SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
computerverbinding met printer
Geplaatst op 6 december 2018 om 13:02 door Mariska

Ik heb een EPSON WF-7720 printer.
Plots kan ik geen bestanden van mijn computer meer printen.
Heb printer gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd.
Internet verbinding is "uitstekend" .Maar krijg toch steedseen foutmelding.
(E-9)
In de 3 maanden dat ik deze printer heb ook alleen maar via draadloos WI-Fi
geprint.
Graag uw hulp.
Mariska

6 reacties
HenkZ zegt:

Als er ook USB aansluiting aanwezig zou ik dit proberen met een USB kabel.
HenkZ

6 december 2018 om 13:11.
Dirk Boom zegt:

Is de printer zelf al eens uitgezet en weer aangezet?
Is er iets veranderd in huis, bijv. een nieuw modem?
Iets met de cartridges?
De foutcode komt vermoedelijk af van de printer. Is in de gebruiksaanwijzing te vinden wat de foutcode betekent? Ik kan de foutcode niet vinden via internet.

6 december 2018 om 14:08.
LeoG zegt:

Heb wel iets gevonden op internet, maar in een vreemde taal. Als ik het goed begrepen heb zou het inderdaad iets met de cartridges kunnen zijn, maar ook vastgelopen papier of iets waardoor de printkop niet vrij bewegen kan.

6 december 2018 om 14:25.
Truus zegt:

Bij nieuwe printers worden vaak cartridges geleverd die niet vol zijn. De kans dat ze leeg zijn is dus vrij groot.

6 december 2018 om 15:37.
Mariska zegt:

Dank voor al het meedenken.Maar na uren alle tips geprobeerd.
USB-kabel heb ik niet eens bij de computer, en in de cartridges zit genoeg.
Printer heeft op éen keer na steeds goed gewerkt.
Ook toen was het probleem hetzelfde.Ik heb destijds ook alle software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en toen werkte weer alles.
Ook nu, maar nu werkte alles pas weer na diverse pogingen.En de E-9 fout zou iets met de internetverbinding te maken hebben.Lijkt me niet v.toepassing, want er wordt aangegeven dat signaal etc. uitstekend is.Ik heb de niet-Epson cartridges al 2 weken zonder problemen in gebruik.Zou dát toch het probleem zijn.Want toen ik zojuist wilde afdrukken kreeg ik de "waarschuwing"dat ik waarschijnlijk geen Epson-cartridges gebruikte....!!!
Enfin, het werkt weer.

6 december 2018 om 16:10.
Dirk Boom zegt:

Niet-merk cartridges willen wel eens problemen geven. Het hoort te werken maar de chip daarin is soms niet 100%. Een cartridge kan als het goed is worden omgeruild.
Dat een signaal goed is, wil niet zeggen dat de verbinding ook goed is. Bijv. als er veel gebruikers (buren) op hetzelfde kanaal zitten dat in het modem is ingesteld, dan kan dat storing geven. Dit is te controleren als je in het modem kunt komen. Maar als er een cartridgewaarschuwing komt, dan zou ik het daarbij laten.

6 december 2018 om 17:44.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club