Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
OneDrive
Geplaatst op 12 oktober 2017 om 16:35 door Jelle-46

Ik heb sinds ongeveer drie dagen last met mijn laptop, en het probleem ligt volgens mij bij OneDrive.
Als ik een site wil openen duurt dat nogal lang en dan krijg te zien dat hij niet is gevonden, en meestal is OneDrive dan aan het werk zie bijlage.
Gisteravond was ik ook geregeld mijn internet kwijt en na een minuut of twee was hij weer terug.
De problemen zijn eigenlijk begonnen toen AVG mijn antivirus programma Norman heeft over genomen maar of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet.
Ik heb Windows 10 en normaal draai mijn laptop prima.
Hoe krijg ik hem weer in goed .

OneDrive.PNG
55 reacties
BenWuring zegt:

Het lijkt op een probleempje met de internetverbinding.
De eerste vraag wat mij betreft is, hoe belangrijk is OneDrive voor u? Als dit niet belangrijk is, dan kan deze worden uitgeschakeld. Dat scheelt aanzienlijk v.w.b. opstarttijd en gebruik van internet tijdens synchronisatiemomenten.
Beantwoording t.a.v. AVG <> Norton laat ik over aan mensen die daar ervaring mee hebben.

12 oktober 2017 om 16:42.
Jelle-46 zegt:

Ben Wuring bedank voor je reactie OneDrive gebruik ik om mijn foto's naar mijn laptop te sturen vind ik persoonlijk makkelijk.
Wat ik vreemd vind is als ik op mijn tablet bezig ben dan kan ik alles zonder probleem openen, nu ben ik even op mijn laptop bezig en kan nog geen site openen of heel traag zie bijlage.
En ook mijn wiffi was weer verdwenen en even daarna weer terug en op mijn andere apparaten geen probleem.

Knipsel.PNG
12 oktober 2017 om 16:52.
BenWuring zegt:

Kunt u even controleren of Windows niet toevallig met een updateproces bezig is? Of mogelijk een ander proces die sterk actief is? (zie Taakbeheer > Prestaties)

12 oktober 2017 om 17:08.
Dirk Boom zegt:

Dat Onedrive de computer vertraagt, herken ik niet. Ik heb alles op Onedrive staan. Wel is lichte hinder mogelijk als er in 1 keer zeer veel op Onedrive is gezet, en synchronisatie met de computer bezig is. Ik heb alles op Onedrive staan.
Als wifi steeds verdwijnt, dan is het signaal wellicht te zwak. Dat kan ook de traagheid veroorzaken.
Verder: als AVG erop is gezet, is dan wel eerst Norton verwijderd? Want twee van zulke programma's, dat geeft ellende.
Verder zou er een virus aan het werk kunnen zijn. Draai dan eens malwarebytes.

12 oktober 2017 om 17:15.
BenWuring zegt:

Wat OneDrive betreft, het heeft wel degelijk invloed. Kijk maar in Taakbeheer > Opstarten welke invloed het heeft.
Voordat ik verder op het probleem inga, wil ik eerst graag weten of er al dan niet processen overdreven druk bezig zijn. Naast uiteraard verbindingsperikelen met de router, websites e.d. wordt 99% van dit soort problemen veroorzaakt door een proces die overheerst. Een download, een installatieproces, dergelijke zaken. Als je dat weet te elimineren, ben je er waarschijnlijk al.
Toegegeven, ogenschijnlijk heeft het alles te maken met de AV-toepassingen.

12 oktober 2017 om 17:48.
Niekie zegt:

De overschakeling van Norman (niet Norton) naar AVG gaat (en ging) met heel veel problemen gepaard.
Mensen konden niets meer met Office documenten bijvoorbeeld.
Ik zou AVG eens verwijderen en kijken of het dan beter gaat.
Daarna een schone installatie doen met (zo gewenst) AVG, of een ander antivirus pakket.

Niek

12 oktober 2017 om 18:12.
Dirk Boom zegt:

@BenWuring Voor de 3e keer: graag niet in discussie gaan (hier: Onedrive).
Onedrive is niet het probleem.

12 oktober 2017 om 18:45.
BenWuring zegt:

@Dirk, voor de 3e keer, ik begin niet. Ik stel ook niet dat OneDrive het probleem is. Ik stel gewoon een vraag. Na de beantwoording van de vraagsteller dat hij het gebruikt ga ik er niet op door. Wat daarna komt t.a.v. OneDrive doet niet meer ter zake. Het eerste deel van jouw reactie is dus ook niet relevant. Ik moet daar eigenlijk niet op reageren, maar geef simpelweg het feit aan dat het invloed heeft. Maar nogmaals, omdat de vraagsteller OneDrive gebruikt, is dat ook niet relevant.
Jelle-46, sorry voor deze onprettige interruptie.

12 oktober 2017 om 20:17.
Niekie zegt:

Laten we met z'n allen proberen het probleem van Jelle op te lossen en even wat minder op elkaar te reageren.
Jelle wat heb je tot nu toe gedaan met de adviezen?

P.S. Ik zie wel dat de wifi verbinding van je pc/laptop aan de zwakke kant is. (niet alle streepjes van het symbool zijn gevuld.) Was dat altijd zo, of ook pas de laatste dagen.

Niek

12 oktober 2017 om 22:13.
Jelle-46 zegt:

Heren bedankt voor jullie reactie, ik ben op advies van jullie verder gaan kijken bij taakbeheer gaat het volgens mij goed.
Ook heb ik bij Updates gekeken en daar kon ik updates installeren en dat heb ik geprobeerd en hij blijf op 6% steken en raak ik ook mijn wiffi verbinding kwijt en iedere keer moet ik hem inschakelen, ook zag ik dat er al twee keer door Windows geprobeerd is om de updates te installeren en dat is ook niet gelukt.
BenWuring als het netjes blijft heb ik er geen probleem mee een beetje actie vind ik wel leuk.

12 oktober 2017 om 22:19.
BenWuring zegt:

:-) Ja, een beetje discussie is wel leuk, maar daar is deze club niet voor hè

Is het eventueel een optie om de laptop (tijdelijk) aan een vaste verbinding te koppelen? (UTP-kabel)
Mogelijk haal je dan wel gemakkelijk de updates binnen.

12 oktober 2017 om 22:23.
Niekie zegt:

Zou je AVG willen verwijderen Jelle en dan opnieuw opstarten. Defender van W10 neemt het dan automatisch over, dus je draait dan niet zonder antivirus tool.
Kijken hoe het dan gaat.
Ik vermoed, dat dan het probleem is opgelost eigenlijk.

Niek

12 oktober 2017 om 22:25.
Jelle-46 zegt:

Heren het probleem is opgelost gisteravond heb ik toch nog de updates binnen kunnen halen waarbij mijn internet twee keer wegviel.
Vanmiddag kon ik op geen site komen, en toen heb ik AVG verwijderd en mijn laptop werkt weer als vanouds.
Het Wifi symbool laat weer alle streepjes zien.
Niek je tip was goed alleen ben ik nu aan het twijfelen of ik Windows Defender blijf gebruiken of dat ik weer een ander Antivirus paket ga aanschaffen.

Heren allen bedankt.

13 oktober 2017 om 17:10.
BenWuring zegt:

Fijn dat het is opgelost!
Ten aanzien van de virusscanner kan ik u mogelijk enigszins op weg helpen. Zelf gebruik ik alleen Windows Defender met toevoeging van Ziggo Safe Online. Ik ben een veelgebruiker en benader ook zonder problemen ogenschijnlijk minder betrouwbare websites. Deze overigens veelal wel in combinatie met een VPN. Nog nooit ergens last mee gehad.
Voor de doorsnee gebruiker is Windows Defender voldoende, maar voor een extra gevoel van veiligheid kan een al dan niet betaalde Firewall en Virusscanner geen kwaad. Het is een persoonlijke voorkeur.

13 oktober 2017 om 17:19.
Niekie zegt:

Mooi dat het is opgelost en bedankt voor het terug melden.

Niek

13 oktober 2017 om 17:29.
Jelle-46 zegt:

Helaas is het probleem nog niet opgelost vanmiddag ging alles perfect.
Ik start net op en weer kon ik geen site's openen, ook mijn mail komen de plaatjes niet te voorschijn.
Heb opnieuw opgestart en toen ging het goed, hoe los ik dit op.

13 oktober 2017 om 22:06.
Niekie zegt:

Jelle Heb je alles van AVG verwijderd?
Ook de webadviser (of hoe dat ding ook mag heten)
En zeker de z.g Tune up utillitie?

Doe anders een een schijf controle met HDTune. De pro versie mag je éénmaal 15 dagen gratis gebruiken.
Download het programma, start het op.
Kies bovenin de juiste schijf waar Windows op staat.
Kies dan het tabblad Health om de gezondheid te controleren van die schijf.
Kies daar het tabblad "Errorscan" en doe een volledige error scan.
Na afloop moeten alle blokjes groen zijn.
De scan kan 1 tot 2 uur duren.

Niek

13 oktober 2017 om 22:17.
Jelle-46 zegt:

Sorry Niek mijn engels is zo slecht hopelijk vindt je het niet erg om mij op weg te helpen.

13 oktober 2017 om 22:59.
Niekie zegt:

Geeft helemaal niets.
"health" is het Engelse woord voor "gezondheid". ( van de schijf)
Een errorscan is een scan op fouten in het oppervlak van de harde schijf.
Het programma leest alleen maar gegevens uit, dus is niet gevaarlijk voor je data op de schijf.
Wat begrijp je nog meer niet?

Niek

13 oktober 2017 om 23:23.
Jelle-46 zegt:

Niek moet ik deze link hdtunepro_570_trial.exe openen om het programma te openen.

13 oktober 2017 om 23:42.
Jelle-46 zegt:

Niek het is gelukt alle vakjes waren groen.
Maar het probleem is nog niet opgelost als op de taakbalk het pictogram OneDrive gaat uploaden of upgraden dan kan ik geen site meer openen.
Maar als ik OneDrive sluit krijg ik dit te zien.

Knipsel3.PNG
14 oktober 2017 om 18:25.
Niekie zegt:

En op het tabblad Health stonden ook geen gele of rode regels (warnings)?

Laat de pc eens een nachtje, of een dag aanstaan. Dan kan er rustig gesynchroniseerd worden.
En ik denk dat de internet verbinding erg traag is.
Is er iets veranderd de laatste tijd, aan de instellingen in Router of pc? of de plaats waar deze stonden.
En doe om de snelheid van de verbinding te testen eens een speedtest op deze site.
En laat de behaalde snelheden even hier weten als je wilt.

Niek

14 oktober 2017 om 19:17.
Jelle-46 zegt:

Ik heb mijn router in de meterkast staan, maar sinds maandag heb ik een slimme meter zou dat misschien het probleem kunnen zijn.
Ik heb een speedtest willen maken maar ik heb geen Adobe Flash player op mijn laptop zitten en hij is alleen betaald te verkrijgen misschien is er nog een andere optie.
Ik heb alleen maar groene regels gezien.

14 oktober 2017 om 23:02.
Dirk Boom zegt:

Lukt het met deze speedtest?
Hij werkt zelfs op mijn smartphone via een mobiele dataverbinding met sterkte H+ (niet met Ziggo)

wp_ss_20171014_0003.png
14 oktober 2017 om 23:43.
Jelle-46 zegt:

Dit is de speedtest aan de kabel/

Knipsel4.PNG
15 oktober 2017 om 00:04.
Jelle-46 zegt:

Dit is de speedtest via Wifi.

Knipsel6.PNG
15 oktober 2017 om 00:06.
Niekie zegt:

Oke Jelle dat is denk ik duidelijk.
De afstand tussen router en laptop is te groot, of de wifi netwerkkaarten niet snel genoeg.
Het is nog al en verschil 0,9 Mbps (Megabits per seconde) of 214 Mbps aan download snelheid. Aan het draad ben je dus 220 keer zo snel..
De upload van draadloos kan ik niet lezen, maar zal de reden zijn dat Onedrive e.e.a. niet of nauwelijks gesynchroniseerd krijgt.
Ik zou als het kan die laptop gewoon aan een bedraade verbinding hangen, dat zal een stuk prettiger werken.

En jou Ping is erg hoog met 243 Dirk. Nou weet ik niet of dat bij smartphones altijd zo is.
Ik heb zelf een ping van 3 ms. (milliseconden) op de pc.
Maar ik heb dan tot huis glasvezel liggen en draai ruim 300 Mbps up en down.

Niek

15 oktober 2017 om 00:35.
BenWuring zegt:

Mocht een bedrade verbinding niet lukken, overweeg dan eens een powerline.
Bijgevoegd een voorbeeld.

Powerline.jpg
15 oktober 2017 om 00:44.
Dirk Boom zegt:

@Jelle-46
Als wifi eerder goed heeft gewerkt, dan is dat toch vreemd. Wie weet was het signaal al minimaal en is het bij aanleg van de slimme meter onder de grens gekomen, of is er iets anders gewijzigd.
Ik zou eens wat experimenteren met de plek van de router en/of de plek van de laptop. Misschien ook even modem uit-/aanzetten.
Mijn slimme meter hangt op 20 cm naast het modem, dat gaat goed.
Anders is de repeater de oplossing.

15 oktober 2017 om 09:06.
Jelle-46 zegt:

Heren hopelijk is het probleem opgelost.
Wat heb ik gedaan ik ben een andere poort gaan gebruiken en mijn wifi signaal is nu perfect alles start weer snel op.
Ik heb nog een speedtest gedaan zie bijlage.
Vreemd vind ik het dat mijn laptop perfect heeft gewerkt tot nu toe en nu ineens in de problemen.
Heren als er nog tips zijn lees ik het graag, iedereen bedankt voor het meedenken.

Knipsel5.PNG
15 oktober 2017 om 14:35.
Niekie zegt:

Een "andere poort" via Wifi? Zou u dat uit willen/kunnen leggen?
Ik zie trouwens dat de download nog steeds extreem laag is 2,1 Mbps, bij de upload lees ik helemaal geen snelheid.

Niek

15 oktober 2017 om 15:30.
Dirk Boom zegt:

Een ander radiokanaal misschien? Maar dan nog ....

15 oktober 2017 om 17:07.
Jelle-46 zegt:

Ik was weer voorbarig, helaas nog niet opgelost.
Niekie op mijn router heb ik een kabeltje omgezet naar een andere poort, en dat werkte tot vanmiddag perfect maar helaas weer traag.
Ik weet het niet meer hoop op een oplossing.
Dirk een ander radiokanaal ik weet het niet altijd goed en nu pech.

15 oktober 2017 om 22:09.
Jelle-46 zegt:

Kan iemand hier iets mee.

Knipsel7.PNG
15 oktober 2017 om 22:42.
Niekie zegt:

Op de meeste routers zitten aan de achterzijde 5 poorten, voor UTP.
Eén poort is de inkomende poort vanaf het modem. Deze poort zit vaak ietsje apart van de anderen, of heeft een ander kleurtje. Deze kabel mag niet verplaatst worden.

De andere 4 poorten kan je naar willekeur gebruiken, maar zijn allen even snel.
Alleen als je één van de 4 andere poorten kiest, zou ik daarna wel even de laptop opnieuw opstarten.
Kijk dan ook, dat je geen verbinding maakt via Wifi en wel via de utp netwerkkaart

Maar ik zag toch eerder een download snelheid van dik 200 Mbps die je bedraad had behaald?

Oef... nog een bericht met een foutmelding: Om dit op te lossen gaat u naar het Configuratiescherm > netwerk en Internet > internetopties >tab Verbindingen > knop LAN instellingen. (er is ook en knop Instellingen, maar die dus niet) In het schermpje wat je nu krijgt mag ALLES blank zijn.
Hooguit mag er een vinkje staan bij: Instellingen automatisch detecteren.

Minder is, dat dit soort problemen vaak worden veroorzaakt door Malware, maar laten we eén ding tegelijk afhandelen.

Niek

15 oktober 2017 om 22:43.
Jelle-46 zegt:

Alles was blank behalve Instellingen automatisch detecteren.

15 oktober 2017 om 23:12.
Niekie zegt:

Oke gaan we eens kijken naar Malware:

Begin met een scan met ADWcleaner : link. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.

Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.

Dan : Junkware Removal Tool gebruiken. link

Als je met IE surft kan je daarna via het menu Extra, Internet Opties en dan het tabblad geavanceerd je instellingen opnieuw instellen.

Kijk in het menu “ extra “ ook even naar het "Invoegtoepassingen beheren". Zorg dat daar maar 1 zoek machine staat en dat mag Bing of Google zijn.

 

Niek

15 oktober 2017 om 23:40.
Jelle-46 zegt:

Sorry Niekie hoe kom ik menu extra

15 oktober 2017 om 23:50.
Niekie zegt:

Dat zie je in Internet Explorer (IE) bovenaan in de balk.

Niek

16 oktober 2017 om 00:09.
Jelle-46 zegt:

Heel je programma doorlopen.
Bij malwarebytes 1 fout gevonden en verwijderd.
Bij junkware removal tool kom ik niet verder zie bijlage.
En ik gebruik bing als zoek machine.

Knipsel8.PNG
16 oktober 2017 om 01:01.
Niekie zegt:

Bij dit scherm staat in het Engels dat je op een toets moet drukken om verder te gaan.
Het programma maakt dan een herstel punt en doet een scan. Aan het eind staat er een logje op je bureaublad.
En hoeveel vond Adwarecleaner er?

Het zijn dus 3 programma's.

Niek

16 oktober 2017 om 02:25.
Jelle-46 zegt:

Adwarecleaner 0

16 oktober 2017 om 10:16.
Jelle-46 zegt:

Junkware Removal Tool uitslag.

Knipsel9.PNG
16 oktober 2017 om 10:27.
Niekie zegt:

Oke, de pc zou schoon moeten zijn nu. Hoe is het nu met de verbinding via UTP kabel?
En hoe snel is dat?

Niek

16 oktober 2017 om 12:45.
Jelle-46 zegt:

Dit is de speedtest via de utp kabel.
Als ik mijn laptop opstart en het pictogram van OneDrive is bezig dan is mijn wifi erg traag, schakel ik hem uit dan werkt hij goed .

Knipsel10.PNG
16 oktober 2017 om 13:09.
Niekie zegt:

Nou dat is een prima speedtest. Ik neem aan, dat nu de sites wel verschijnen die u zoekt.
Als u via wifi de snelheid omhoog wil hebben, zou ik het exacte merk en type van uw router en van de laptop willen weten, of daar een oorzaak te vinden is.

Niek

16 oktober 2017 om 13:16.
Jelle-46 zegt:

Mijn router is een Asus RT-N56U Dual-band Wireless-N600.
Mijn laptop is een Acer Aspire E1-771.

Niekie het kwartje is gevallen in een vorig bericht schreef dat ik een kabel in een andere poort heb gedaan maar die kabel was de UTP kabel.

16 oktober 2017 om 20:57.
Niekie zegt:

Oke.... Nou zowel de router als de laptop mogen niet het probleem zijn van de belabberde wifi verbinding.
Het spul draait op IEEE 802.11 N met een max van 300 Mbps en dat is voor prive gebruik voldoende.
Dan zou de afstand, danwel muren met veel metaal de wifi verbinding belemmeren.
Kan je de router eens buiten de meterkast hangen en dan een speedtest (wifi) doen. ?

Niek

16 oktober 2017 om 22:33.
Jelle-46 zegt:

Niekie hier hangt de router net over de deur van de meterkast het scheelt ongeveer 30 centimeter.

Knipsel11.PNG
16 oktober 2017 om 22:58.
Jelle-46 zegt:

Niekie hier staat de router weer terug in de meterkast.

Knipsel12.PNG
16 oktober 2017 om 23:01.
Niekie zegt:

Nou dat is toch heel netjes nu?
Had je hem in de meterkast soms dichtbij iets van veel metaal staan? (bijvoorbeeld de gasmeter) en nu op een andere plank gezet?

Niek
 

16 oktober 2017 om 23:26.
Jelle-46 zegt:

Mijn router staat weer op de zelfde plek als waar hij al jaren staat, toch ben ik er niet helemaal gerust over of dat het probleem is geweest al hoop ik het wel.
Gisteravond laat deed ik nog een speedtest en toen was de upload weer 0.

Mijn router staat ongeveer een meter vanaf de gasmeter.

17 oktober 2017 om 11:52.
Niekie zegt:

Als het probleem zich af en toe (lijkt) voor te doen, dan kan het ook een slechte kabel zijn, of een te scherpe knip in een UTP kabel.
Ik zou het verder echt niet weten.
Misschien tijd om de provider eens te contacten of die iets zien aan de verbinding daar vandaan.

Niek

17 oktober 2017 om 14:18.
Jelle-46 zegt:

He Niekie zolang ik lid van seniorweb ben heb ik nog nooit gelezen ik zou het verder echt niet weten uit jou mond.
Maar bedankt voor de moeite die jij heb genomen, ik weet nu waar het probleem zit, en als het probleem zich nog eens voor doet neem ik contact met mijn provider op.
Iedereen die mij geholpen heeft hartelijk bedankt.

17 oktober 2017 om 17:18.
Niekie zegt:

Je bedoelt een breukje in een utp kabel.
Nou zo'n kabel is voorzien van 8 twistedpair dunne draadjes. Die kabels moeten formeel volgens een N norm worden aangelegd, maar in huis gebeurt dat niet altijd.
Maar bedankt voor het terug melden en graag gedaan.

Niek

ader-volgorde.jpg
17 oktober 2017 om 18:54.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club