SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Google melding in Chrome
Geplaatst op 23 januari 2018 om 11:43 door RuudM

Op mijn p..c. met W 8.1 heb ik IE als standaard browser en Chrome als "reserve"
Chrome opent en geeft dan iedere keer weer deze melding ( zie plaatje)
Nr 2 is laatste van de "reeks"
Hoe kom ik hier van af ?
Inloggen wat vermeld is kan niet. ( althans ik zie het niet)
Ruud

Chromecombi.JPG
14 reacties
Niekie zegt:

Hmmm ik ben niet ingelogd bij Google (dat doe je via een gmail account) maar heb 1 keer voor accoord gekozen en was de melding kwijt.

Niek

23 januari 2018 om 11:52.
RuudM zegt:

Niek:
Ik klik steeds op akkoord en ben continu ingelogd bij Gmail.
Een echt probleem is het niet, hoogstens wat irriterend !
Ruud

23 januari 2018 om 12:02.
Dirk Boom zegt:

Zijn er wellicht meerdere gmailaccounts?
Misschien kom je ervan af als je in Google via 'mijn account' (rechter bovenhoek webbrowser) de beveiligingsinstellingen langsgaat en accoord afgeeft.
Bij elk gmailaccount heb ik de boodschappen gehad, maar na doorlopen van de beveiliging was het over.

Knipsel.JPG
23 januari 2018 om 12:16.
BenWuring zegt:

De instellingen worden opgeslagen in een cookie. Verwijder je deze regelmatig met bijvoorbeeld CCleaner? Zo ja, dan wordt elke keer opnieuw de vraag gesteld.

23 januari 2018 om 12:23.
Dirk Boom zegt:

Of start Chrome steeds met de laatste gebruikte pagina?

23 januari 2018 om 12:40.
RuudM zegt:

Drie vragen !
Ik heb 2 Gmailaccounts en probeer nog wat Dirk aangeeft.
Gebruik zelden Ccleaner en heb de ( belangrijke) cookies in de rechterkolom staan zodat die niet per abuis worden gewist.
Chrome opent met vast ingestelde "startpagina" (Google zoeken)
Ruud

23 januari 2018 om 14:10.
BenWuring zegt:

Gebruik je de 2 Gmail-accounts wisselend om in te loggen bij Chrome?

23 januari 2018 om 14:28.
RuudM zegt:

Het plaatje wat Dirk liet zien heb ik nog niet op scherm kunnen krijgen.
De vraag van Ben:
de 2 gmail accounts gebruik ik afwisselend omdat het ene of het andere adres bij verschillende personen, of bedrijven en instanties bekend is
Ze staan beiden, net als Chrome, aanklikbaar in de taakbalk, hoef dus niet in te loggen.
Ruud

Taakbalk.JPG
23 januari 2018 om 15:38.
BenWuring zegt:

Bij het plaatje van Dirk kom je hier.
Gebruik zelf ook wisselend meerdere Gmail accounts, normaliter geen privacy-check, maar af en toe wordt het inderdaad gevraagd.

23 januari 2018 om 15:50.
Dirk Boom zegt:

Ruud,
Ik zou dus voor beide gmailadressen even de privacy-/veiligheidsinstellingen langslopen.
Als je bent ingelogd bij gmail, dan staat rechtsbovenin dat je bent ingelogd. Daar moet een instellingenwieltje staan of een verwijzing naar 'mijn account'. Er zal wat verschil zijn per webbrowser.

De privacycheck heb ik meegemaakt bij elke nieuwe gmailaccount (ik heb er toevallig recent een paar geopend).

In het plaatje zie je hoe je 'Mijn account' vindt in Internet Explorer (versie W10), d.w.z. klikken op je eigen hoofd :-)

Knipsel_LI2.jpg
23 januari 2018 om 18:06.
RuudM zegt:

Ondanks alle adviezen krijg ik die melding niet weg, heb nog even gecontroleerd bij mijn laptop met W 10: zelfde laken een pak....
Heb wel gemerkt dat er een truc is, door het "Huisje" aan te klikken verdwijnt de melding en de Homepage van Chrome staat er dan. Heb 2 plaatjes gemaakt, nr 2 laat de aanwezige cookies van Google zien, zijn er genoeg dacht ik...
Laten we maar stoppen hiermee, voor 99% gebruik ik toch IE 11 en dat werkt meestal zonder probleem.
Meedenkers: bedankt en nog een fijne avond !
Ruud

Chromecombi.JPG
23 januari 2018 om 21:10.
Dirk Boom zegt:

Stoppen prima echter mag ik reactie geven op je laatste foto?
Als gmail niet aanklikbaar is, dan klopt er duidelijk iets niet.

23 januari 2018 om 21:27.
RuudM zegt:

OK Dirk, het klopt dus niet helemaal maar waar zit de fout ?
Ik open gmail toch wel maar dit is wel vreemd ja.
Ruud

23 januari 2018 om 22:43.
RuudM zegt:

Het is al een paar dagen geleden......
Was het zat en heb Chrome verwijderd.
Opnieuw geïnstalleerd, ingelogd en nu geen irritante melding meer !
Hoe simpel kan iets zijn...
Ruud

28 januari 2018 om 23:26.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club