SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Hoe los je dit nou op ??????????????
Geplaatst op 30 oktober 2014 om 19:06 door cnhvandijck

Mogelijk komt mijn verhaal verwarrend of zelfs onlogisch over , maar ik zal mijn uiterste best doen de zaken zo volledig en/of duidelijk mogelijk weer te geven.

Wij hebben een KPN account voor bellen en internetten.
Daarvoor zit al een paar jaar tot volle tevredenheid een EXPERIA box met toebehoren in onze meterkast aangesloten.
Via dit systeem heb ik in huis een draadloos systeem waar ik na inloggen op mijn beveiligde WIFI netwerk
ook onze laptop en tablet kan gebruiken.
De desktop PC is bedraad aangesloten op de Experiabox in de meterkast.
Mijn WIFI aansluiting heet "Speedtouch......".
Om deze te activeren moet na het opgvragen van een WIFIverbinding een wachtwoord ingetikt worden en vervolgens druk ik dan op "verbinden".
Als dan de laptop of tablet "verbonden"is kan ik het internet op voor het ophalen van e-mails enz.

Tot vóór onze vakantie in het buitenland waarbij de tablet regelmatig gebruikt werd en  welke net een week of twee geleden eindigde kon ik moeiteloos verbinding maken.
Gewoon mijn WIFI aansluitig opzoeken, wachtwoord intikken en verbinden maar.
Sinds kort is dit compleet onmogelijk.
Het wachtwoord welke ik altijd gebruikte blijkt "opeens" niet juist meer te zijn en er komt steevast een melding op mijn scherm ( bij de WIFI aansluiting ) dat er een VERIFICATIEFOUT opgetreden is.
Wat ik ook doe; Grote letters, kleine letters, enz. ... niets helpt de fout op te sporen.

Ik heb op de bedrade PC een Google account en als ik daarvoor inlog en het wachtwoord ( wat hier ook voor geldt) intyp , dan kom ik probleemloos op internet.

Mijn vraag is:
Hoe kan ik mijn WIFI wachtwoord terugvinden of moet ik WIFI opnieuw van een ( ander) wachtwoord voorzien en zo ja, hoe doe je dat dan ?
Kan iemand me stap voor stap helpen ?

Graag uw reacties.

9 reacties
advp zegt:

Raadt je gegevens van KPN en op je experiabox onderaan staan de getallen die je moet invoeren

probeer eens en ik hoop dat het helpt anders hulp van anderen of de KPN

Sterkte en succes

30 oktober 2014 om 19:25.
Niekie zegt:

Het netwerkwachtwoord op de Experiabox is wel hoofdletter gevoelig.

Niek

30 oktober 2014 om 19:30.
Truus zegt:

Controleer eerst eens of de tablet wel de juiste wifiverbinding wil gebruiken, verwijder de eventueel nog aanwezige andere wifi verbindingen die niet gebruikt worden. Verwijder het eigen wifi account op de tablet ook en stel deze ,na het opnieuw starten van de tablet opnieuw in

30 oktober 2014 om 19:41.
Freedom zegt:

Misschien heb jij in het verleden de Netwerknaam en het wachtwoord (Key) gewijizigd, in dat geval komen deze gegevens niet meer overeen met de 2 nummers en/of leters  achter op de Experiabox.

 Om achter de huidige Netwerknaam en het wachtwoord te komen kan je het beste IN de Experiabox  kijken.

Dat doe je zo; tik in de adresbalk dit nummer 192.168.2.254  "alléén" dit nummer mèt punten. Dus niet www en Http.

Als je het nummer met punten intikt in je adresbalk kom je IN de Experiabox. 

Selecteer van "WLAN"   daar staan de huidige Netwerknaam en het wachtwoord, daar kan je deze wijzigen.

Oké,

Maar ik ben er van overtuigd dat het niet aan een verkeerd wachtwoord ligt maar aan de Experiabox zelf.

Neem kontakt op met de KPN-Helpdesk 0800-0402

30 oktober 2014 om 19:51.
Dirk Boom zegt:

Kan het zijn dat de tablet probeert verbinding te maken met het wifi dat in het buitenland gebruikt is, en dat niet het wachtwoord fout is maar dat de modemnaam fout is? Kijk eens bij 'draadloze verbindingen' welke modems tevoorschijn komen, kies dan het eigen modem, klik op 'verbinding maken', en vul dan het juiste wachtwoord in.

31 oktober 2014 om 06:51.
advp zegt:

Ja ,geen gek idee Dirk

Mij benieuwen als vandijk terug meldt

31 oktober 2014 om 11:54.
Niekie zegt:

Zo'n ding moet eigenlijk standaard een beschikbaar netwerk kiezen en niet blijven hangen op een langer geleden, niet meer beschikbaar netwerk.

Niek

31 oktober 2014 om 13:41.
cnhvandijck zegt:

Beste allemaal.

NATÚÚRLIJK meldt van Dijck terug !!! Een antwoordje geven aan de personen die de moeite nemen op vragen te antwoorden , vind ik niet meer als een uiting van fatsoen en respect.

Ik dank jullie allen voor de goed gemeende en zeker waardevolle tips voor het probleem waar ik mee worstel-DE !
N.L. het niet meer kunnen gebruiken van WIFI , zelfs in ons eigen huis met ons eigen netwerk.
Weet U nog ? Mijn wachtwoord zou "niet juist" meer zijn....

Ik heb stap voor stap van ieder van jullie de adviezen opgevolgd , maar toch bleek e.e.a nog TE moeilijk voor mij als onervaren persoon op PC-gebied.
Heb uiteindelijk mijn toevlucht gezocht bij de helpdesk van KPN.
Een aardige mevrouw vroeg eerst of ze de handelingen van mijn PC mocht "overnemen".
Daar stemde ik mee in en stap voor stap liet zij mij diverse handelingen uitvoeren. Vraag me niet wát ik precies gedaan heb , maar na een paar klikken kwamen we op de pagina waar onze modemgegevens op vermeld stonden.
Samen met deze mevrouw hebben wij eerst de WIFI aansluiting nóg veilger gemaakt dan ik eerst dacht. Daarna hebben we het z.g wachtwoord wat alleen maar uit cijfers bestond omgezet in een wachtwoord wat voor mij ht meest onthoudvriendelijke was.
Daarna was alles weer voor 100% tip-top in orde en kon ik weer van onze draadloze verbinding gebruik maken.

haar hiernaar gevraagd hebbende bleek het probleem alsvolgt ontstaan te zijn:

Tijdens onze vakantie in het buitenland heeft zich ( voor de zoveelste keer ) een langdurige stroomstoring in onze regio voorgedaan. Bij het weer verkrijgen van stroom heeft op de een of andere manier het modem zich naar de fabrieksinstellingen terug gezet en werd mijn wachtwoord "gewist".
Dát bleek de grote boosdoener.

Hoop dat mijn bovenstaande verslag acceptabel overkomt.

Met vriendelijke groeten en nogmaals dank.
C.N.H. van Dijck
 

31 oktober 2014 om 14:56.
Freedom zegt:

Van Dijck, bedankt voor de terugmelding, dat stellen wij zeer op prijs!

Fijn dat alles weer opgelost is!!

"Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan"

Máááááár wèrken zál het!

Het blijft; "één voor allen en allen voor één"

31 oktober 2014 om 15:07.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club