ook.

Niek

24 augustus 2017 om 18:14.
Dongo zegt:
Niel ik heb Windows Powershell ISE en Powershell (x86) laten draaien. Bijlagen met resultaat.
ScreenShot08-24-17at10.49PM.PNG
24 augustus 2017 om 22:54.
Dongo zegt:

Andere bijlage

ScreenShot08-24-17at10.46PM.PNG
24 augustus 2017 om 22:55.
Dongo zegt:

Ik heb er nog een andere gedaan. Resultaat bijlage. Gaat tot over de 100 meldingen met activities not shown.

ScreenShot08-24-17at11.33PM.PNG
24 augustus 2017 om 23:38.
Niekie zegt:

In je bericht van 24 augustus 2017 om 22:54. geef je 2 keer hetzelfde commando en dat is niet goed.. Dan werkt het niet.
1 keer het commando kopiëren en plakken en dan ENTER geven.
Welk commando bedoel je met "Ik heb er nog een andere gedaan"?

Lees anders hier even.
En hier wordt nog eens goed uitgelegd wat je moet dan.
Ook de pc na het commando herstarten dus.

Niek

24 augustus 2017 om 23:49.
Jedan zegt:

Mogen we ook nog het eindresultaat bereiken ?
Omdat ik ook was geconfronteerd met dat probleem heb ik geacht met acties.
Jedan

1 september 2017 om 20:22.
Dongo zegt:

Ik ben nog steeds met de voorstellen van Niekie bezig. Zodra resultaat bekend meld ik me weer.

2 september 2017 om 00:36.
Dongo zegt:

Het was eigenlijk simpel op te lossen. Maar je moet de weg weten.
Via Powershell e.d. kwam ik er niet uit. Verwijderd AVIRA en KPN VEILIG. Steeds weer het rode infoscherm dat er iets fout was gegaan.
Ben ik met alleen Windows Defender voldoende beveiligd?

Oplossing was
Run the troubleshooter for Windows apps.
Scherm Windows Store apps.
Klik op Windows Store opnieuw instellen en openen.
Daarna zie de als bijlage bijgevoegde schermen.

Troubleshooter-1-09-05-17at04.24PM.PNG
6 september 2017 om 00:18.
Dongo zegt:

Bijlage 2

Troubleshooter-2-09-05-17at04.09PM001.PNG
6 september 2017 om 00:19.
Dongo zegt:

Bijlage 3

Troubleshooter-3-09-05-17at04.07PM.PNG
6 september 2017 om 00:19.
Dongo zegt:

Bijlage 4

Troubleshooter-4-09-05-17at04.08PM.PNG
6 september 2017 om 00:20.
Dongo zegt:

Tot slot bijlage 5.

Troubleshooter-5-09-05-17at04.09PM.PNG
6 september 2017 om 00:20.
Dongo zegt:

Allen dank voor de adviezen. Probleem opgelost.

6 september 2017 om 00:23.
Niekie zegt:

Je maakte dus gebruik van Avira, KPNveilig en een uitgeschakelde Defender.
Ik zou bij 1 antivirus programma houden en dan kan gerust Defender zijn.

Niek

6 september 2017 om 00:37.
Dongo zegt:

Dank voor de tip Niek.

6 september 2017 om 23:55.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club