SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Inloggen bij de overheid lukt niet op Chromebook
Geplaatst op 26 april 2018 om 13:50 door Vinkelaar

Het wordt onderhand tijd om de belastingaangifte in te vullen. Dat heb ik vorig jaar op mijn Chromebook gedaan. Ging prima, ik heb 'n hoop teruggekregen.
Maar nu krijg ik geen verbinding. Al eerder had ik gemerkt dat ook Mijn Overheid voor mij onbereikbaar is. Ik lees dan : Er is momenteel een storing, probeert u het later nog eens. Dat heb ik wel 10 keer gedaan, maar die storing daar is waarschijnlijk een storing hier.
Het probleem doet zich niet voor op de tablet en de pc. Zeg nou niet: Wat zeur je dan, daar schiet ik niks mee op. Ik wil gewoon dat ik altijd op elk apparaat kan werken.
Bijna vergeten te melden dat ik inlog via Mijn Digid (als dat van belang zou zijn).
Groetjes,
vinkelaar

9 reacties
Niekie zegt:

Er is geen officiële storing bij "Mijn Overheid". Zie deze site.
Mogelijk alleen voor de app van de Chromebook.
Kunt u wel andere sites bereiken via de Chromebook?

Niek

26 april 2018 om 14:13.
Vinkelaar zegt:

Ja hoor, met andere sites is er niks aan de hand, uitgerekend die genoemde 2, waarbij ik Mijn Digid moet gebruiken. Maar bv Mijn Gezondheidnet.nl is weer wel toegankelijk via Digid.
Op deen of dandere wijze blokkeert iets iets. Maar wat en waarom of hoe?

26 april 2018 om 15:37.
alphe301 zegt:

Probeer u het eens met een andere Browser , of zet de inlog pagina van mijn overheid vast in de tabbladeren.

27 april 2018 om 15:35.
Vinkelaar zegt:

Een andere browser is geen optie, op mijn Chromebook ben ik gebonden aan chrome. Zoals ik al schreef kan ik wél in Mijn Overheid via pc en tablet.
Ik heb de inlogpagina van Mijn Overheid op de bladwijzer geplaatst. Van daaruit probeer ik in te loggen,
Wij halen uw gegevens op
en 'n tel later
Inloggen mislukt
Vanwege een storing is het niet mogelijk om in te loggen. U wordt verzocht uit te loggen bij DigiD en uw browser daarna volledig af te sluiten. Probeert u daarna opnieuw in te loggen. Onze excuses voor het ongemak.
Dit is, zoals Niekie al zei, niet waar. Ik probeer het via de tablet en hup... ik ben binnen.
Er is iets in dit Chromebook geblokkeerd, denk ik. Maar wat???
Groetjes,
vinkelaar

27 april 2018 om 19:34.
BenWuring zegt:

Ik ga vanavond met een Chromebook e.e.a. uitproberen. Door andere bezigheden lukt dat niet eerder. Even geduld a.u.b.

27 april 2018 om 19:40.
Dirk Boom zegt:

Het kan zijn dat de cache moet worden geleegd (geschiedenis wissen).
Of probeer de webpagina te verversen ( ik kan niet uitproberen hoe je dat doet).

27 april 2018 om 21:16.
BenWuring zegt:

Geen problemen hier met het bereiken van DigiD en MijnOverheid op een Chromebook. De suggestie om cookies te wissen zou mogelijk kunnen helpen. Zou niet horen, maar niet geschoten is altijd mis.

27 april 2018 om 22:35.
Vinkelaar zegt:

Hoeraaa !!!
Cookies gewist en nou lukt het wél!
Waarom snap ik niet, maar dat vind ik nou even niet belangrijk.
Bedankt voor jullie tips en goede bedoelingen.
Groetjes,
vinkelaar

28 april 2018 om 18:54.
Dirk Boom zegt:

Mooi dat het is gelukt!
De betr. oplossing is een oude bekende.

28 april 2018 om 22:24.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club