SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Internet storing deel 2....
Geplaatst op 28 september 2018 om 20:19 door RuudM

Op 17-09 plaatste ik het bericht over de storing, veel reacties en op 22-09 leek het over te zijn.
Maar intussen weer hommeles, een paar keer vanmiddag.
Het vreemde is dat laptop en tablet er geen last van hebben.
Soms helpt herstart p.c. of Systeemherstel, nu werkt het weer vanzelf na een paar uur er uit te zijn geweest !
Het lijkt mij niet technische maar iets in instelling of software.
De meest voorkomende meldingen staan hieronder, in het logboek Toepassingen staat geen fout maar een Informatie over Windows Error.
Ruud

meldingcombi.JPG
34 reacties
RuudM zegt:

Als aanvulling nog 2 plaatjes van de Windows Error uit logboek.
En heel wonderlijk, nu loopt het weer storingvrij...
Ruud

WindowsError.JPG
28 september 2018 om 20:45.
Dirk Boom zegt:

Toch maar even een andere ethernetaansluiting proberen?
Er kan slecht contact zijn bij de ethernetaansluiting in de PC, of hetzelfde bij de modempoort, of er is iets met het snoer.
Dit is volgens mij nog niet gecontroleerd.
En ... werkt hij wel goed via wifi?

28 september 2018 om 21:13.
RuudM zegt:

Dirk
Tablet is uiteraard Wifi, de laptop ook en die werken perfect. Het modem is dus in orde.
De p.c. heeft geen Wifi mogelijkheid, is met kabel.
De meldingen wijzen niet in de richting van technische verbinding, dat zou met Systeemherstel toch niet op te lossen zijn ? Het zit ergens anders in, nu loopt het alweer 2 uur als een trein!
Neemt niet weg dat wanneer het weer stoort ik de kabel in het modem zal controleren hoewel ik twijfel dat daar de oorzaak zou zitten, dan was het constant en niet dan weer wel en dan weer niet. De laptop die ik nauwelijks gebruik met W 10 is nu een uitkomst, dit type ik via de p.c.
Ruud

28 september 2018 om 21:42.
RuudM zegt:

Het vreemde is dat in het Systeemvak wel even staat: Internettoegang
Overigens, het is weer mis, dit plaats ik via de laptop..........
Kan dus wel uit de weg met mailen en internet.
Ruud

28 september 2018 om 21:56.
Niekie zegt:

Het plaatje bij het bericht van 28 september 2018 om 20:19 geeft aan dat de verbinding tussen het toegangspunt en internet defect is.
Maar dan zou er op dat moment ook geen verbinding mogelijk zijn via andere apparaten die aan hetzelfde netwerk hangen.
Heb je Tele2 al een keer gebeld om te vragen of ze van daaruit storingen op je verbinding zien. Als het goed is kunnen ze dat zien, zeker als je er datum en tijd bij kunt noemen.

Niek

28 september 2018 om 22:05.
Dirk Boom zegt:

Stekkerverbindingen en draad, die kunnen net wel/net niet contact maken dus dat kan een beetje flipperen, ik heb dat wel gezien.
Aanvullend op wat Niek zegt: zit alles direct op je modem, of is er nog een accesspoint of zoiets, en in dat geval: welk apparaat zit waarop?
Maar ik hoop dat Tele2 het weet.

28 september 2018 om 22:14.
RuudM zegt:

Het modem krijgt signaal via de telefoonlijn en daarop zit alles aangesloten
Telefoon, personenalarm en nog een ( weet eigenlijk geen naam)... een soort modem voor interactieve TV.
En na een 2 uur storing is het er nu weer !!, ik laat het maar even, ga naar Tele2 Klantenservice, chatten of het forum.
Bellen is onmogelijk wegens gehoorgebrek.
Ruud

28 september 2018 om 23:51.
RuudM zegt:

Nog een (laatste) reactie, de storing is een paar dagen weggebleven maar nu toch weer, af en toe wel.
Wordt soms na tijdje van zelf opgelost of met Probleemoplosser.
De oorzaak verschilt, van IP configuratie fout tot iets met gateway of nog iets anders...
Omdat de p.c. geen Wifi heeft zet ik er maar een adapter tussen, laptop en tablet werken probleemloos.
Meedenkers: bedankt !
Ruud

gateawaycombi.JPG
1 oktober 2018 om 19:49.
Niekie zegt:

Een ip configuratiefout kan wijzen op een tweede DHCP server in je netwerk. Je weet zeker dat er maar 1 router in het netwerk staat?
Er mag in een thuisnetwerk nl. maar 1 DHCP server actief zijn in principe die de ip-adressen uitdeelt. En elke router heeft standaard een DHCP server.

Verder kan je de uitval nergens aan koppelen?
Het in of uitschakelen van TV, Magnatron, gebeld worden, of zelf bellen. Ik noem maar wat zaken op.

Niek

1 oktober 2018 om 22:54.
RuudM zegt:

Nee Niek, die zaken hinderen niet denk ik. ( er stond niets ingeschakeld)
Er was uren geen verbinding en ik deed wat met de laptop en las het bericht,
de p..c. was nog "gestoord", nu net een herstart en daar is ie weer !
En de router is toch combinatie met modem ?
Vanuit het modem is nog aangesloten een kastje wat doorverbind naar de TV (interactieve) maar dat zit er al een paar jaar.
Wie het snapt mag het zeggen....
Bij de laatste poging via Probleemoplosser waren er zelfs 3 redenen voor de storing (zie plaatje)
Ik moet snel typen voor het weer uitvalt !
Ik geef het op, heb TP link besteld !
Ruud

3oorzaken.JPG
1 oktober 2018 om 23:14.
RuudM zegt:

Het bleef maar even goed......
Probleemoplosser lost het op !
En beweert dat verbinding defect is maar het werkt desondanks toch voor zolang het duurt,.

Probleemoplosser.JPG
1 oktober 2018 om 23:37.
Niekie zegt:

Ik vermoed dan toch dat (ik neem aan) Tele 2 een nieuw kabeltje gaat neerleggen ergens.

Niek

1 oktober 2018 om 23:43.
RuudM zegt:

Niek:
Het blijft een raadsel. De p.c. gestart omstreeks 9.30 en werkt tot nu toe zonder probleem.
Echt defect kan het niet zijn want laptop en tablet blijven steeds verbonden via Wifi !
En ook als de storing er is geeft het pictogram in Systeemvak nog korte tijd aan dat er wel internettoegang is.
Ruud

2 oktober 2018 om 10:32.
Marixius zegt:

Laptop en tablet zijn via WiFi verbonden met de router.
De PC is, zo maak ik uit het voorgaande op, via een ethernetkabel verbonden met de router. Zeer waarschijnlijk zit het probleem dus in deze kabel, het kan een afgebroken lipje van een RJ-45 stekkertje zijn waardoor de kabel slecht contact maakt. Een andere oorzaak kan een slecht werkende netwerkkaart in de PC zijn.

2 oktober 2018 om 11:44.
Dirk Boom zegt:

Betr die ethernetkabel, als test: probeer eens een andere kabel.

2 oktober 2018 om 12:31.
Marixius zegt:

Kreeg foutmelding dat er iets was misgegaan bij plaatsing van bericht, daardoor 2x hetzelfde. Nu 2e verwijderd.

2 oktober 2018 om 12:36.
Niekie zegt:

Ruud. Je meldt steeds laptop en tablet blijven steeds verbonden, maar test je dat ook uit door even een site te openen. Want ze kunnen wel verbinding blijven melden met de modem/router, maar als die geen verbinding meer heeft met internet, kan je geen site vinden.

Niek

2 oktober 2018 om 12:57.
RuudM zegt:

Niek:
jazeker want dan wijk ik uit en kan websites openen en e-mailen ( en hier een bericht plaatsen)
Dirk:
kabel vervangen is wat lastig, modem tot ingangspunt desktop is circa 19 meter, gaat door plinten., sinds 9.30 uur vanmorgen nog geen storing, nu 13.15 ! Oorzaak blijft duister.
Ruud

2 oktober 2018 om 13:15.
Marixius zegt:

Steek het RJ-45 stekkertje eens in een andere LAN-poort van je router.
Steek het RJ45-stekkertje eens opnieuw in je desktop.
Mogelijk zijn de contacten enigszins vervuild of geoxideerd.

2 oktober 2018 om 13:59.
RuudM zegt:

Marixius:
Dat is te proberen natuurlijk. Durfde het niet aan de kabel die nu in Lan 1 zit over te zetten naar Lan 2, weet het functie verschil niet van die 2 poorten.
De kabel zoals nu in gebruik is aan p.c. kant 3 jaar en in modem kant enkele weken aangesloten.
Is wel ouder, ook naar vorige p.c. en modem.
Terug rekenend is de kabel zelf ongeveer 12 jaar oud, oxidatie van contacten is dus zeker mogelijk.
Op dit moment, sinds 9.30 uur vanmorgen nog geen storing !
Ruud

2 oktober 2018 om 14:35.
Marixius zegt:

De meeste routers hebben 4 LAN-poorten. Je kunt zondermeer wisselen van LAN-poort tenzij er een apparaat aan gekoppeld is die een vast IP-adres nodig heeft. In een normale situatie geeft de in de router ingebouwde DHCP-server de dynamische IP-adressen aan de aangesloten apparatuur.
Het opnieuw insteken van de stekkertjes kan er al voor zorgen dat oxidatie aanslag wordt verminderd waardoor er weer goed contact gemaakt kan worden.

2 oktober 2018 om 15:39.
Dirk Boom zegt:

Ruud, een langliggende kabel kan ergens een probleempje hebben, je bent niet de eerste daarmee. Wellicht kun je tijdelijk iets buitenom leggen. Ik zag een prijs van € 9,99 voor 30 m kabel.
Feel free, ik wil niet aandringen.

2 oktober 2018 om 16:58.
RuudM zegt:

Dirk:
Op dit ogenblik is er sinds vanmorgen geen storing geweest, heel ernstig iets kan het dus niet zijn. (afkloppen !)
Nieuwe kabel wordt te lastig door 2 kamers, met bochten tegen de 20 meter.
Mijn p.c . heeft geen Wifi ingebouwd, laptop en tablet werken goed via Wifi en dat ga ik, als probleem blijft na nalopen aansluitingen, ook toepassen voor de p.c.
Moet met adapter toch kunnen. Heb alvast zo'n ding besteld. komt morgen.
Ruud

2 oktober 2018 om 17:28.
Dirk Boom zegt:

Een adapter omzeilt wel de kabel maar je zit met de afstand, een signaal gaat niet goed door muren/plafonds (kooi van Faraday). Het kan zijn dat er een repeater nodig is. Je merkt het vanzelf wel aan de signaalsterkte (het aantal wifi verbindingsstreepjes en de stabiliteit).

2 oktober 2018 om 17:42.
RuudM zegt:

Het gaat in onze situatie over 2 achter elkaar liggende kamers die deels met muur gescheiden zijn.
Het signaal op de laptop heeft de maximum streepjes, dus lijkt me dat wel kunnen, een versterker is zo te koop, voor 23.59 besteld, morgen thuis!
Ruud

2 oktober 2018 om 17:53.
Marixius zegt:

Een andere oplossing kan zijn door middel van een powerline adapter.
Bij de router plaats je de zgn home-plug in het stopcontact en een van de LAN-poorten verbind je met deze homeplug. Het (internet)signaal wordt vervolgens via het electriciteitsnet door je huis getransporteerd. In de kamer waar je desktop staat prik je bijbehorende adapter in het stopcontact. Deze adapter kan, afhankelijk van je keuze beschikken over een WiFi-signaal en/of een of meerdere LAN-poorten. Zo’n LAN-poort kan je dan verbinden met een kort UTP/CAT5 (ethernet) kabeltje. Voordeel, geen lange snoeren door je huis van router naar je PC. Er zijn diverse merken Powerline adapters (bijv. Devolo, TP-link etc.).

2 oktober 2018 om 21:35.
RuudM zegt:

Gisteren gehele dag zonder uitval verbinding en ook nu werkt het zoals behoort.
Heb geen enkele wijziging aangebracht dus het goed werken is vanzelf terug.
Of het blijvend is moet nog blijken.
De gegeven adviezen zijn genoteerd en zo nodig worden die toegepast waarbij de kabel de eerste is die aandacht krijgt.
Helpt uiteindelijk niets dan wordt het Wifi, de signaalsterkte heb ik nagezien via de laptop op de zelfde plek als waar een eventuele adapter kan komen, lijkt best redelijk (plaatje)
Alle raadgevers: , bedankt voor het meedenken.
Ruud

Wifilaptop.JPG
3 oktober 2018 om 09:22.
fred612 zegt:

ruud kun je pc niet even bij de router/modem zetten en proberen met een korte etherkabel?

3 oktober 2018 om 15:39.
RuudM zegt:

Fred:
Is wat zwaar om de p.c. uit de behuizing te halen.
Of de lengte van de kabel een rol speelt ? Hij doet het al 12 jaar.
De storing is ongeregeld, dan wel en dan niet.
IK ga draadloos uit proberen.
Ruud

3 oktober 2018 om 22:05.
Niekie zegt:

Lengte van UTP mag 200 meter zijn, maar er mogen eigenlijk geen scherpe bochten (NEN norm) in liggen. Nou heb ik hier al een jaar of 20 een heel bedraad netwerk door het huis liggen met UTP, met diverse scherpe bochtjes, maar het werkt nog steeds perfect.

Niek

3 oktober 2018 om 22:13.
fred612 zegt:

Ruud dan modem tijdelijk bij pc brengen met telefoon verleng kabel. als je het wilt weten of oplossen zul je toch iets moeten proberen. Ongeregeld is lastig ja

4 oktober 2018 om 10:24.
attyvandelden zegt:

https://support.microsoft.com/nl-be/help/10741/windows-fix-network-connection-issues

Voorgestelde oplossing voor stoppen internetverbinding met foutcode 651.
Lan-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie.
De XML-pagina kan niet worden weergegeven.

https://www.youtube.com/watch?v=_tzA6dkLk88&feature=youtu.be

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7-networking/foutcode-651-bij-windows-7/662c9979-8ded-47e0-9866-1a5e4f4c6d38

https://www.google.com/search?hl=en&q=foutcode+651&meta=

Googlepagina met oplossingen

Zou hier een oplossing bij zitten?

5 oktober 2018 om 00:17.
RuudM zegt:

Mogelijk zit daar wat tussen maar het blijft heel vreemd.
Gisteravond wel internet toegang maar toch geen websites kunnen openen of mailen,
de laptop ( wifi) werkte gewoon.
Nu, na opstarten ook de p.c. weer gewoon, valt soms opeens de verbinding weg.
Ik ga toch denken aan software IN de p.c., de genoemde mogelijkheden ga ik uitproberen, bedankt !
Ruud

5 oktober 2018 om 09:54.
attyvandelden zegt:

Mijn Compu-winkel, Digno in Haren, zegt dat het idd aan een fout in de compu zelf zit. Er moet een update voor de Netwerkkaart (?) geïnstalleerd worden. Maar ik weet niet welke....
Zij willen het wel doen, maar dan moet ik alle kabeltjes uit de compu slopen en hem naar de winkel brengen.

5 oktober 2018 om 14:36.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club