SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Wifi
Geplaatst op 22 november 2018 om 21:24 door Jelle-46

Ik heb sinds enkele dagen problemen met het opstarten van mijn laptop.
Als mijn computer is opgestart en naar een bepaalde site gaat, blijf hij zoeken.
Ik schakel mijn wifi uit en start hem opnieuw op en dan werkt het weer.
Is hier een oplossing voor.

7 reacties
Dirk Boom zegt:

Als de laptop naar die betr. site gaat, staat dan al wel wifi aan? (bij Windows 10: kwartronde cirkeltjes rechts in de taakbalk). Hoeveel streepjes?
Misschien helpt het als het modem even helemaal wordt uitgezet, en weer aangezet.
Zo niet, dan is de vraag of er in huis iets is veranderd.
Of zit er misschien een repeater tussen? (netwerkversterker)
Meestal wordt het probleem veroorzaakt doordat het signaal te zwak en/of instabiel is.

22 november 2018 om 21:57.
Niekie zegt:

Jelle " en start hem opnieuw op ""
Start je de laptop opnieuw op of schakel je de wifi weer in?

Niek

22 november 2018 om 22:41.
Jelle-46 zegt:

Dirk de wifi staat aan en het kwartronde cirkeltje staat vol streepjes zie bijlage, alleen waar ik het aan zie is dat het pictogram van onedrive aan het uploaden is hopelijk schrijf ik dit goed.
Dat duurt net zo lang totdat ik mijn wifi uitschakel en weer aanzet.
Ik heb mijn router vijf minuten uitgezet en nu start hij perfect op.
Er zit geen repeater tussen.
Niekie ik schakel de wifi uit via de taakbalk en zet hem via de taakbalk weer aan.
Maar de laptop heb ik niet opnieuw opgestart.
Het gebeurt niet altijd als ik opstart maar zo nu en dan.

Taakbalk.PNG
23 november 2018 om 11:10.
Niekie zegt:

Maar als ik goed begrijp is het probleem opgelost door een herstart van de router?

Niek

23 november 2018 om 11:17.
Jelle-46 zegt:

Hopelijk wel Niek als het probleem zich weer voordoet meld ik dat.
Heren bedankt.

23 november 2018 om 11:21.
Jelle-46 zegt:

Niekie ik heb een schermafbeelding gemaakt van de taakbalk daar staat het pictogram van OneDrive bij het opstarten is hij bezig, maar zolang als hij bezig is kan ik niet mijn mail lezen of een site openen, is niet zo erg het is maar een paar seconden.
Maar dit gebeurde ook eerder en toen duurde het langer totdat ik wifi opnieuw opstarten ik hoop dat jij hier mee verder kan.

Taakbalk1.PNG
23 november 2018 om 22:20.
Dirk Boom zegt:

Onedrive (dat op internet staat, het is de cloud) is daar aan het synchroniseren met de computer (dat is te zien aan het blauwe kringeltje). Als je een keer veel op Onedrive hebt gezet, dan duurt dat even wat langer.
Het synchroniseren kost wat rekencapaciteit van de computer en belast het wifi enigszins. Ik merk daar zelf nooit iets van maar bij een wat lichte computer of een druk bezet wifi kan het merkbaar zijn dat dit proces loopt. Zou ik mij geen zorgen over maken.

23 november 2018 om 22:30.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club