SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Inloggegevens Gmail
Geplaatst op 14 januari 2015 om 10:37 door Freedom

De laatste tijd moet ik regelmatig mijn inloggegevens van de G-mail opnieuw invoeren, terwijl er toch standaard een vinkje staat bij  "bewaren"

Hoe en wáár kan ik dit oplossen?

 

Soundman

 

 

12 reacties
Niekie zegt:

Oef 2 dezelfde vragen van Soundman.  Heb je Ccleaner geinstalleerd? Dat kan een oorzaak zijn.

Overigens: met welke browser surf je naar gmail?

Niek

14 januari 2015 om 10:56.
Freedom zegt:

Hallo  Niekie,

Nee, ik heb géén Ccleaner geinstalleerd en werk met Explorer 11 in Windows 8.1.

Soundman

14 januari 2015 om 11:18.
Niekie zegt:

Klik in IE eens op "Extra"  >  "Internet Opties"  Tabblad "Algemeen"

Kijk daar of er vinkje staat voor "Browser geschiedenis verwijderen bij afsluiten".  Haal dat eens weg en kijk of het dan beter gaat.

Niek

14 januari 2015 om 11:35.
Freedom zegt:

 

Nieke, bij "Browser geschiedenis verwijderen bij afsluiten' staat bij mij

géén vinkje !

 

Soundman

14 januari 2015 om 11:42.
Niekie zegt:

Maken er meer personen gebruik van Gmail op die pc/laptop.

Kijk dan even hier.

Niek

14 januari 2015 om 12:27.
Freedom zegt:

Hallo Niek,

Wij hebben twee laptops.Mijn vrouw heeft zelf haar eigen latop en heeft ook een gmail-account. Daarnaast heeft ze ook zelf en eigen gewone e-mail bij de provider die overigens zelfstandig is aangemeld met haar eigen naam.

(dus alles staat bij haar onder haar eigen naam)

Zelf heb ik ook een latop (met dit probleem) waarop ik alleen werk. Zelf heb ik een gewoon e-mailadres bij een provider en één gmailaccount. Alleen zij werkt op haar laptop.

Natuurlijk hebben wij één router, dat gaat/ging al jaren goed.)

Rara

Soundmand

 

 

14 januari 2015 om 13:03.
Marixius zegt:

Op welke wijze maak je gebruik van Gmail?

Doe je dit via de webvariant met je webbrowser, of maak je gebruik van de mail app van Windows8, of gebruik je de Gmail app of een ander e-mailprogramma zoals bijv. Outlook, Windows Live Mail, Thunderbird?

Graag wat meer info.

 

14 januari 2015 om 14:15.
Freedom zegt:

Ik werk met Windows 8.1 en Outlook uit Office 2013 en Gmail.

De Gmail had ik al via de webbrouwser ingesteld toen mijn oude pc met Vista nog werkte.

Dus op deze nieuwe laptop heb ik mij alleen aangemeld, het vinkje stond toen ook aangevinkt voor het bewaren van de inloggegevens.

 

14 januari 2015 om 14:36.
Marixius zegt:

Het is me nog niet duidelijk op welke wijze je gebruik maakt van je Gmail account. 

Heb je in Outlook Gmail als pop-account ingesteld of als IMAP-account? Of maak je in Outlook alleen gebruik van je provider account en gebruik je naast Outlook Gmail via de webbrowser?

Als het om inloggen via de webbrowser gaat, lijkt het er op dat het cookie (waarin jouw inloggegevens moeten worden vastgehouden) telkens gewist wordt. Dit duidt zoals Niek al opmerkte op een schoonmaakprogramma, een browser instelling of het zelf wissen van de browse geschiedenis.

Waarom stel je je Gmail account niet in je Outlook in als IMAP account? Je kunt in Outlook immers meerdere e-mail accounts van verschillende providers instellen.

14 januari 2015 om 14:51.
Freedom zegt:

Terugkoppeling volgt morgen 18-01-2014

Soundman

17 januari 2015 om 18:49.
Freedom zegt:

Hier even de terugkoppeling.

Ten éérste Niek en Marixus bedankt voor het meedenken.

Het “probleem” lijkt opgelost te zijn.

 

Niek schreef; dat ik eventueel een vinkje moest verwijderen bij “Browser geschiedenis verwijderen bij het afsluiten”

Daar stond bij mij géén vinkje .

Toch heb ik daar een vinkje gezet en de computer weer opnieuw opgestart. Later weer het vinkje verwijderd en weer opnieuw opgestart.

Dit was vier dagen geleden en wanneer ik nu op mijn gmail klik wordt deze weer automatisch geopend, zonder dat ik weer opnieuw mijn inloggegevens moet invoeren. Kennelijk bleef er iets “hangen”

Het werkt nu nog steeds goed !!

Dus…  “ Probleem opgelost”

 

 

Niek en Marixus bedankt voor jullie hulp.

 

Soundman

 

 

 

 

 

18 januari 2015 om 12:32.
Dirk Boom zegt:

Het nu opgeloste probleem is ook te vermijden door de gmail-account toe te voegen in Outlook 2013.

19 januari 2015 om 00:17.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club