SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
opstarten webpagina
Geplaatst op 1 juli 2014 om 10:06 door Klaartje
Goede morgen allemaal,

Ik heb wat problemen met het opstarten van een webpagina. Het duurt bijna 1 minuut voordat ik de inhoud kan bekijken. Waarschijnlijk zal dat wel liggen aan een onjuiste instelling, maar wat?
Ik werk met IE11, Windows 7
Graag weer jullie hulp.
Vr.gr. Klaartje
26 reacties
Niekie zegt:
Kijk eens via "Extra" en dan bij "Invoegtoepassingen beheren" wat er aan "zoekmachines" en "werkbalken en uitbreidingen" allemaal staat.

Eén zoekmachine is voldoende en de 2 beste zijn Google en Bing. Bij werkbalken en uitbreidingen ligt aan de pc, maar soms hoeft daar alleen Java en Adobe te staan.
Java liefst uit schakelen, maar dan wordt het spelen van spelletjes op internet mogelijk onmogelijk.

Verder: heb je al eens een scan op Malware gedaan?

Niek
1 juli 2014 om 13:26.
avatar
Ex-lid zegt:
Duurt het zo lang bij elke willekeurige webpagina, Klaartje, of is dat zo bij één bepaalde?

In het laatste geval hoeft de oorzaak niet bij jou te liggen. Als elke pagina zo langzaam laadt, doe dan eens wat Niek aanraadt. Veel webbrowsers die ik zie zijn opgetuigd als een draaimolen, en het opstarten van al die extensies/invoegtoepassingen duurt nogal. Als de draaimolen eenmaal draait, vallen de wachttijden vaak weer mee. Beperk je tot wat strikt nodig is...
1 juli 2014 om 14:52.
Klaartje zegt:
Eerst maar even een antwoord aan Niek. Invoegtoepassingen bekeken
Het blijkt wel dat ik hier weinig van begrijp.
Bij zoekmachines staat alleen Google. Maar daar staat wél dat www.google.com niet beschikbaar is. Bij die invoegtoepassingen staat nogmaals Google/ingeschakeld/niet beschikbaar????
Java is uitgeschakeld. Maak geen gebruik van spelletjes. Malware heb ik opgezocht via Start. Zie hier onder. Helaas kan ik het programma zelf niet vinden om te scannen.
Eerder kon ik dat wel! Hoe kan ik dat weer instellen?

Brundibar.
Nee, gelukkig duurt dat niet bij iedere website zo lang.
Bedoel je met een draaimolen dat blauwe cirkeltje wat in de rondte draait? Dat kan soms wel lang duren.
Wat bedoel je er mee dat ik mij moet beperken tot wat strikt nodig is? Je ziet, ik ben toch niet zo snugger;).

Dank voor jullie reacties, en zo mogelijk nog even een reactie.
Groetjes Klaartje
Malware.JPG
1 juli 2014 om 17:09.
Niekie zegt:
Download hier de Emsisoft Emergency Kit.
Pak het opgehaalde bestand uit en doe update het programma.
Doe daarna een diepe scan met de Emergency Kit scanner.
Alles wat gevonden wordt kan je verwijderen.

Niek
1 juli 2014 om 18:20.
Klaartje zegt:
Ik ben ook aan het zoeken gegaan bij Google. Daar vond ik Winzip Malware Protector. Is dat ook een goed programma en kan dat samen met AVG Antivirus? Ik meen dat ik dat programma in het verleden ook op mijn computer had. Ik zou het liefst een gratis programma installeren, en volledig in het Nederlands. Jouw programma komt mij wat onbekend voor.
Ik heb Winzip laten scannen. Zij kwamen met 1 virus: Internet Explorer beperkt. IE niet toegankelijk.
Wat kan ik het beste doen?
Groetjes Klaartje
1 juli 2014 om 21:18.
Niekie zegt:
Winzip Malware Protector gedraagt zich zelf min of meer als Malware dus ik zou dat er snel af mikken via configuratiescherm > software.

De Emsisoft Emergency Kit scanner is GRATIS voor thuis gebruikers.
Het is een portable versie. Er staat na afloop alleen een pictogram op je bureaublad wat je over 1 of 2 maanden weer mag aanklikken. Alsdan weer geheel updaten en weer diep scannen.
De scans kunnen 2 tot 4 uur duren.

Niek
1 juli 2014 om 21:31.
Klaartje zegt:
Sorry Niek dat ik het fout heb gedaan. Ben een beetje moe geworden om alles toch weer goed te krijgen. Excuus! Maar wel plezierig dat jullie mij proberen te helpen. Zal beter opletten!
Groetjes Klaartje
1 juli 2014 om 21:32.
Niekie zegt:
Geeft niet, iedereen moet het leren.
Hier kan je lezen (Engels) in het omlijnde vakje dat het door jou genoemde programma zelf malware bij zich draagt.
Ik vind de vergissing zeer begrijpelijk, want vroeger waren Winzip producten een goed product. Heden ten dage is het rommel.

Niek
1 juli 2014 om 21:37.
Klaartje zegt:
Dan ga ik jouw programma gebruiken en Winzip er af gooien;).
Bedankt voor deze tip.
Groetjes Klaartje
1 juli 2014 om 21:37.
Klaartje zegt:
geprobeerd te downloaden, maar krijg dit scherm. Weet niet wat ik hier mee moet. Wat nu?
Groet Klaartje
Malware1.JPG
1 juli 2014 om 21:56.
Niekie zegt:
De link gecontroleerd. Ik krijg de site van Emsisoft met een grote rechthoek met DOWNLOAD.
Kan je een andere browser proberen?
Firefox of chroom?

Niek
1 juli 2014 om 22:01.
Klaartje zegt:
Die heb ik geen van beiden. Die grote rechthoek met Download kreeg ik ook en heb daar op geklikt met als gevolg dat scherm.
Ga het morgen weer proberen te downloaden. Mogelijk dat ik het moet downloaden via Google?
Groetjes Klaartje
1 juli 2014 om 22:06.
Niekie zegt:
Het moet met elke webbrowser op te halen zijn.
Ik vraag me af hoe je aan een melding over Contao komt. Link

Kan je in IE bij Extra > Internetopties> tabblad Geavanceerd kiezen voor "Opnieuw instellen". Want volgens mij is er behoorlijk wat mis met Internet Explorer.

Niek
1 juli 2014 om 23:03.
avatar
Ex-lid zegt:
Het lijkt me het beste om je eerst even aan Niek over te laten, Klaartje, anders lopen de zaken mogelijk dooreen.

Met dat 'optuigen' bedoelde ik: niet te veel extensies/invoegtoepassingen in de webbrowser hangen. Zo nodig kom je daar later nog maar eens op terug...
2 juli 2014 om 06:16.
Klaartje zegt:
Ben ik helemaal met je eens Brundibar. Als ik het een beetje begrijp van die invoegtoepassingen, dan heb ik maar weinig extensies. Vanmiddag kom ik terug op het geen Niek liet weten.
Vr.gr. Klaartje
2 juli 2014 om 12:21.
Klaartje zegt:
Hallo Niek,

Zojuist ben ik naar internetopties/Geavanceerd gegaan en heb IE opnieuw ingesteld. Of dat help v.w.b. het opstarten van websites, heb ik nog niet ontdekt. Wél zie ik nu dat de websites niet de grote hebben van mijn scherm. Ik trek ze wel uit, maar de volgende keer zijn zij weer net zo klein. Wil je mij nog even laten weten hoe ik dat kan veranderen?
Als ik merk dat het opstarten van websites toch nog lang duurt, dan trek ik aan de bel;).
Vriendelijke groet
Klaartje
2 juli 2014 om 14:41.
Niekie zegt:
In de rechter bovenhoek zie je van rechts naar links een kruisje (daarmee sluit je pagina) dan een reechthoekje (daarmee kan je de grootte van de pagina wijzigen -van maximaal, naar de laatste stand) en een liggend streepje (daarmee breng je de pagina naar de taakbalk onderaan. )
Je kunt het scherm ook aan de randen en hoeken groter en kleiner maken.

Verder is die scan met Emsisoft erg belangrijk. Doe die dus nog wel.

Niek
2 juli 2014 om 15:24.
Klaartje zegt:
Dag Niek,

Vanmiddag een diepte scan gemaakt met Emsisoft. Er zijn in totaal 23 gedetecteerde objecten gevonden die, op 2 na, niet belangrijk zijn. Toch maar opgeslagen in quarantaine. Ik weet niet wat ik hier verder mee moet.

Wat je in je laatste berichtje liet weten i.v.m. het vergroten van schermbeeld, is mij bekend. Het is alleen niet prettig dat ik dat iedere keer opnieuw moet doen. Ook is de PC nu trager geworden dan hij al was.

Wil jij nog even je visie geven over het plaatje van die gevonden objecten?

vriendelijke groet
Klaartje



EmsoftEmergencyKit.JPG
2 juli 2014 om 19:59.
Niekie zegt:
Ik zie maar een deel van de gevonden objecten, maar dat maakt niet uit. Ik verwijder bij elke pc die ik onderhanden krijgt (dat zijn er zo'n 4 tot 7 per week) altijd alles en tot nog toe zonder problemen.
Verder tikte ik dat je alles wat gevonden wordt mocht verwijderen.

Vraag: Welk antivirus programma gebruik je?
Welke andere programma's gebruik je eventueel ter bestrijding van besmettingen. (Sommige mensen hebben daar de pc mee vol staan, waardoor ongewenste traagheid ontstaat).

Verder: kan je hier de gratis versie van HDTune downloaden.
Kies in dat programma voor het tabblad "Errorscan". Kies de juiste harde schijf en doe een volledige scan van de harde schijf.
Er moeten allemaal groene blokjes verschijnen na afloopt (trek er 1 tot 2 uur voor uit). Een rood blokje betekent dat de schijf is beschadigd en vervangen moet worden.

Niek
2 juli 2014 om 21:54.
Klaartje zegt:
Ik heb het belangrijkste stukje laten zien. Wat daarna kwam was zonder risico. Ik werk met AVGfree. Die reageerde wel toen Emsisoft aan het scannen was. Heb dus ook even gekeken bij AVG wat er in quarantaine stond. Wat ik er uit kon opmaken ( ze gebruiken afkortingen), was dat van Emsisoft.
Inmiddels heb ik gevonden om een scherm vullend beeld te krijgen.
Ik zal ook een scan maken van HDTune, maar dat morgen.
Mocht ik nog hele vreemde dingen ontdekken, dan kom ik graag weer een keer bij je terug.
Dank voor alle adviezen die je hebt gegeven.
Vriendelijke groet
Klaartje
2 juli 2014 om 23:10.
Niekie zegt:
Ja laat weten dat de pc langzamer is geworden. Dat is geen goed teken.
Als ik gebruiker ervan was, zou ik willen weten wat de oorzaak is.
Normaal wordt een pc wat sneller als je de malware verwijdert.
Ik gebruik AVG niet. Het geeft te veel "false positifs".
Dus te vaak een melding van een virus, terwijl het geen virus is.

Niek
2 juli 2014 om 23:29.
Niekie zegt:
Hoe is de volledige scan met HDTune verlopen Klaartje?

Niek
4 juli 2014 om 21:38.
Klaartje zegt:
Ik zit op iemand te wachten die mij wil helpen. De tekst is n.l. in het Engels en dat begrijp ik helaas niet zo goed. Maar je hoort van mij.
Vriendelijke groet
Klaartje
4 juli 2014 om 22:03.
Niekie zegt:
Oke thnx

Niek
4 juli 2014 om 22:52.
Klaartje zegt:
Heb vanmiddag zelfstandig die HD Tune gedaan. Allemaal groene blokjes m.a.w. mijn PC is wel oké. Ik laat het hier verder bij.
Vr.gr. Klaartje
HDTune.JPG
5 juli 2014 om 17:32.
Niekie zegt:
Perfect bedankt voor het terug melden.

Niek
5 juli 2014 om 18:01.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club