Berichtdetails
Ik krijg iedere keer dit bericht . Wat moet ik er mee? Ik heb het e-mail adres en wachtwoord ingevuld en toch het bericht weer terug.
Staat het ook op een ander apparaat en is daar iets mis met het wachtwoord?
Betreft het gmail via de webbrowser of via een mailprogramma? Welk mailprogramma?
Heb je het gmail account wel als Imap aangemaakt?
Normaal krijg je deze melding als je een pop3 account aanmaakt in de mailapp van W10.
Niek
Ik heb een pop3 account. Ik kan me niet herinneren dat ik in de mailapp van W10 heb aangemaakt
Een gmail account moet er zo uitzien:
Server voor inkomende berichten (IMAP)imap.gmail.com
SSL vereist: ja
Poort: 993
Server voor uitgaande berichten (SMTP)smtp.gmail.com
SSL vereist: ja
TLS vereist: ja (indien beschikbaar)
Verificatie vereist: ja
Poort voor SSL: 465
Poort voor TLS/STARTTLS: 587
Niek
Waar (in welk mailprogramma) wordt het mailadres dan wel gebruikt?
Pop3 voor gmail, dat is erg ongebruikelijk maar het kan wel. Echter dan moet het in google (in de website) ook zo worden ingesteld.
IMAP is normaler.
Dat is tamelijk rigoureus. Je kunt het account in Mail voor Windows weer toevoegen nadat je eerst hebt ingesteld dat Gmail op IMAP staat. Zie afbeelding.
Daarna dus het account toevoegen in de Mailapp. Voor Gmail worden de instellingen vervolgens automatisch overgenomen.
volgens mij is dat een signaal dat de NIEUWE dubbele beveiliging nog niet is toegepast
@Fred612; kun je gelijk in hebben, maar normaliter pakt de Mailapp van Windows dit naadloos op. Outlook (Office) daarentegen heeft daar duidelijk problemen mee en moet je Gmail daarvoor instellen naar een minder beveiligde stand. Dat is ook waarom ik Outlook, ondanks dat het een mooi programma is, nu links laat liggen.
Niekie kun je me ook vertellen waar ik moet gaan zoeken om dit te veranderen
Dat zou ik graag willen weten, welk programma je gebruikt om je mail te lezen.
De mailapp van W10?
Microsoft Outlook?
Thunderbird?
Em client?
Niek
Ik gebruik Thunderbird en ook de mail van de windows10 app en G-mail
Niekie ik kan niet zien hoe je pop kunt omzetten naar IMAP bij serverinstellingen.
Daar moet je ook gewoon een nieuw account voor aanmaken en dat als IMAP instellen. Als dat goed werkt dat het oude account verwijderen..
Niek
Harie, heb je de instellingen conform de reactie van 12 december 2017 om 12:14 toegepast?
Het is geen map, maar het zijn de instellingen van Gmail op internet.
Je gaat dus op internet naar Gmail en vervolgens via het tandwieltje rechtsboven naar Instellingen. Daar kies je het tabblad 'Doorsturen en POP/IMAP' en stel je de dingen in conform de getoonde afbeelding.
Als dat geregeld is, dan voeg je het account toe aan je e-mailcliënt (Mailapp voor Windows, Thunderbird, o.i.d.). Alleen het e-mailaccount en het wachtwoord invullen en de rest gaat automatisch.
Ben, ik ben er niet bij met mijn hoofd maar als ik inlog bij gmail.com dan zie ik het tandwiel maar ik zie geen instellingen Dus ik kom niet verder
Ben, ik had een email adres met....planet.nl en kon niet inloggen. Heb nu een nieuw adres aangemaakt met .....@gmail.com Kan ik dat laatste verwijderen en hoe of kan ik het gewoon laten staan?
Even voor de duidelijkheid, in een andere vraag noem je het veranderen van een @planet adres. In de bij die vraag staande afbeelding is dit adres jouw Microsoft account, dus om in te loggen bij Windows. Begrijp ik het goed dat je dit @planet adres wilt wijzigen naar een @gmail adres en dit wilt instellen als Microsoft account?
NB: het reeds aangemaakte Gmail-account kun je overigens gewoon aanhouden, al is het maar als extra mailaccount. Bovendien kun je meerdere Gmail-accounts aanmaken en gebruiken.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club