Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
bereikbaarheid van SW
Geplaatst op 15 februari 2018 om 09:26 door asteri

Goede morgen,
is er iets mis met de site van SW misschien? Zowel als met mijn PC en met mijn tablet duurt het lang om contact te maken, ook krijg ik dan de melding server unavailable.
asteri

51 reacties
Dirk Boom zegt:

Ik zie ook geregeld traagheid en uitval bij de website.

15 februari 2018 om 10:04.
RuudM zegt:

Is permanent probleem.
Is niet zo best voor een organisatie met 150.000 leden die Senioren vertrouwd wil maken met de digitale wereld.
Maar daar zelf nog niet voldoende kennis van heeft blijkbaar !
Het probleem bestaat al zolang ik lid ben........
Misschien een capaciteitsprobleem ?
De eerste de beste webshop doet het beter. Is geen reclame voor S.W. !
Ruud

15 februari 2018 om 10:31.
fred612 zegt:

Er wordt inderdaad al jaren over de snelheid en bereikbaarheid van SW door enkelen geklaagd.
Ook voordat het CLUBS waren, die overgang zou de oplossing zijn?
Ik heb het NOOIT ; dus altijd klik en het plaatje is er en nooit SW alleen niet bereikbaar!?
Hoeveel mensen hebben het wel, hoeveel niet en hoe lang is lang?

15 februari 2018 om 10:40.
Helma Beumer zegt:

Dan mag je heel blij zijn fred612.
Ik vind het te triest voor woorden dat een organisatie als SW zo'n krakkemikkige
en slecht werkende site durft aan te bieden.
Het is notabene openbaar waar iedereen (waar vandaan dan ook) kan kijken.
Alleen als betalend lid, mag je "meedoen".
Met al dat geld dat binnenkomt, moet het toch mogelijk zijn een goede en snelle site
neer te zetten?
Uiteraard gebouwd door iemand met kennis van zaken en met ruim voldoende capaciteit.

P.S.
Voordat er een reactie komt met....
Als je klachten hebt, moet je dat melden bij SW zelf en niet hier...
Dat heb ik al eens gedaan (en ik zal ècht de enige niet zijn),
maar dat heeft totaal geen zin. Er verandert toch niets.

15 februari 2018 om 11:45.
RuudM zegt:

Het is toch een beetje... ( wat: triest/ondeskundig /of nonchalant ?)
Zelfs in de email die ik 40 minuten geleden kreeg met de melding van nieuw bericht zit een fout (bewreikbaarheid !) Als robot overgenomen van de fout in titel onderwerp.
Zie het plaatje. ( en inderdaad melden helpt niet. er wordt aan gewerkt...)
Ruud

SW.JPG
15 februari 2018 om 12:30.
kareltje zegt:

Ruud, wijdt "bewreikbaarheid" niet aan SW, het is de titel van asteri.
Alleen zij zelf, of de beheerder kan dat verbeteren.
Het trage en de haast dagelijkse onbereikbaarheid wel

.JPG
15 februari 2018 om 13:42.
asteri zegt:

Mea Culpa ik heb de schrijffout hersteld.

15 februari 2018 om 13:45.
Helma Beumer zegt:

@asteri...
Hoe heb je de fout hersteld?
Het staat er nog steeds (althans ik zie de wijziging niet).

Edit.... Nu wel :-)

15 februari 2018 om 14:40.
r0n zegt:

Volgens mij zijn de websites van SeniorWeb ook de weinigen die werken vanaf Windows servers.
Mogelijk dat de balancing van de servers niet goed gaat, of ???
Uitleg zou m.i. wel horen.....

15 februari 2018 om 18:34.
Niekie zegt:
Heb vorige week al een mailtje gestuurd aan SW, dat met name de site voor Ambassadeurs, onwerkbaar traag is. Ik heb een verbinding van 300 Mb/s up en down.
Elke website die ik aanklik in de bladwijzerbalk/favorieten, staat in minder dan een seconde op het scherm.
Bij de ambassadeurs site van SW duurde dit vorige week 10 seconden en vanmiddag 15 seconden.
Ik ben dan ook nagenoeg gestopt met de werkzaamheden via die site. Het is gewoon onwerkbaar.
En volgens mij ligt het aan de hoster, of de opbouw van de website.
Het is gewoon diep triest.

Niek
15 februari 2018 om 22:02.
r0n zegt:

Niekie, wees blij dat je het archief niet heb opgevraagd, dat duurt soms zolang, dat je bijna koffie zou gaan drinken :-)

15 februari 2018 om 22:14.
Niekie zegt:

Nou ik weet niet of je ook ambassadeur bent bij deze club en er heel veel vrij tijd is steekt, maar daar is een nieuw Pc-hulp forum. Als je daar de Windows club aanklikt (waarin ik geloof nu 18 reacties staan) kan je koffie zetten, het af laten koelen en ongeveer dan heb je beeld.
De lijst met "alle ambassadeurs" is al zolang ik daar kom ook onwijs traag.

Niek

15 februari 2018 om 22:21.
r0n zegt:

Dat weet ik Niekie.......
Maar ik ben nogal makkelijk, heb ik na 30 seconden geen response, dan kijk ik pas (minimaal) een dag later............

15 februari 2018 om 22:27.
Niek. zegt:

Ik zie het toch een beetje anders.
Je krijgt veel voor minder en minder voor veel.
Maar het zou wel aardig zijn als de verantwoordelijke man/vrouw van sw eens een stukje zou plaatsen.
Er zal best een goede reden voor zijn.

Deel het dan ons mede.

Niek

16 februari 2018 om 14:39.
fred612 zegt:

Als SW itc het misschien wel weet dat het langzaam is, maar geen oplossing heeft is een stukje dan zinvol? Ligt het SW, provider of pc? Uit het ziggo forum weet ik dat ziggo altijd de schuld krijgt maar de oplossing meestal in de pc zit.
Het blijft bij mij een vreemd intrigerend idee dat ik en anderen het NIET hebben en sommige notoire klagers die ook veel doen op de pc, WEL.
Hoeveel wel en niet zal moeilijk te achterhalen zijn. Hebben de klagers het ook op al hun apparaten telefoons en pc en schone pc???

16 februari 2018 om 16:39.
asteri zegt:

@Fred,
Ik ben geen notoire klager, verre van dat, maar het lukte mij niet in te loggen. Ik heb Ziggo, met Vodafone en noch met mijn schone PC, noch met mij tablet, noch met mijn telefoon om in te loggen in het SW web. Ik vind je reactie ietwat buitensporig.
Asteri

16 februari 2018 om 16:47.
Niekie zegt:

Laten we niet op de persoon gaan spelen, maar gewoon onze positieve en ook negatieve ervaringen delen.
Zelf ben ik de hele dag met internet bezig en surf ik enorm veel om vragen van anderen op te lossen.
De site van SW is bij mij veruit (en met afstand) de traagste site die ik bezoek.
Vergelijk het met het forum van Computer Idee bijvoorbeeld.
En ja mijn pc is brandschoon en super snel. De verbinding via glasvezel is 300 Mb/s up en down, dus daar kan het nooit aan liggen.

En juist een moment geleden dit scherm (zie bijlage).
Niek

onbereikbaar.JPG
16 februari 2018 om 17:03.
hette zegt:

De laatste weken krijg ik op mijn pc van SW steeds vaker de melding Service unavailable.
Dit nadat ik een paar maanden wel snel een verbinding kreeg. Dit wisselt nl bij mij steeds, een hele tijd (enkele maanden snel) en dan weer traag of helemaal niet. Omdat dit voor mij niet echt belangrijk is heb ik er mee leren leven. Maar ik verbaas mij toch steeds weer dat SW de enige is waarbij het voorkomt.
Groet Hette

16 februari 2018 om 19:15.
r0n zegt:

Ach, de HTML die overgezonden wordt is ook verre van foutloos en barst van de syntax fouten.
Mogelijk dat SW eens de problemen moet inventariseren en actie moet ondernemen.

16 februari 2018 om 19:41.
Dirk Boom zegt:

Laten we hopen dat Seniorweb meeleest.
Bij twijfel: zelf melden bij SW.
En ik denk dat beheerders van Clubs het wel doorgeven aan SW.

16 februari 2018 om 22:19.
Niekie zegt:

Heb ik reeds 2 keer gedaan Dirk. Een keer op persoonlijke titel en gisteren heb ik ze gewezen op deze post.

Niek

16 februari 2018 om 22:25.
Dirk Boom zegt:

Dan ligt het op de juiste plek en zullen we moeten afwachten.

16 februari 2018 om 22:57.
RuudM zegt:

Dit soort meldingen worden al sinds enkele jaren gemaakt, nog tijdens het Forum wat bestond voor deze Clubs werden ingesteld. En dan wachten we weer tot we een ons wegen.....
Er is niets te merken van verbetering, de oorzaak zou kunnen zijn contractuele verplichtingen aan ondersteunende bedrijven ? ( wat dus niet goed werkt)
Ruud

16 februari 2018 om 23:10.
Helma Beumer zegt:

Voor bijv. Ruud betekent dat afwachten in oktober dan al 5 jaar; voor mij in April 4.
Als zijnde aktief in de Clubs.
De smoes, die SW kennelijk standaard geeft...... "we zijn ermee bezig",
is inmiddels niet meer acceptabel!
De opzet om een site als deze in het leven te roepen, is goed.
De uitvoering waardeloos.

16 februari 2018 om 23:29.
fred612 zegt:

Vanochtend had ik voor het eerst even dat ik 2 puntjes zag en even 3 sec moest wachten na aanklikken.
DAt het langzaam gaat bij sommigen is duidelijk.
Ron en Niekie als het bij sommigen langzaam gaat en bij anderen niet ligt het dan aan SW of server en verbinding of aan persoonlijke pc bv combinaties van programma's die erop staan en gebruikt worden die elkaar beinvloeden.??? Jullie hebben er veel op staan ik weinig????

17 februari 2018 om 13:03.
RuudM zegt:

Mijn p..c. is super snel met ssd schijf. Websites openen in fractie van seconde behalve SW !
Daarnet, 12.30 uur weer eindeloos ronddraaiend rondje, waar het aan zit ?
Ruud

17 februari 2018 om 13:08.
r0n zegt:

Ook mijn laptop is snel, I7 met 16GB geheugen en 256GB SSD.
Opstarten (koude start) duurt 12 seconden!
Een andere test: terwijl ik wacht op response van de webserver(s) van SW, kan ik in een andere tab gewoon met snelheid internetten, alleen niet met SW.
Het "probleem" zit dus echt bij SW.

17 februari 2018 om 20:41.
fred612 zegt:

Nogmaals waarom kan het bij mij en anderen dan wel snel en goed ??????
De vraag gaat nu niet over snelheid maar elkaar tegenwerkende programma's , zoals 2 antivirus programma's dat soms ook doen en ASC en ccleaner soms ook.

19 februari 2018 om 10:28.
r0n zegt:

@Fred612; Meestal gaat het zonder problemen en redelijk snel.
Maar soms (spitsuur?) is het vreselijk traag.
Dat het bij jou goed gaat, komt mogelijk omdat jij op andere tijden op de site van SW zit.
Wanneer je echter een server inricht, dan doe je dat, zodat het in de spits goed gaat.
Het moet dus niet meestal goed gaan, maar altijd.

Daarbij, mijn laptop is een multi-boot met in totaal 40 configuraties, waarvan een aantal in Virtualbox, en ik heb nog nooit een laptop gezien die sneller is ................

19 februari 2018 om 11:20.
fred612 zegt:

Ja Ron mee eens maar dat herhalen lost het probleem dat al 5 jaar speelt blijkbaar niet op.
Ik ben geen techneut en omdat het bij enkelen die veel programma's gebruiken niet goed gaat dacht ik aan interactie storing op de pc . Ik weet ook niet of de kwetsbaarheid in het programma van SW zit dat kan ik niet beoordelen. Niekie en jij zouden jullie echte oplossing toch aan SW moeten kunnen ''verkopen''.

19 februari 2018 om 11:37.
r0n zegt:

@Fred612, of het in de software van SW zit, of in de servers, of in de serverconfiguratie, dat is de vraag.
Maar ik heb al diverse keren mijn hoofd gestoten, en daarbij ontdekt, dat gewoon de publiciteit zoeken meer effect heeft.

Maar wel weer typerend, dat er geen enkele reactie van SW zelf is..............

19 februari 2018 om 12:57.
avatar
SeniorWeb zegt:
Afgelopen week hebben we last gehad van problemen met de website. Gebruikers kregen regelmatig foutmeldingen in beeld, en het duurde vaak lang voordat pagina’s openden. We hebben hierover, o.a. vanuit de Clubs, verschillende meldingen ontvangen, waarvoor onze hartelijk dank!

De problemen zijn ontstaan door een update van de website afgelopen dinsdag. Vrijdag 16 februari leek dit te zijn opgelost, maar helaas stak het probleem zaterdag weer de kop op. Er is toen direct ingegrepen door de ICT-afdeling van SeniorWeb, en gelukkig gaat het nu goed. Mocht u toch nog problemen tegenkomen op de website, meld deze dan alstublieft via het contactformulier.

Op dit moment wordt er gewerkt aan een oplossing voor een actueel probleem, waarbij men de melding ‘Service Unavailable’ in beeld krijgt. In de enkele gevallen dat dit voorkomt is de site binnen een paar minuten weer beschikbaar. Hoewel dit slechts enkele gebruikers treft, is dit natuurlijk wel heel vervelend. Het oplossen van dit probleem heeft dan ook hoge prioriteit. Omdat het echter een ingewikkeld probleem betreft, is de verwachting dat het probleem in april is opgelost.

Verschijnt bij u de melding ‘Service Unavailable’? Ververs dan na enkele minuten uw venster door op F5 te drukken. Wij danken u voor uw begrip en geduld.
19 februari 2018 om 16:32.
Dirk Boom zegt:

In april opgelost?

19 februari 2018 om 16:37.
Niekie zegt:

Citaat: "" Er is toen direct ingegrepen door de ICT-afdeling van SeniorWeb, en gelukkig gaat het nu goed.""

Wie bepaalt of het goed gaat? De gebruikers of seniorweb?
De site van de Ambassade is nog steeds 5 keer zo traag als andere sites. Kun je dan stellen dat het goed gaat?

Klik eens daar op "Overzicht Ambasadeurs" en we zijn gewoon 7 seconden onderweg.

Niek

19 februari 2018 om 16:52.
Helma Beumer zegt:

Tjonge........ in April "al".....???
Quote
Afgelopen week hebben we last gehad van problemen met de website.
Quote
En al die jaren daarvóór tellen ineens niet mee?

Quote
Verschijnt bij u de melding ‘Service Unavailable’? Ververs dan na enkele minuten uw venster door op F5 te drukken.
Quote

En dan verwacht SW dat je doodleuk enkele minuten gaat zitten wachten??
Dacht het niet.
Ga dan wel naar een site/Forum, waar alles wèl goed en soepel loopt.

Leuk een reactie van SW, maar ik hecht daar totáál geen waarde aan.

19 februari 2018 om 17:07.
fred612 zegt:

Ik ben blij dat ik weet waar ik aan toe ben en ga wel even wat anders doen.
Ook goed dat SW gehoord geeft aan onze opmerkingen.
Nog beter meteen op de site zetten dat voorkomt ergernis en toont betrokkenheid

19 februari 2018 om 17:36.
RuudM zegt:

Zou het een april mop zijn ??
Ruud

19 februari 2018 om 19:24.
Niekie zegt:

Ruud: Je bedoelt "1 april" omdat ze in April "al" denken één van de problemen op te lossen?

Niek

19 februari 2018 om 21:36.
fred612 zegt:

Is het probleem, trage verbinding met sw, nu ook echt opgelost bij de mensen die er last van hadden??

21 februari 2018 om 17:47.
asteri zegt:

Bij mij loopt het op het ogenblik weer soepel, zonder bereikbaarheids problemen!

21 februari 2018 om 18:56.
RuudM zegt:

Bij mij de hele dag normaal, zoals het hoort....
Ruud

21 februari 2018 om 19:36.
Niekie zegt:

Het gaat inderdaad beter, maar de Ambassade blijft langzaam.

Niek

21 februari 2018 om 21:46.
fred612 zegt:

ER blijft bij mij toch nog het vreemde gevoel waarom bij de ene wel en de ander niet??
Ligt het aan de regio, aan de provider aan interactie van SW met sommige programma's op een pc ????

22 februari 2018 om 10:56.
Niekie zegt:

De één ervaart "langzaam" anders dan de ander.
Er bestaan heel snelle verbindingen en heel trage.

Niek

22 februari 2018 om 11:36.
fred612 zegt:

Niekie het gaat hier om openen van de site van alleen SW toch en de klagers kunnen dat makkelijk in maat en getal aangeven bv binnen 5 sec,binnen 1 minuut , na 5 minuten en na 1 uur. De pc snelheid of de verbindingssnelheid hebben hier niets mee te maken omdat het met andere sites prima gaat toch???

22 februari 2018 om 11:54.
Niekie zegt:

De verbindings snelheid heeft wel degelijk invloed. Zeker als aan de kant van de server waar de site van SW op staat, geen snelle lijn gebruikt wordt.

Niek

22 februari 2018 om 13:02.
fred612 zegt:

Dan moet dat toch voor alle sites zo zijn en of bij alle gebruikers altijd?

22 februari 2018 om 13:11.
r0n zegt:

De drukte (het aantal aanvragen voor een pagina) speelt een hele grote rol.

22 februari 2018 om 14:38.
fred612 zegt:

Maar dat is toch wel groot toeval dat enkelen dat steeds treft en alleen bij de SW site

22 februari 2018 om 16:05.
RuudM zegt:

Het "treft" iedereen die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats is....
Komt ook bij andere websites voor.
Wanneer ik bijvoorbeeld een nieuwsbrief krijg van Kassa is die website ook (kort) lastig te openen, teveel gaan er gelijk naar toe. Dan ontstaat er een file....
Let maar eens op: binnenkort, vanaf 1 maart a.s. is belastingaangifte 2017 online mogelijk.
Probeer er maar eens in te komen in de ochtend, om 03.00 uur in de nacht gaat het beter.
Capaciteitsprobleem dus, bij server waarschijnlijk ?
Ruud

22 februari 2018 om 16:20.
Niekie zegt:

Fred612: Het internet is één grote wirwar van servers en kabels. Elke provider gebruikt al meerdere servers. Tussen die servers liggen kabels.
Een site wordt opgeslagen bij een hosting provider (Niet bij sw denk ik) En elke hosting provider heeft een verschillende snelheid, afhankelijk van de kwaliteit van kabels en servers die tussen de "hoster" en mijn of jou computer staan en liggen.
Bovendien kan iemand een 8 Mb/s abonnement verbinding hebben, maar er bestaan er ook van 500 Mb/s. Dat laatste geeft al behoorlijke verschillen.
Ik stop nu met deze uitleg

Niek

22 februari 2018 om 16:24.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club