Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Internet-Club
Emailadres wordt niet herkend...
Geplaatst op 22 september 2015 om 12:03 door gejan
Al een hele poos heb ik problemen met een emailadres dat niet geldig zou zijn.
Zowel op de tablet als op de telefoon kan ik bij de bibliotheek voor ebooks al sinds een paar weken niet meer inloggen: emailadres moet geldig zijn....staat er dan. Het gekke is: als ik dan maar een nieuw wachtwoord aanmaak lukt het wel. Maar als ik uitgelogd ben en weer opnieuw inlog krijg ik weer: emailadres moet geldig zijn. Dat zelfde gebeurde ook eerst op de computer maar daar werkt het nu wel weer goed. Vaak contact gehad met de helpdesk van de bibliotheek maar alles zou naar behoren moeten werken.
Maar nu: vanmorgen wilde in geld overmaken bij de ING. Tot mijn schrik komt er de melding: wij hebben geen emailadres van u. Met de app op de telefoon kan ik wel geld overmaken.
Ook deed het probleem zich voor toen ik uit de Enter een test maakte: kennis van Windows 7 voor gevorderden. Ik stuurde het op en zou per email de uitslag krijgen. Nee dus, geen geldig emailadres.
Maar nu blijkt dat ik bij de bank ook niet meer bekend ben wordt het toch tijd om actie te ondernemen.
Email versturen en ontvangen werkt wel goed.
Het is een moeilijk verhaal om te verwoorden maar ik hoop dat iemand weet in welke richting ik dit moet zoeken....!!!
24 reacties
kareltje zegt:

Bij de ING log je toch in met gebruikersnaam en wachtwoord, niet met je e-mailadres.
Je hoeft dat daar nieteens op te geven, als je dat niet wil. Dat is voor algemene e-mails van je bank.

22 september 2015 om 12:50.
Niekie zegt:

Hoeveel e-mail adressen gebruikt u?
Niek

22 september 2015 om 13:06.
gejan zegt:

Dank allebei voor de reactie.
Inloggen doe ik zoals altijd met mijn gebruikersnaam en wachtwoord maar dan komt er naast in een apart scherm: we hebben van u geen emailadres.
Bij de bank zijn we bekend met één emailadres.

22 september 2015 om 13:23.
Niekie zegt:

Maar heb je meer e-mailadressen, want als je je ooit aanmeldde met een ander email adres dan kan deze fout (Bibliotheek) voor komen.

Niek

22 september 2015 om 14:07.
gejan zegt:
Niek,ik heb nog een gmailadres maar dat is nooit gebruikt voor de bib. Ik heb het, ondanks dat ik dat wel wist, toch geprobeerd maar het is niet goed. Als ik kijk bij mijn accountgegevens staat daar ook het standaard emailadres. Het probleem speelt ook nog maar een paar weken. Ook bij de bank is nooit het gmailadres gebruikt. Ook daar ging alles probleemloos totdat ik vandaag merkte dat het vreemdefeit zich hier ook voordoet. En deze week, toen ik een test van seniorweb maakte en de uitslag per email zou krijgen, werd ook gemeld dat het emailadres onbekend was. Misschien de vraag gaan stellen bij pc-hulp en anders maar eens iemand thuis laten komen. Het is zo vreemd allemaal.
22 september 2015 om 14:33.
Niekie zegt:

Het is dan zo vreemd, dat ik ga denken een aan Malware of Adware besmetting.
Kan je de volgende scans doen:

Begin met een scan met ADWcleaner link. Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en je op "Verwijderen" kunt klikken en start opnieuw op.
Daarna doe je een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: link en verwijder alles wat gevonden wordt.
Buiten deze twee kan je ook nog: Junkware Removal Tool gebruiken. link. Het maakt tevoren een backup van het register.

Als je met IE surft kan je daarna via het menu Extra, Internet Opties en dan het tabblad Advanced je instellingen opnieuw instellen.
Kijk in het menu “ extra “ ook even naar het "Invoegtoepassingen beheren". Zorg dat daar maar 1 zoek machine staat en dat mag Bing of Google zijn.

Niek

22 september 2015 om 14:41.
gejan zegt:

Dag Niek,
Inmiddelsmet de eerste twee linksalles gescand en vooral met de tweede is vrij veel nu verwijderd. Die derde gaf zo'n vreemd zwart beginschermpje, dat durfde ik niet aan.
Bij de geavanceerde instellingen van IE weet ik eigenlijk niet wat er veranderd zou moeten worden nu dus dat laat ik maar zo.
En Google is mijn enige zoekmachine.
De betaling bij de bank is gelukt!! Waardoor het nu wel ging weet ik niet, ik houd het dus maar op de schoonmaakbeurt.
De bibliotheek lukt nog niet op de tablet en de smartphone, misschien moet ik daar eens de zelfde programma's laten draaien?
Het belangrijkste is gebeurd en dat is een pak van mijn hart!
Heel veel dank voor de hulp en jouw tips bewaar ik!
Groet,
Gé van der Veer-Duinkerken.

22 september 2015 om 16:47.
Niekie zegt:

Graag gedaan. Ja die laatste geeft een klein zwart schermpje met echt Nederlandse tekst (dacht ik) waar staat dat je 1 toets moet indrukken. Dan begint het programma te scannen en na een paar minuutjes is tie klaar en krijg je een overzichtje te lezen.

Mooi dat het bij de bank is gelukt.
Overigens werken deze programma's alleen onder Windows. En vaak staat er op tablets en smartphones Android of iOS

Niek

22 september 2015 om 19:18.
gejan zegt:

Dan draai ik toch die laatste ook nog maar. Fijn dat je mijn waarneming bevestigt. En ik had al ontdekt dat die links niet werken op een tablet.
Voorlopig ben ik uit de brand, hoe ik op mijn tablet weer ebooks bij de bibliotheek kanlenen is even van later zorg.
Nogmaals mijn dank!
Groeten, Gé.

 

22 september 2015 om 23:14.
Niekie zegt:

Your Welcome!!

Niek

22 september 2015 om 23:25.
gejan zegt:

Eerst even proberen of de printscreen meegestuurd wordt. Zo ja, heb ik weer een vraag over hetzelfde als waar het de vorige keer over ging.

ScreenshotLidl.jpg
4 oktober 2015 om 16:09.
Niekie zegt:

Hmmmm zomaar een klein gokje. Maak van @home.nl eens @ziggo.nl als je je email adres invult.
Home is toch ziggo geworden?

Niek

4 oktober 2015 om 16:29.
gejan zegt:

Dag Niek weer.
Veel emailadressen zijn gewoon @home.nl gebleven. Ik gebruik het altijd en overal voor en het werkt prima.
Ik kom straks terug met een grotere printscreen en wat ik verder wil zeggen.

4 oktober 2015 om 16:39.
gejan zegt:

Ben ik weer.
Hetzelfde probleem als in mijn vorige schrijven doet zich nog steeds voor, nog alleen op de tablet en telefoon.
Gisteren wilde ik een vragenlijst versturen naar de Lidl en daar kreeg ik voor het eerst meegedeeld waardoor het niet goed zou gaan. Ik heb er een printscreen van gemaakt maar daar staat niet bij dat de postcode al "geen geldige notatie" is. En of ik nou @home.nl gebruik of mijn @gmail.com, er komt te staan: Let op: klopt het dat er hoofdletters of speciale tekens in jouw emailadres zitten? Dit is meestal niet gebruikelijk.
De rest van de foutmelding staat op de printscreen.
Ik ben gewoon verbonden in een thuisgroep, niks domein of wat al die meldingen ook mogen inhouden.
Inloggen bij de bibliotheekmet tablet of smartphone kan ook nog steeds niet (ongeldig emailadres) maar dat kan gelukkigwel met de computer.
Toen ik de vorige keer aan de bel trok ging het bij de bank ook niet goed maar achteraf denk ik dat dat een eenmalige kwestie was.
Misschien dat iemand met verstand van zakennu een idee krijgt wat er aan de hand kan zijn.
k hoop dat de printscreen nu duidelijker is!

ScreenshotLidl.jpg
4 oktober 2015 om 19:40.
Niekie zegt:

Hoi Gé
Ik zie geen verschil tussen het eerste en het 2e plaatje.
Als google op de foutmelding, krijg ik iets te lezen over interne internet domeinen.
Vreemder is dat je vermeld, dat het verzenden en ontvangen via het @home.nl email adres wel werkt?
Stuur anders eens een mailtje naar je eigen @home.nl e-mail adres en kijk of dit ook aankomt en zend het dan ook retour.

Welke browser gebruik je?
En kan je die browser eens terug zetten op standaard instellingen.

Ik vermoed dat daarin toch nog een vuiltje is achter gebleven, die je via een proxy server of zoiets omleid.
Nou heb ik 0,0 verstand van websites, dus ik kan er net zo goed naast zitten, maar probeer deze dingen eens en kijk of het dan beter gaat.

Welk programma gebruik je om et e-mailen? (Windwos Live Mail of iets anders)
Als ik juist gelezen hebt werkt gewoon mailen wel, maar zodra je via de browser naar een website gaat, dan komen de foutmeldingen dus. Is dat juist?

Staan datum en tijd van de apparaten op de juiste dag en tijd?

Niek

4 oktober 2015 om 21:47.
gejan zegt:
Dag Niek,

Fijn dat je meedenkt. Dankjewel.

Er zit geen verschil tussen heteerste en tweede plaatje. Ik dacht dat de eerste veel te klein was maar je moet er even op klikken....

Email aan me zelf en weer retour gaat goed. Mailen is ooknooit een probleem.

Als browser op tablet en telefoon gebruik ik Chrome en die staat op standaard instellingen volgens de app.. Meer technische infokan ik daar niet uithalen.

Op de computer gebruik ik Windows Live Mailen Gmail. Op de tablet Gmail natuurlijk maar voor het @home.nl emailadres? Ik weet eigenlijk niet eens hoe dat gaat. Maar nogmaals, mailen lukt prima.

Datum en tijd staan ook goed.

Het gekke is dat ik nooit problemen ondervind bij gewoon surfen met Chrome.
Maar zoals het gisteren weer gebeurde dat ik niet herkend word als ik bv een vragenlijst invul en wil opsturen en eerder een test van Seniorweb die ik ingevuld had en niet verzonden kon worden en niet bij de bib kan inloggen (of ik moet telkenseen nieuw wachtwoord maken, dan kan het voor één keer) Ik was al blij dat ik gisteren die reactie kreeg met die foutmelding uitgebreid er bij. Dus daar gauw die printscreen van gemaakt in de hoop dat nu duidelijk zou worden waar het probleem gezocht moet worden.

Eerst maar eens weer een nachtje er over slapen. Het is niet zo rampzalig allemaal maar ik zou het zo graag weer willen hebben zo het steeds was.

Groet, Gé.
4 oktober 2015 om 23:07.
gejan zegt:

Ik vergeet nog te zeggen dat ik die vragenlijst van gisteren, waar het probleem zich voordeed, vandaag wel gewoon ingevuld verzondenheb op de pc. Gelukkig dat daar alles goed loopt.

4 oktober 2015 om 23:15.
Niekie zegt:

Ik zou met foutmeldingen bij de hand morgen even de helpdesk bellen van je internet provider. Mogelijk dat die zo een oorzaak kunnen aanwijzen.
Raar dat ze ook vragen of er hoofdletters of andere tekens in je email adres zitten.

Ik zie hier dat malwarebytes er ook voor Android is overigens. Gewoon op te halen in de Playstore.

Niek

4 oktober 2015 om 23:21.
gejan zegt:

Doe ik Niek.Als het opgelost is hoor je het.
De app draait, tot nu toe niks gevonden.
Groeten, Gé.

5 oktober 2015 om 00:11.
gejan zegt:

Dag Niek,

Inmiddels heb ik met Ziggo gebeld maar ze hebben ook geen idee waar de fout vandaan
komt. Het vreemde is volgens hen dat op de computer de foutmelding zich niet voordoet.
Nou heb ik maar even de hoop op een oplossing opgegeven.

Groet, Gé.

9 oktober 2015 om 14:30.
Niekie zegt:

Jammer, maar het is niet anders. Ik heb ook niet zoveel kennis van tablets en telefoons, dus waag ik me daar niet echt aan.
Je zou kunnen zoeken naar een betrouwbare app om ze scannen op virussen en malware/Adware, Omdat dat bij de pc ook hielp.

Groetjes Niek

9 oktober 2015 om 16:08.
gejan zegt:

Dag Niek,
Verrassing: alles werkt ineens weer zoals het hoort.
Zo'n twee weken geleden had ik nog eens een poging gewaagd maar zelfde melding: email wordt niet herkend....
Eigenlijk tegen beter weten in gisteren nogmaals geprobeerd en ...alles werkt weer zoals het hoort.Op de pc maar ook op mijn tablet en telefoon.Ik heb helemaal niks gedaan of veranderd en had me er al bij neergelegd dat dit wel zo zou blijven.
Computers en aanverwante zaken....Ondoorgrondelijk!

22 oktober 2015 om 14:39.
gejan zegt:

....emailadres wordt niet herkend bedoelde ik natuurlijk.

22 oktober 2015 om 14:40.
Niekie zegt:

Soms inderdaad gebeuren er wonderlijke dingen met die toverdozen. Mooi dat het weer werkt.
Bedankt voor het terug melden.

Niek

22 oktober 2015 om 15:00.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Internet-Club?
Internet-Club