Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
"doorklikken" lukt niet
Geplaatst op 5 juli 2014 om 15:25 door cnhvandijck
Omdat ik recentelijk veel fishing mails kreeg m.b.t mijn creditcard ( mails die mijn creditcard maatschappij NOOIT !!!!! zullen sturen ) werd ik , na telefonisch contact ( door mij geïnitieerd ) door de medewerkster van deze creditcard maatschappij geholpen om in een bepaald programma diverse "vinkjes" weg te laten.
Hiermee zou de kans op nog meer fishing mails verminderen.
Nu doet zich echter het volgende fenomeen voor , welke ik daarvóór niet had.

Via mijn gewone e-mail krijg ik regelmatig aanbiedingen van ons reisbureau.
Zo'n aanbieding gaat vaak in die zelfde mail vergezeld van EXTRA onderwerpen van andere reisbestemmingen van dat reisbureau.
Allemaal heel legaal en zonder poespas. Als ik dan op zo'n extra onderwerp klikte , opende zich de pagina waar dan die andere reisaanbieding uitgebreider te lezen was.

Na de sessie met mijn creditcard maatschappij , waarbij ik in een bepaald programma een aantal vinkjes wegklikte , kan ik nu in binnengekomen mails b.v van ons reisbureau die Extra informatie niet meer openen.
Als ik dat probeer komt er een melding op mijn scherm welke zegt "Adres ongeldig ".
Ik zou de oude situatie terug willen hebben , maar ik weet niet meer in welk programma en welk veldje ik de vinkjes heb weggeklikt. Misschien heb ik onschuldige vinkjes te veel verwijderd.
Hoor graag wat lezers dezes hiervan denken.
m.vr.gr.
6 reacties
avatar
Ex-lid zegt:
Je geeft erg weinig informatie. Zo zullen we toch moeten weten over welk e-mailprogramma en web browser je het hebt, en mogelijk met welk OS (Windows, Android, iOS...) je werkt.

Ik ga er maar eens van uit dat je met Windows 7 en IE werkt. Klik op Start > Standaardprogramma's > Uw standaardprogramma's instellen > Internet Explorer (in het rijtje links) > Dit programma als standaard instellen.

Laat even weten of het geholpen heeft...
5 juli 2014 om 15:34.
cnhvandijck zegt:
Sorry voor het gemis aan informatie.
Ik werk met Windows 7 , internet explorer.
5 juli 2014 om 15:57.
Niekie zegt:

Toevallig ook Google Chrome verwijderd van de pc de laatste dagen? Kijk dan eens hier. Niek

5 juli 2014 om 20:53.
avatar
Ex-lid zegt:
Hebben onze adviezen geholpen?
8 juli 2014 om 13:54.
cnhvandijck zegt:
Nou , om eerlijk te zijn..... niet erg.
ik heb het "veldje" welke mij door de medewerkster van mijn creditcard maatschappij was getoond en waar ik een hoop "vinkjes" had weggehaald , weer terug gevonden.
Het was het veldje welke je krijgt als je in IE op "beveiliging" klikt en daarna op "browsergeschiedenis".
Op 3 na heb ik de lege vakjes weer van "vinkjes" voorzien en zie daar !!!! ik kan weer gewoon "doorklikken" als ik in een e-mail een verwijzing krijg naar een ander onderwerp .

Het heeft wel tot gevolg dat ik bij binnenkomende e-mails EXTRA moet opletten of dit geen "phissing mails" zijn.
Ondanks alles, iedereen bedankt voor het meedenken.
8 juli 2014 om 19:17.
avatar
Ex-lid zegt:
Dat van die IE > Beveiliging > Browsergeschiedenis was belangrijke info geweest om in je vraag te vermelden... Maar fijn dat het weer werkt!
9 juli 2014 om 06:09.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club