Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
wifi wachtwoord...
Geplaatst op 3 februari 2018 om 19:07 door cnhvandijck
Tijdens een uit de hand gelopen schoonmaak-sessie van onze tablet heb ik per ongeluk ook de wifi-code die uiteraard ingevoerd was , gewist.
De zelfde wifi-code hebben wij ( mijn vrouw en ik op onze smartphones ). Maar het probleem is , dat ik echt niet meer weet wat die wifi-code was. Van alles heb ik geprobeerd maar ik kan 'm absoluut niet achterhalen.
Heb uiteraard KPN ( mijn internetprovider) om raad gevraagd en die verwees mij naar een site van hun waar je dan via het terugzetten van de fabrieksinstellingen van het modem weer aan een nieuwe wifi code kon geraken. Omdat ik bang ben ( door onkunde en gebrek aan kennis van modems etc. ) nóg meer in de war te schoppen is mijn vraag of er misschien een andere manier is om een nieuwe wifi code in te voeren. Ik weet dat ik dan ook van de smartphones de wifi code moet veranderen.
Ook personen die ik onze wifi code gegeven heb ( onze kinderen en kleinkinderen) zal ik dan van de nieuwe gegevens moeten voorzien.
Wie kan mij advies geven ?
Alvast dank.
c.n.h. van Dijck.
5 reacties
Helma Beumer zegt:

Heb je bij de router/het modem niet een "kaartje" gehad waar de Wi-Fi code op staat?
Als bij mij thuis iemand om een Wi-Fi verbinding vraagt, geef ik dat kaartje.

3 februari 2018 om 19:16.
kareltje zegt:

Je bedoelt waarschijnlijk je wachtwoord.
Dat staat achter op de experiabox van KPN als Wireless key.

.jpg
3 februari 2018 om 20:07.
r0n zegt:

De standaard codes zijn (vaak) aan de naam en serienummer gelinkt, daar staan hele tabellen van op internet.
Het meest verstandige is dan ook, om zowel de naam als het wachtwoord gelijk te wijzigen.
Raak je het kwijt, dan is door het terugzetten naar de fabrieksstandaard alles weer, zoals het op de stikker achterop het modem staat.

3 februari 2018 om 20:09.
Dirk Boom zegt:

Er is geen nadere actie nodig als de code die op de experiabox staat (zie kareltje), wordt geaccepteerd bij inbrengen op de tablet.

3 februari 2018 om 23:24.
cnhvandijck zegt:

Beste raadgevers.
Met behulp van de KPN serviceafdeling ( 0800-0402 ) heb ik het probleem kunnen oplossen.
Heb een nieuw Wifi wachtwoord ingesteld en zoals Helma Beumer opmerkte , heb ik een kaartje met het nieuwe wachtwoord bij het modem in de meterkast gehangen. Kan ik dus niet meer kwijtraken.....
Iedereen bedankt voor het meedenken.
m.vr.gr.
C.N.H. van Dijck

4 februari 2018 om 11:49.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club