Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
One Drive
Geplaatst op 12 oktober 2017 om 19:21 door Koop

Ik heb one drive op mijn laptop en op de iPad. Daar werkt het naar behoren en wordt gesynchroniseerd.
Ook op mijn PC met windows 10 heb ik one drive, maar daar werkt deze niet goed. One drive zegt: ik kan geen verbinding maken met de PC. Wel komen er groene vinkjes bij de bestanden in de verkenner. Maar er wordt niet gesynchroniseerd met de cloud. Zie bijlage.

Bijlage: OneDrive.docx
10 reacties
BenWuring zegt:

Kan het zijn dat u een lokaal account gebruikt op de PC?

12 oktober 2017 om 20:28.
Koop zegt:

Geen idee, hoe weet ik of dit een lokaal account zou kunnen zijn.

12 oktober 2017 om 20:36.
BenWuring zegt:

U kunt zien onder Instellingen > Accounts welk type account is ingesteld.
Onder uw naam staat dan zoiets als op de bijgevoegde afbeelding.
Als de opmerking er staat 'In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account' weten we dat u in elk geval aanmeld met een Microsoft-account. Dat sluit weer e.e.a. uit.

Screenshot_4.png
12 oktober 2017 om 20:40.
Koop zegt:
Dit staat er: zie bijlage
 
Knipsel.JPG
12 oktober 2017 om 20:49.
BenWuring zegt:

Prima, dat is goed. Het probleem ligt dus ergens anders.
Mogelijk dat u het probleem kunt oplossen via deze link.
Het is een stappenplan. U kunt overslaan wat voor u niet van toepassing is.

12 oktober 2017 om 20:56.
Koop zegt:
Hier vond ik de oplossing, zie de bijlage.
Waarom die hier aangevinkt moest worden en op de laptop niet, ontgaat me. Beide draaien op windows 10.
Bedankt voor het meedenken.
Bijlage: Onedrive2.docx
12 oktober 2017 om 21:48.
BenWuring zegt:

Graag gedaan en fijn dat het is opgelost.

Groet, Ben

12 oktober 2017 om 22:03.
Dirk Boom zegt:

Goed om te weten.
Alleen snap ik die groene vinkjes niet, want die geven aan dat er gesynchroniseerd is.

12 oktober 2017 om 23:51.
Koop zegt:

Dat was eigenlijk ook raar, hij uploade de paar files die er op de pc in stonden wel maar verder gebeurde er niets. Geen synchronisatie met de bestanden die ik er op de laptop in onze Drive had gezet.
pas na dat “vinkje” van 21.48 uur gebeurde dat wel.

13 oktober 2017 om 08:47.
Dirk Boom zegt:

Dus het synchroniseren gebeurde eenzijdig. Dank voor de uitleg, weer wat geleerd.

13 oktober 2017 om 09:15.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club