SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Internet herstellen W10
Geplaatst op 28 februari 2019 om 08:29 door ququlequ

Beste Clubleden, Mijn internet is verdwenen. Hoe herstel ik dat? Hij geeft aan onbekend netwerk. Hij geeft geen lijst van beschikbare netwerken. Wie kan mij helpen?
Vast mijn hartelijke dank.

15 reacties
John-Heynen zegt:

Probeer eens om de router/modem te herstarten stroomloos maken gedurende 10 sec.
Als het een laptop betreft zit er meestal een toetscombinatie om WiFi uit te schakelen. Meestal met de Fn knop en in het blauw een soort zendmast teken om het weer in te schakelen
Verder als in het Systeemvak rechtsklik op het internetpictogram kan je een programma Probleemoplossing draaien.
Bij netwerkinstellingen kan je ook het e.a. nakijken.

28 februari 2019 om 11:23.
WG-Beekhuis zegt:

Naast de Router te resetten raad ik je ook aan om de PC te herstarten. Vaak komt hij dan weer goed terug.

28 februari 2019 om 12:56.
Niekie zegt:

Als het probleem nog niet is opgelost. Kijk een bij "instellingen" dan "Netwerk en Internet" en daar kijken of u de wifi aan kunt zetten met het schuifje en de slaapstand uit.
Als dat niet werkt daar alle netwerken verwijderen, dan opnieuw opstarten en kijken of de pc uw netwerk weer ziet.

Niek

1 maart 2019 om 00:19.
ququlequ zegt:

Dag Niek, welk schuifje bedoel je? Ik kan vanaf de instellingen ook geen netwerk verwijderen, in w 7 kon dat wel. Kan ik niet op een of andere manier de netwerken zien? dan weet ik hoe daar de sleutel aan te geven en het te laten werken
Erik

1 maart 2019 om 00:55.
Dirk Boom zegt:

Los van de instellingen: is al gekeken op de taakbalk onderin het scherm? Daar hoort rechts een wifiteken te staan. Als je daarop klikt, komen de beschikbare netwerken tevoorschijn en kun je de laptop verbinden. Zet ook het vinkje aan.

1 maart 2019 om 08:27.
ququlequ zegt:

Beste Dirk, het is geen laptop, toch bedankt voor jouw reactie.

1 maart 2019 om 08:31.
Niekie zegt:

ququlequ: Maak je gebruik van een draadloos netwerk of via een utp kabel op de pc?

Indien draadloos zie bijlage.
Dat schuifje bedoel ik.
Je moet daar ook "alle beschikbare netwerken" kunnen laten zien en de andere keuzes ook kunnen maken.

Als dat niet helpt: Wat is het merk en het exacte type van de pc?

Niek

wifi.PNG
1 maart 2019 om 11:39.
ququlequ zegt:

Niekie, ik heb een bedraad netwerk

1 maart 2019 om 12:48.
Niekie zegt:

Hebben andere apparaten in huis nog wel verbinding met het internet?
Indien die wel verbinding hebben, probeer een andere kabel naar de pc.
Als dat ook niet werkt kan de netwerk chip of kaart in de pc stuk zijn.

Maar met een bedraad netwerk, zie je toch nooit andere netwerken??

Niek

1 maart 2019 om 13:06.
HenkWielink zegt:

heb je de eerste 2 suggesties al gevolgd nl router stroomloos maken en na paar minuten weer aansluiten en pc uit zetten en na even wachten weer aanzetten?

de opmerking "onbekend netwerk" geeft naar mijn idee aan dat hij wel een netwerk ziet maar niet weet of dit vertrouwd is. Dat kan bv zijn als je een nieuwe router hebt of zo. Normaal kun je instellen of het een thuisnetwerk is of een openbaar nu weet hij dus niet wat het is.
Maar je hebt kennelijk wel met een apparaat internetverbinding omdat je je vraag hier kunt stellen. Is dat met die pc of ergens anders mee?

1 maart 2019 om 15:24.
WG-Beekhuis zegt:

Ik lees dat er sprake is van een bedraad netwerk. Normaliter is dan een kabelverbinding voldoende als de Router en de Netwerkadapter in de PC goed werkt.
in dit geval adviseer ik om de Netwerkadapter te controleren in de Instellingen. Het zou dan ook aan de driver of de Netwerkadapter zelf kunnen liggen.
een Windows update kan de veroorzaker zijn van deze storing.

1 maart 2019 om 19:12.
HenkZ zegt:

Het probleem is zeker opgelost.
Niets meer vernomen van de vragensteller.

8 maart 2019 om 09:02.
Niekie zegt:

Misschien kan ququlequ nog even laten weten of dat zo is en hoe het is opgelost?

Niek

8 maart 2019 om 13:07.
ququlequ zegt:

Allen heel hartelijk bedankt voor het meedenken en reageren. Heb het net opgelost door maar helemaal opnieuw te beginnen met een draadloos netwerk. Nu zag ik de netwerken, en heb toen de sleutel ingevoerd.
Nogmaals heel veel dank, Erik.

8 maart 2019 om 21:25.
Niekie zegt:

Ik snap het niet meer:
Citaat: "" ququlequ zegt:
Niekie, ik heb een bedraad netwerk
1 maart 2019 om 12:48
.""

Maar goed het is opgelost en daar gaat het om.
Bedankt voor het terug melden.

Niek

8 maart 2019 om 22:07.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club